3.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Staffordshire Bull Terrier fra England Staffordshire Bull Terrier fra England

er der nogen herinde der har erfaring med at købe hvalp fra England ?

jeg kigger på etablerede kenneler med styr på sagerne og mange årtiers præmierede hunde. Det er trods alt en race der går noget længere tilbage i UK end i Danmark.

hvordan står man med en Staff i DK som har engelsk fødeland og stamtavle ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staffordshire Bull Terrier fra England
  • #1   18. jun 2010 er der nogen problemer med indførsel fra udland af denne race ? jeg kigger på sverige, england og nu Estland..

hvalpen skal naturligvis chippes og registreres som havde det været en dansk hvalp, men er der nogen restriktioner med husdyr over grænserne ?

• #3   18. jun 2010 har læst det her:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/923

som svarer på det meste, men jeg søger nogle folk med praktisk erfaring

• #5   18. jun 2010 nej den er ikke forbudt, selvom nogle forsøgte .-/ underligt hvad der efterhånden bliver ulovligt i "forbuds Danmark"

i England er Staff'en kåret til årets familiehund utallige gange, i Danmark vil man forbyde den ?!?!

anyway så synes jeg at racen historie er langt bedre i England, den er langt mere udbredt, udvalget at langt større og priserne er helt fornuftige.

i DK er der stort set intet udvalg (jeg kan blive skrevet op til en hvalp af ukendt blanding til 2011?!!! og betale op til 15000!! DKR.. i UK koster 2-3000 fra højt præmierede kennelener og forældre..

• #6   18. jun 2010 Husk at være opmærkssom på at forældrene er testet for alle relevante sygdomme, Jeg ved nemlig ikke hvor meget man går op til den slags i UK.

Og nej, det er næppe realistisk at få en staffy af god kvalitet til 2000 kr-3000kr.

• #7   18. jun 2010 Men i UK betaler man også med pund så synes jeg 2000-3000 punk er en okay pris, hvis resten er i orden...

• #8   18. jun 2010 Punk = pund

• #9   18. jun 2010 Åååh mooncrafts! Ville give min højre arm for en miniature fra mooncrafts. Den kennel har bare de lækreste hunde.
    Men ja, kvalitet koster. smiley

• #10   18. jun 2010 gennemsnitsprisen er omkring 500£ hos de største kenneler, men det er nu ikke prisen jeg ville diskutere, men mere erfaringer med hund fra udlandet smiley

• #11   20. jun 2010 Christina, hvis du læste hvad jeg skrev ville det være en fordel, men du stiller dig desværre op i den lange kø af "bedrevidende" som jeg på blot 4 dages medlemsskab herinde har mødt. Det er sørgeligt at objektiviteten herinde fuldstændigt er fløjet som igen må være lidt modsat hensigt med et forum.
    1. jeg har aldrig sagt at hunde fra UK er "bedre". hvad mener du egentlig med at en hund er BEDRE end andre ? er det "min far er stærkere end din" filosofien om igen ?
    som skrevet står har jeg sagt at udvalget er langt større og historien og hundegenerationerne går noget længere end i DK.
    i DK er der vel 10-15 professionelle SBT opdrættere og jeg har talt med de felste, som langt fra virker særlige professionelle. 2 af stederne har de ihærdigt KUN forsøgt at afsætte en ældre hund, hvilket jeg IKKE er int i.

når jeg søger praktisk erfaring med hund fra England, så må jeg skære det helt ud i pap:

er der nogen herinde der har praktisk erfaring med:

* en eller flere Kennel i UK
    * hjemrejse, bil/færge eller fly
    * indførsel fa husdyr over grænse
    * papirarbejde til DKK frem og tilbage
    * andet?

• #12   20. jun 2010 Du fik da et rigtig godt uddybende svar fra Christina vedrørende priser, kvalitet og hvad du kan regne med af ekstra kostnader. Hvad med ar være taknemlig for tilbagemeldingen fra en opdrætter i dk, som du ellers så flot virkelig får svinet til i denne tråd.
    I dk er opdrætterne meget bedre end mange andre lande til mentaltest og div. Sunhedstest. Man får hvad man betaler for!

• #13   20. jun 2010 hvis det er bedre vidende i forhold til dig.. er det jo ikke så svært smiley
    har du sat dig ind i acen .. læst nogle bøger..
    men chance for at lyde bedre vidende.. så er det ikke en hvilken som helst race som bare bliver langet over disken.. de kræver lidt erfaring og som et minimum at man har været ude og besøget nogle kenneler og set og mødt deres hunde.

håber du finder en god en.

• #14   21. jun 2010 Jeg undrer mig lidt når folk mener at pris og kvalitet hænger sammen.

Kunne det tænkes at der rent faktisk findes kenneler der avler fornuftigt i forhold til sundhed, eksteriør osv. og som samtidig mener at det ikke skal være en pengemaskine...

Pris og kvalitet hænger absolut ikke altid sammen...

• #15   22. jun 2010 LEA: det var dog dejligt med et lidt mere åbent syn på tingene smiley

prisen på en Stafford i DK er meget høj 12K i snit og tvivler meget på at sådan en hund er 3x bedre end f.eks. en engelsk. årsagen er nok mere udbud og efterspørgsel og da det er en relativ ung race i DK og der ikke findes mangle DK kenneler, kan prisen sættes derefter.

i f.eks. UK er der over 200 SBT avlere/kenneler og udbuddet og udvalget er derfor større og prisen LANGT mere rimelig.

...hvis vi kort ser væk fra at det er en hund vi taler om smiley så vil det ud fra en normal markedsøkonom betragtning vil det også betyde at kvaliteten burde være højere, fordi der er så meget konkurrence på udbud og pris. Hvis selv de BEDSTE i et marked med 200 konkurrenter var 3-4 gange så dyre som sin nabo, ville man simpelthen ikke få solgt sin vare..

for hvert "3x så dyr Jaguar" der sælges, er der solgt 100 Audier

nu var det ud fra en normal betragtning på udbud og efterspørgsel, jeg er 100% enig og fuldt forstående for at der vil være en masse følelser og anbefalinger involveret når man vælger sin hund og kennel....

nu er jeg ikke den store udstiller selv, men hvis kvaliteten af danske hunde er så mange gange bedre, burde resultaterne jo vise sig på de internationale udstillinger..

• #16   22. jun 2010 For mig må et staff godt koste 15.000kr. for så er der ikke så mange der køber sådan en race..

Og vis det er sådan en hund du vil ha hvorfor så tænke på prisen?

• #17   22. jun 2010 Sundheden viser sig ikke på udstilling, og det er primært der den store forskel er. Så vidt jeg ved....

Og så koster det jo altså at opdrætte hunde.

• M K
    M K Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #18   23. jul 2010 vovse-vuf, har du mon fået svar på dine spørgsmål over PB??
    For din ellers sobre og seriøse tråd har vist ikke givet ret megen brugbar respons??

Jeg kan sagtens forstå du overvejer køb af Staff Bull fra England.
    Personligt synes jeg at 12.000 er DYRT for en hund, uanset hvor velopdrætter den så end er.
    Jeg har set hvalpe listet i den engelske kenneklub, hvalpe ud af championforældre, hvalpe testet for alle arvelige sygdomme, opdrættet i familiemiljø og passet med ormekure, vacciner osv - men stadigvæk til en pris der er 1/3 af den danske....

Jeg tror langt mere på udbud-efterspørgsel tankegangen end på at kvalitet koster. For alt tyder da på, at de seriøse engelske opdrættere da tilbyder lige så gode og sunde hvalpe som danske kenneler??

Håber du får svar på dine spørgsmål - men det kan godt være det er svært herinde smiley Hvad med selv at kontakte de kenneler i UK, du kunne have interesse i - måske har de tidligere solgt hvalpe til DK, og kan f.eks få kontakt til køber?

• #19   23. jul 2010 hej MK tak for dit svar,
    vi er 100% på samme bølgelængde. ingen tvivl om at folk typisk tror at Danmark er verdens bedste til alting og derfor kan tage prisen for det også :> ( . nu har jeg så brugt yderligere et par måneder på sagen og "sjovt nok" har størstedelen af de danske SBT kenneler faktisk hunde eller forældre til hunde fra det store udland. hvorfor ? fordi England eller mange andre lande i europa er langt foran de danske avlere, kvaliteten er i top og de har langt større viden om deres "produkt".

Jeg har i første omgang valgt at købe hund fra en DK kennel, desværre. sommeren løber af sted og det passede perfekt ind i min hverdag at få hund nu, hvor jeg kan gå 5 uger med hende herhjemme.

jeg nævner ikke de kenneler jeg besøgte og hvorfra jeg købte, men alle tre steder jeg kom bar tydeligt præg af at være "nybegyndere", det ene sted var det første kuld, næste sted var 2 og tredje var 3. kuld.
    Det var også tydeligt at der var MEGET fokus på økonomien, jeg tror jeg brugte 30 minutter på at sige "nej tak" til alle de ting jeg HELT sikkert burde købe af dem. alt fra 3x 13 kilos foder, hundekurve, tæpper, bøger osv osv.. Ting som jeg sjovt nok kunne købe til ½ eller 1/3 pris i de lokale supermarkeder/dyrehandler.
    - ingen tvivl om at fortjeneste er en stor motivationsfaktor for flere SBT avlere i DK.

jeg er super glad or min hund, den er sund og velskabt, præcist som 99% af alle hvalpe af denne race er. Jeg tvivler på at jeg ville have fået mere eller mindre hund fra nogle af de 200 registrerede kenneler i UK, men jeg er 100% sikker på jeg ville få mere "erfaring" fra både avler og i hundens gener, hvis jeg havde valgt et sted med 6-10 generationers Staffords.
    Var mit mål at gå til stævner og konkurrere på topplan, havde jeg ALDRIG valgt en hvalp fra første(andet tredje) kuld hos en dansk køkkenavler. Nu var min ønske en hamonisk hund der kan gå sammen med andre hunde , katte og børn som alle er en del af mit liv. derfor valgte jeg der hvor jeg valgte fra.

Vil jeg gøre hende til en turneringsvinder, kan jeg sikkert også det, da 90% af det afhænger af træning, omgivelserne, kost og logi og pleje og forståelse for -racen,- behov og - træning. Jeg tvivler på at få en hvalp fra højt vurderede forældre, pr. automatik giver gode resultater.
    Naturligvis skal hvalpen være velpropertioneret, sund og "opbygget" efter DKKs (og internationale) standarder, lige fra ører til poter, derfor har jeg også krævet en 100% garanti for en sund hund (medfødte egenskaber) ved dennes 12 ugers check fra kennelen hvor vi købte fra.

• M K
    M K Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #20   23. jul 2010 Er glad for at du har fundet den sunde og harmoniske hund, du ledte efter - tillykke med hende smiley

• jeanette k
    jeanette k Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #21   22. maj 2011 kan det godt svare sig at få dem importeret hjem fra england for der skal vel betales for selve importen og der skal jo også gives tilladelse osv , det skal lige siges jeg ingen forstand har på det med import overhovdet med hunde, det er kun med krybdyr...

men er der nogle der har en ca pris på hvad det kunne koste at få hunden hjem med import og alt hvad der høre til incl hunden også

Kommentér på:
Staffordshire Bull Terrier fra England

Annonce