1.139 visninger
|
Oprettet:
Staffordshire Bull Terrier {{forumTopicSubject}}
Er der nogen af jer herinde der har god forstand på hvor man skal kigge henne hvis man gerne vil have en sund Staffordshire Bull terrier?
Det er ikke min race, men jeg hjælper en ven, der gerne vil have sådan en.
De kenneler jeg har været inde og lure på tester enten ikke deres hunde for ret meget og jeg synes der avles på både HD og AD men måske er c og grad 1 ikke et problem for racen? Selv ville jeg aldrig købe min egen race (shæfer) med de resultater.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.551
https://staffordshirebull.dansk-terrier-klub.dk/xdoc/251/racespecifik_avls_strategi_2026__2).pdf
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 7 Hunde: 6 Emner: 30 Svar: 612
Dejligt med en fin beskrivelse af de sygdomme der kan være i racen.
Jeg kan se det måske bliver svært at finde hvalpe efter både gennemtestede og frie forældredyr uden at kende nogen, der kan kan anbefale kenneler. Så håber der kommer nogen på bane ????:D
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 422 Svar: 13.112
jun 2007
Racerepræsentanten må desværre ikke anbefale nogle.
Jeg kender flere opdrættere, men i hvilken grad de sundhedstester, det ved jeg faktisk ikke. Men tjek evt de opdrættere der står på DTK's hjemmeside. Skriv til dem og spørg om de tester. Der er da intet bedre end når hvalpekøbere stiller krav, så ved man at de har gjort deres forarbejde godt.
feb 2009
feb 2009
Ja det vil jeg også sige til dem at de skal gøre.
Jeg undre mig bare stadigt, især efter at have læst dit link over, at jeg ikke sådan lige kan finde hunde, der er testet.
Et af de kuld jeg kiggede på ligger der ikke engang resultater på morens HD
jun 2007
Kan se at denne kennel tester deres avls hunde. Om ikke andet kan de måske henvise til andre der også gør.
https://mannichestaff.dk/
feb 2009
Den ser bestemt interessant ud. Den giver jeg videre
Jo HD er et avlskrav så jeg forstår det heller ikke
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 368 Svar: 6.229
Der er et par staffygrupper på Facebook, hvor der evt kunne hentes nogen erfaringer. Kan ikke selv byde ind, da min jo er "arvegods".
Men umiddelbart i de førnævnte grupper, så synes jeg mest jeg hører om allergi.
Staffordshire Bull Terrier