{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandretur med hund?
  • #1   6. jan 2012 Jeg har været på et par dages vandring i Sverige ved Idre for nogle år siden.
    Da det var med rygsæk og telt har det nok højst været en 20 km pr. dag.
    Hunden fik lov til at løbe frit.
    I Danmark har jeg højst gået 30 km på en dag. Her skal hunden jo desværre være i snor.


  • #2   6. jan 2012 Hvorfor skulle den være i snor der? og hvor henne i Danmark var du på vandring?

  • #3   7. jan 2012 Hunde skal være i snor i Sverige fra april til oktober! (+/- et par måneder)
    Der er ret mange vilde dyr i Sverige, specielt midtsverige og opefter ulve, bjørne, los, vildsvin og elge


  • #4   7. jan 2012 Jeg vil rigtig gerne på vandretur, men Naquita er jo husky, så hun skal selvfølgelig være i snor hele tiden. smiley

  • #5   7. jan 2012 Ja, jeg har været i Norge nogle gange med vores gamle hund, og vandre i fjeldene. Det er vildt fedt at have sin hund med og dele sådan en fantastisk naturoplevelse, at være sammen i døgndrift, og se en dejlig træt tilpas hund efter en god lang dag :-). Vi gik op til 30 km om dagene, nogen gange lidt vildt terræn! Hvor det var muligt havde vi den løs, og hvor der var flere mennesker (som f.eks når man skal til Norges højeste top, så er der en del andre også) eller dyr, så var den selvfølgelig i snor! Der er dog også bånd-tvang i de norske fjelde ligesom i Sverige hele sommeren, men den fik alligevel lov til at løbe løs når vi synes det var forsvarligt (og det er det altså rigtig mange steder i fjeldene hvis man har styr på sin hund). Men fed oplevelse, sågar endelig afsted - og sørg selvfølgelig til at hunden er i form til det og kan klare det du byder den. Vores var en blanding mellem ruhåret hønsehund og whippet, så det var en total sportsmodel der nærmest aldrig kunne gøres træt. Den var så også altid i knald-god form, den var ude på mange lange ture, cyklede med den hver dag (det var vores transportmiddel) hvor et par gange om ugen var med ud til min hest - ca 10-12 km hver vej. Den har også været med på cykelferie osv. Så for os er det vildt fedt at være på ferie med hunden, både herhjemme og i udlandet. Vores nuværende lab, er dog på ingen måde lige så sporty, og selvom han også er i vildt god form, så vil han slet ik kunne holde til helt så lange ture og slet ik cykleturene! Ham har vi dog også været på vandrere med, dog bare herhjemme og en bil der kørte os til et nyt sted om aftenen, så ik helt det samme ;-).

    Hvor overvejer du at tage hen, og hvilken hund har du?


  • #6   7. jan 2012 Nå ja, og så havde vi da også min lille chihuahua med en gang. Den gik så langt den havde lyst, og så kom den ellers op i rygsækken og sad - det fungerede super smiley

  • #7   7. jan 2014 Hvor gammel skal en hund være før den må komme med på vandretur?

    Min Cavalier er 6 måned nu og min kæreste og jeg har tænkt os at vandre hærvejen til sommer, men jeg ved ikke om det er for meget for Choko, vi kan jo evt, have en bæretaske med til hende


  • #8   7. jan 2014 Vi var ude at vandre sidste sommer med vores papillon - hun var dengang 1 1/2 år, og hun klarede det super.. Hun kom 'på nakken' lidt, da noget af vejen ikke var så godt for hende at gå på, men ellers gik hun det meste selv.. smiley
    Hun var super dygtig, gik i snor stort set hele tiden, der var mange mennesker..
    Det var i Norge


  • #9   7. jan 2014 Ej en dejlig ide smiley hvordan fandt i ud af ruten og sådan? Er der et sted på nettet man kan finde ud af det og få guide og vejledning?

  • #10   7. jan 2014 Det lyder godt smiley jeg tænkte mere i forhold til hendes alder. Hun vil jo ikke være fuldt udvokset til den tid, og ting som agility må de jo ikke før 1 års alderen, men der er jo en anden form for belastning end at gå smiley

Kommentér på:
Vandretur med hund?

Annonce