{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vandretur med hund
  • #1   13. nov 2012 Du kan da træne ham stille og roligt op ved at optrappe med ture hjemme indtil han kan gå så langt du selv kan smiley

  • #2   15. nov 2012 I sommer var i på vandretur i Norge.
    Det har vi efterhånden været en del gange og har altid hundene med.

    I år var den yngste 15 måneder og hun klarede turen fint. Det eneste ekstra hensyn vi tog til hende, var at hun gik uden oppakning og så holdes vores hunde naturligvis i god form!
    Når vores hunde er udvoksede kommer de selv til at bære deres egen mad og "håndklæde" De har naturligvis en rigtig god kløv til formålet (faktisk nok bedre end min rygsæk). Her vil jeg anbefale at man bruger en kløv, hvor taskerne hurtigt kan tages af - for så får hunden også de korte hvil uden oppakning.

    Vores vandreture er som regel på mellem 4 og 6 dage, og det passer fint med, hvad vi selv kan have med af mad - og hvad hundene kan bære. Altså de ligger LANGT under den anbefalede max vægt, men jeg synes stadig deres tasker er tunge, når jeg har pakket 6 dages mad i dem.

    Der, hvor vi vandre er nationalpark, og derfor skal hundene være i snor. Vi er blevet glade for flexliner, som vi sætter fast med et reb fra den ene side af rygsækken til den anden - altså så det går ind foran maven på mig og håndtaget på flexlinen er lige ud for det store spænde på min rygsæk. Når der sidder en karabin i den ene ende af rebet kan man hurtigt "flytte" hundeholderen over på den ene side af rygsækken og når jeg tager rygsækken af er hunden stadig bundet til rygsækken. Desuden har jeg derved armene fri, når jeg går.
    Det første år satte vi bare flexlinerne ind under mavebæltet på rygsækken, men det var ved at ødelægge spændet flere gange og var meget upraktisk, når man skulle have rygsækken af, for så skulle der bruges en hånd til at holde i flexlinen - lige når man gerne vil have begge hænder til hjælp med den tunge rygsæk.

    VH
    Miriam


  • #3   15. nov 2012 Med træning kan den uden tvivl gå længere end du kan smiley

Kommentér på:
Vandretur med hund

Annonce