{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

bange for mænd {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg har en veninde som lige har købt en hund - det ivl sige de har ham på prøve.
det er en griffon petit brabancon på 9mdr.

han gør ufatteligt meget af mænd det gælder også hendes egen mand. efter over en halv times beroligende så kan han lige med nødog næppe ligge sig hos dem i sofaen men lige så snart han bevæger sig eller en af dem rejser sig og går gør han sygt meget af manden igen.

han er generelt rimelig usikker på alle mennesker men kvinder er det dog sjældent han reagere med gøen.

børn er der intet han elsker deres unger og fremme børn er der intet med.

de skal købe ham af min familie og umiddelbart mener jeg ikke der er hendt ham noget negativt - mi familie fik ham da han var 6md.


min veinde og hendes mand som har ham på prøve har beslutte at beholde ham og tage kampen op for de syntes det vil være synd han skal til en ny familie igen og igen starte mend gø og gø.

så tænkte nogen her inde måske har nogle gode råd på hvordan de kan træne det med ham så han ikke gør såen af alle mænd.

der er ingen tvivl om han hunden er hunde ræd for mænd/fremme han har halen mellem benene og gør helt vildt som så går over i lidt små knurrende.
så de ved det må være fordi han er bange og utryk smiley

de vil ha ham kasteret og så vil de kontakte en hunde træner og se om de togså kunne gi lidt.

der skal liges siges man kan sagtens gå ture i byen med ham blandt mange menenesker han går ikke og gør af folk på tur det er kun hvis folk forsøger sig at komme i kontakt med hunden men ligeledes kan huden finde på selv opsøge personen for stå gø af ham....

håber nogen har nogle forslag eller kan kaste lidt lys på sagen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for mænd
  • #1   9. jan 2012 Jeg ville slet ikke overveje at kastrere en så angst hund, så det håber jeg de vil genoverveje.

    Ellers ville jeg så vidt mulig ignorere hundens angst og i det hele taget få hendes egen mand og de mænd der kommer på besøg til fuldstændig at ignorere hunden. En DAP diffusor kan evt. også hjælpe. Derudover så ville jeg tage kontakt til en god adfærdsbehandler og også dyrlæge, så hunden evt. kan blive medicineret sådan at den er mere modtagelig overfor træning. Det er naturligvis ikke sådan at hunden skal have beroligende resten af livet, problemet skal jo i bund og grund løses gennem træning og tilvænning til mænd, men lige her i begyndelsen kan det måske være en hjælp.


  • #2   9. jan 2012 Jeg er helt enig med M.I i at en kastration er en rigtig dårlig ide. Det kan gøre det hele meget værre.

  • #3   9. jan 2012 Kastration er dårlig.
    Jeg vil mene at det bedste er , at kun han giver den mad, lufter m.m
    På den måde finder den ud af, at mænd ikke er dårlige.

    Tog engang en hund til mig der skulle aflives, fordi den havde det på samme måde.
    Vi gjorde det at min mand gav den mad og luftede den ellers lod han den være . I løbet af ca 3 uger , ingen problemer med mænd og jeg fandt et dejligt hjem til den.


  • #4   9. jan 2012 Hvorfor er det at alle er så bange for at kastrere en hund?
    Alle mine hunde har været/er kastrerede og de har hverken psykiske problemer eller dårlig selvtillid.
    De er bare befriet for hormonerne og kan tænke på andet end at humpe.


  • #5   9. jan 2012 Victoria: Folk er ikke bange for at kasterere en velfungerende og afbalanceret hund. Men hvis man har en hanhund som i forvejen har angst eller andre adfærds problemer kan en kasteration øge problemet.

  • #6   9. jan 2012 victroa det kan godt være at dine hunde ikke har nogle problemer efter de er blevet kasteret ,kan fortæle dig at det har ingen indvirkig på at den hund er udtryk,og slet ikke på ,så ung hund der ikke er udvokset ,hunden skal havde ro og tid til at finde sig selv i sit ny hjem.kan fortælle at det kan ta op til 2 år hvis man flytter rundt på en voksen hund.så den skal havde ro

  • #7   9. jan 2012 Du må frem med godbidderne! smiley
    Stik din mand en pose med pølestykker, eller andet lækkert til hunden. Når hunden så kommer hen til ham, stikker han ham et stykke pølse.
    Hvis I ved der kommer gæster af hankøn, stiller i en pose udenfor døren og gør det samme.

    Derudover skal hunden selvfølgelig have ro og plads, til at lære at hankøn ikke gør noget. Min Freyja er også utryg overfor mænd, men det er blevet bedre med tiden, efter hun har fået tid til at lære.


  • #8   9. jan 2012 deres dyrlæge har ellers foreslået kastration da dette vil minske hans homon påvirksing og det kunne være med til strresse ham yderligt at han ikke bliver kast. - så må da indrømme er en smule forvirret nu smiley

    men jo de køre på med godbidere og det går også meget bedre bare løbet af de par dage der er gået nu tør han gå med manden ud for tisse i starten kunne han slet ikke få lov at gi ham en godbid.
    men det bliver en lang kamp for selv om han er ved at være tryg ´ved hendes mand jamen så vil der jo være gæster óg evt familie medlemmer osv smiley

    vi håber træning gir pote og ro til han finde rud af nu skal han ikke skifte flere hjem smiley



  • #9   9. jan 2012 Ved kastration fjernes påvirkningen af testosteron (mandligt kønshormon) og det er skidt bla. fordi testosteron giver hunden et skud selvtillid. Dyrlæger har ofte ikke meget forstand på adfærd, det bliver de nemlig ikke uddannet i, desuden er mange dyrlæger vist ikke meget for at efterudanne sig.

  • #10   9. jan 2012 Kastration hjælper kun hvis adfærden skyldes overproduktion af testosteron, og det tror jeg næppe er tilfældet her.

  • #11   9. jan 2012 Nej, måske ikke lige denne hund her, men synes generelt der er en tendens herinde til, at folk synes det er synd at kastrere hunde.
    Skal den ikke avle, så kan jeg altså ikke se at den skal beholde sine kugler. Gider ikke slåes med en hanhund der humper ting og springer på alle løbske tæver.

    Tror altså ikke på at man gør hunden usikker på sig selv. Måske den endda ville hvile mere i sig selv når den bliver fri for hormonerne, som Anita H også siger...


  • #12   9. jan 2012 Det er bare sjovt, for de samme mennesker der er så meget imod at kastrere hunde, har kastrerede katte og heste osv. Er det så ikke også synd? Men man stille aldrig spørgsmål til at kastrere en hingst, det er bare normalt. Så dør hunden nok heller ikke af det

  • #13   9. jan 2012 Det er noget helt andet med katte og heste, i øvrigt er dette et hundegaller så katte og heste er helt irrelevante her.
    For nogle hunde er det fint at blive kastreret, men man skal ikke kastere hvalpe eller hunde med adfærdsproblemer. Det kan ødelægge dem helt og aldeles.


  • #14   9. jan 2012 Her er lidt læsestof fra en meget anerkendt adfærdsbehandler : http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html

Kommentér på:
bange for mænd

Annonce