Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cocker spaniel?
  • #1   10. jan 2012 Ved ikke om det er et gen. Men ved at Mynder fx. også har det klart bedst med deres egen race end med andre.

• #2   10. jan 2012 Nej, det passer ikke. Røde cockere var mere disponeret for "cockerrage" end cockere i andre farver.

• #3   10. jan 2012 Det er en gammel skrøne, der intet har på sig. Ved godt det også har været sagt at den røde cocker er en hidsig en, men det er for år siden blevet bevist at det ikke er sandt.

Så tro ikke på at den røde cocker har det gen (kan desværre ikke lige finde link til de steder det står skrevet)

• #4   10. jan 2012 Min veninde har haft 3 røde Cockere af forskellige afstamninger - jeg kan ikke genkende der skulle være problemer i den retning.
    De er stædige - men det er der nu så mange der er -

• #5   10. jan 2012 Nope.. min dejlige røde cocker er mild som et lam og kan med alle hunde og katte for den sags skyld..

• #6   10. jan 2012 jeg har hørt at røde cocker har jagt genet i sig og de sorte har en tendens til at være lidt mere agressive, nu har jeg ikke erfaring med de røde, men jeg har en sort og vi har lidt problemer med agression, men om det er fordi han er sort ved jeg ikke....

• #7   10. jan 2012 Videnskabsfolk har i et stykke tid haft kendskab til, at der er sammenhæng mellem pelsfarve og temperament.

Denne sammenhæng skyldes formentlig farve pigmentet melanin, der er biokemisk sammenligneligt opbygget på samme måde som andre kemikalier, der har egenskab af at transmittere i hjernen. Cocker Spanielens adfærd er blevet studeret mere end nogen anden hunderace. Ifølge en undersøgelse foretaget af University of Cambridge, der involverede ca. 1.000 Cocker Spaniels over hele England, var konklusionen, at ensfarvede Cocker Spaniels var mere tilbøjelige til at være aggressive i 12 ud af 13 situationer.

• #8   10. jan 2012 melander, ja det har jeg også læst.. har desværre også læst at de ligger i den højeste procent af hunderacer som bliver aflivet..:-(

• #9   10. jan 2012 Jeg har altså også læst om red cocker rage som gør at nogle cockere især røde har problemer med aggressioner, men tror ikke det er et gen og det er bestemt ikke alle, min bror har fx en rigtig sød rød cocker

• #10   10. jan 2012 Tja mi røde cocker har jeg intet problem med og hun er snart 3..og hun har aldrig lagt op til noget selvom min datter driller hende lidt nogengange..Hun er en hun som er utrolig føjelig. Så ved jeg intet om..

Har aldrig hørt om det før nu her se sidste par uger så er overrasket

• #11   10. jan 2012 min cocker har det godt med andre hunde og elsker at lege med dem og elsker at møde mennesker, det eneste aggresion han har er om hans mad, vi træner og træner med det...

• #12   10. jan 2012 Okey jah det problem har jeg ikk.. vi kan tage alt fra vores uden hun gør noget. det eneste jeg har prøvet er hun knurrede af min datter da hun gik hen til hende og tog ud efter hendes marv ben men så gik jeg hen tog fat i det hvor hun ikk gjorde noget sage dygtig også fik hun det pænt igen også var der intet og der har ikk været noget siden.. Så det problem har vi heldigvis ikk

• #13   10. jan 2012 der står lidt om det her, der står også at det er ret sjældent at hunde overhovedet har det, og at det ikke er begrænset til cockere

http://www.thecockerspanielclub.co.uk/rage_syndrome.htm

• #14   10. jan 2012 Sorry - men tænk lidt over hvilken avl disse agressive hunde kommer fra. Det ligger i linierne - gemt eller noget.
    Jeg har da kun observeret at de der er agressive kommer fra samme opdrætter (brune) - men kender iøvrigt for lidt til dem til at vide nærmere

• #15   10. jan 2012 Jeg ved intet om de røde cockere, men jeg ved at hunde af samme race har større tendens til at "rotte sig sammen" imod andre hunde. Prøv fx at tage en anden race med til gravhundenes gravtræning - så skal du se gøen smiley
    Min onkel og tante har en sort cocker, og den har problemer med andre hunde.

• #16   10. jan 2012 Sunshine- Madaggression har imo ikke noget at gøre med hverken race eller farve, det kan alle hunde jo i princippet have.

Har også hørt at de røde har et ry for at være aggressive, men har aldrig læst fra en pålidelig kilde, at dette skulle være sandt.
    Nu skal man jo heller ik glemme vigtigheden af avl.

• #17   10. jan 2012 jeg har nemlig en rød, og hun kan IKKE med andre.

• #18   10. jan 2012 det siger jeg heller ikke..

• #19   10. jan 2012 "Cockerrage" blev et problem efter Lady og Vagabonden, fordi racen blev modehund. Men det er jo mange år siden og "cockerrage" har ikke været et problem længe.

• #20   10. jan 2012 Kender flere røde cockere , der i blandt min kærestes , og ham er der intet ondt i . Har flere gange oplevet flere situationer hvor jeg forventede han ville ha sagt fra , men han gjorde absolut intet .

• #21   10. jan 2012 så det vidst bare min smiley

• #22   10. jan 2012 Trine her i huset er vandt til at omgåes mange forskellige hunde - aldrig problemer.

• #23   10. jan 2012 Om der også står i linket er cocker rage meget sjældent

Min brors kan også med alt og alle

• #24   10. jan 2012 Jeg ved ikke om de er sådan mere, men da jeg arbejde på dyrehospital, havde de meget mere temperament end andre cockere .

Kommentér på:
cocker spaniel?

Annonce