980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Lidt hjælp til gammel hund! Lidt hjælp til gammel hund!

Vores "gamle" hanhund som fylder 10 år her i april, er stadig en glad, udadvent og trivelig dreng med både syn og hørelse (inkl den selektive - man er vel terrier!).
Han er dog ikke så hurtig på trappen mere - både op og ned - og jeg tænker at jeg ville prøve at hjælpe ham lidt. Det ville da ikke være unaturligt at han efterhånden har pådraget sig lidt gigt.
Nogle gode "urter" som I har været heldige med?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp til gammel hund!
  • #1   10. jan 2012 Da han ikke er større ville jeg begynder at løfte ham op og ned at trapperne.
    Af tilskud kan du prøve FlexVital Omega

• #2   10. jan 2012 hybenpulver får min gamle tøs mod gigt og hun har ingen smerter så snart hun ryger på det. Det kan købes i alle helse forretninger. Fakta har det på tilbud i øjeblikket til 40 kr.

• #3   10. jan 2012 About... Hmm han vejer dog 14-15 kg uden at være overvægtig. Så er det os der skal til at tage noget for leddende smiley Han er bestemt ikke til at tage under armen da han har en anseelig længde. Jeg vil dog lige tjekke dette flexvital Omega ud.

Han tager stadig trappen i fin stil men det kræver lidt mere kan jeg se.

Hybenpulver er oplagt at starte med da det ikke er slemt.

• #4   10. jan 2012 Jeg har på min vandring gennem diverse fodermærker fået noget Luposan kosttilskud med gennem zooplus.

Der står at det skulle være godt for led og knogler.

Det er denne her: (på dansk så det er nemt at læse)

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/luposan/181400

Der er glukosamin i, som også skulle virke godt.

Jeg har ikke noget bud på, om det er bedre/dårligere eller dyrere/billigere end hypenpulver smiley

• #5   10. jan 2012 Tak Sarah.
    Jeg har via en veninde lige bestilt noget kvalitetshybenpulver hos helsam:-) Det prøver jeg lige ellers ville luposan også være en mulighed

• #6   10. jan 2012 Vores gamle beagle begyndte at få samme symptomer i den alder. Hun kom på en kombination af glucosamin og MSM og i løbet af få uger var symptomerne væk, og hun var fit for fight resten af sit liv uden nogen form for ledproblemer eller gigt.

• #7   10. jan 2012 Jeg bærer min Alva ned af trappen specielt om morgenen, da hun har en gammel skulderskade der sammen med gigt gør det svært for hende på trapperne om morgenen.
    Hun vejer 16kg, så ved hvad du mener med at det ikke er lige let smiley Hun er også en lang hund.

Det belaster hans led mere at gå ned af trapper, end det gør at gå op af dem, derfor får hun indtil videre lov til at gå op selv.
    Men jeg kigger lige med på råd :o)

• #8   10. jan 2012 he he sad lige og kom i tanke om dengang Walle blev ramt af en bil. Hun brækkede begge hofter og jeg boede på 2 sal. Så jeg måtte ca.10 gange om dagen slæbe hendes 26 kg op og ned af trapperne. Pænt god træning der.Men FUUUUUCK det var hårdt..;-) Netop derfor er jeg glad for at bo i et plan nu:)

• #9   10. jan 2012 Hihi, Buddy turde ikke gå på trappen, da jeg fik ham hjem, så de første dage bar vi ham op og ned, når vi skulle i seng på 1. sal. Og vi måtte bære ham ned af kældertrappen for at kunne lukke ham ud i haven. Åh jo, de ca. 20 kg ekstra kunne mærkes *GG*

Heldigvis har han da for længst fået lært at gå op og ned selv nu smiley

• #10   10. jan 2012 Uden tvivl : Vital animin!

Kommentér på:
Lidt hjælp til gammel hund!

Annonce