969 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
God begynderhund + andre tips. God begynderhund + andre tips.
Hejsa
Jeg skal højest sandsynligt til at have en hund, og det er min første. Hvilken race vil i sige er en god begynderhund? - Jeg ved godt, at der ikke er nogen garanti udelukkende pga. racen, men der er alligevel forskel. Selv er jeg vild med Golden Retriever racen - er det et godt bud?
Derudover vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med udstyr - halsbånd, eller sele? Hvordan med foder, hvad har i bedst erfaring med?
Træning, der vil jeg gå efter Victoria Stilwell og klikkertræning, så det har jeg styr på
Jeg vil helst vide så meget som muligt, inden anskaffelsen
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Stor/lille race, meget/lidt pelsarbejde, meget/mindre træning osv...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.135
Hvor lang tid vil du bruge på:
Træning
Motion
Aktivering/stimulering
Pelspleje
Hvad vil du bruge hunden til? Er det træning, hygge, motionspartner, arbejdsredskab?
98% af alle racerne er gode begynderhunde, hvis man ved, hvad man går ind til og er villig til at møde hundens behov 100 %
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.528
Det er en god alsidig hund, du kan træne en masse forskellige ting med den. Dog ikke hyrdetræning.
Den er lidt mindre en golden retriver (i hvert fald udstillings golden) der er ikke nær så meget pelspleje.
Men ellers er Golden retriever også et rigtig godt bud, så vidt jeg har forstået bliver der bare ikke rigtig lavet dual, det vil sige en golden der både kan gå godt på mark prøver og på udstilling.
Jeg har kørt med et almindeligt klik halsbånd, og en dressur line.
Og med hensyn til foder, så er barf rigtig godt, nok det bedste, men det kræver meget fryser plads, og det rimlig dyrt, og generelt kræver det mere end at fodre med tørkost.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.020
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 524 Svar: 12.619
Jeg synes der er rigtigt mange af dem, der er virkelig længe om at blive voksne og modne, og det kan være lidt af en udfordring
Men er ellers enig med de andre. Det vigtige er, hvad du kan tilbyde hunden, og hvad den skal bruges til.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
Det jeg søger er en familiehund, som primært skal bruges til en masse gåture i skove, parker, byer, strande etc. I know, det kan de fleste hunde bruges til, men jeg er ret vild med GR og har hørt de er gode til førstegangshund, men som Wickie S rigtig siger, at det er måske lidt dumt at fokusere på racer.
Den skal gerne være på størrelse med Labrador, Golden Retriever, Schæfer etc.
Jeg har købt Victoria Stilwells bog "Det mig eller hunden" - jeg er ret vild med hendes måde at træne på. Jeg har læst meget i bogen og er begyndt at notere ned + jeg ser mange af udsendelserne og notere også ned heraf.
Jeg regner ikke med at skulle have hund, før vinterferien starter, da jeg vil læse op på en masse, både omkring træning, avl og hvilke gener man skal passe på med osv. Tro mig, jeg går ikke naivt og uvidende ind i det her.
Jeg har den holdning at skaffer man sig et dyr, om det så er en hest, hund eller kanin, så skal man vide stort set alt og være forberedt på så meget som overhovedet muligt. Ingen er perfekte, men man kan være tæt på
Håber det var lidt bedre information - ellers må i lige spørge ind
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
God begynderhund + andre tips.