{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Pseudodrægtig tæve Dufter af løbetid??? {{forumTopicSubject}}

ja overskriften siger det egentlig, Sasha er nu to måneder fra sin sidste løbetid og er blevet pseudodrægtig (indbildsk gravid) hun har fået mere kirtelvæv og er bygndt at have mælk i patterne. så er hun også ekstra opmæksomhedskrævende og MEGET glad for vores katte.

alt dette er der ikke noget underligt i, men når vi er på tur og der kommer intakte hanhunde forbi så hænger de altså ved hende. har nu tre gange på to dage måttet gå tilbage til en ejer af en hanhund med deres hund. Sasha ved selv hun ikke er i løbetid, så hun er jo ikke interesseret, og slet ikke hævet op eller noget.

Og jeg ved fra mit studie (dyrlæge) at hun rent hormonelt ikke er anderledes end andre tæver, hun har bare (modsat de der ikke bliver pseudodrægtige) en reaktion på de hormoner hun ville have uanset.

så spørgsmålet går vel på om i med pseudodrægtige tæver har oplevet det samme, eller jer med tæver der har haft hvalpe og derfor også haft mælk i patterne?? dufter jeres tæver også så dejligt at hanhunde tror de er i løb???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pseudodrægtig tæve Dufter af løbetid???
  • #1   14. jan 2012 ha ha, de hanhunde.... vi har Nova 2½ år i løbetid nu på 3. uge, så har vi Ipsen 7 mdr, som altså på ingen måde er i løb.... forleden mødte vi en hanhund, han dufter vældig interesseret til Nova og forsøger så at entrere Ipsen....

    Jeg synes nu også at huske fra mine tidligere tæver, at hanhundene gerne forsøgte at komme på dem, også uden for deres løbetider... eller ihvertfald nogle hanner....

    Det er vel egentlig også sådan at hanner kan dufte det er en tæve hele tiden, efter den er blevet kønsmoden... det med den stærke duft når den er parringsklar er vel mere for at være helt sikker på at hannerne i flokken ved at det er for alvor parrings tid...og at det er der tæven så også gider så han ikke hakkes af..


  • #2   14. jan 2012 jo men det er netop hanhundenes ejere der hver gang spørger om hun er i løb, for de plejer altså kun at være sådan overfor tæver i løb (altså snuse så interesseret og rende i røven af hende og så selvfølgelig se om de kan få lov at bedække)

    men jeg tænker selv lidt at de måske godt kan dufte hun ikke rigtig er i løb, men at der bare er noget anderledes ved hendes duft så de bliver forvirrede og alligevel reagerer somm om hun er...



Kommentér på:
Pseudodrægtig tæve Dufter af løbetid???

Annonce