1.712 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
åh , min standhaftighed og fornuft prøves af.. åh , min standhaftighed og fornuft prøves af..
Har Nova 2½ år og Ipsen 7½ måned, begge tæver... og skal ikke ahve flere...meeen åh er blvet gjort opmærksom på den sødeste Sealyham Terrier, han hund på 13 uger :
http://www.sealyham.dk/DK_index.htm
hvordan er det med 3 hunde og aldersforskel osv, nu er det jo en han den sidste, men vil det give problemer med Ipsen på 7½ mdr, Nova er Bossen her ingen tvivl der...
åh... erfaringer søges, jeg er jo hverken opdrætter eller kennel førende, bare helt almindelig hunde-tosse
0 synes godt om
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.619
- Lige lidt praktisk info fra min side af.
jun 2011
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.106
Men det jeg tænker på er at man siger at der helst skal være ca 2 år mlm hund 1 og 2, men gælder det også ved hund 2 og 3, når nu hund 1 bestemmer, så er der jo ikke på den måde en leder rolle der skal testes, og er det af betydning på det alders mellemrum at hund 3 er andet køn... har hørt fra opdrættere, at det er tæverne der bestemmer så den er på plads her >: )
jun 2011
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.086
Der er kun 3 måneder mellem 2 af mine tæver og det har aldrig givet
feb 2011
Nå godnat... vil drømme sødt om hvide hunde med masker og hænge ører, mens tøserne ligger og putter ved siden af mig...
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.067
Det er 3 år+ nu.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.381
Det er ikke en salgstale men facts. Skotten og sealyen går i øvrigt visnelige godt sammen og ofte smitter sealyens positive og åbne sind af på skotten:-)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Er du klar til og have to hvalpe. Den på 7 mdr. kommer jo snart i løllemalderen.
Personligt ville jeg ikke have hvalp, så tæt på aldersmæsigt. Men ja, det kan lade sig gøre , hvis man har tiden og overskud til det.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 137
nov 2009
kan godt forstå DU er "solgt"
feb 2011
nov 2009
Du har ret det er da egenligt lidt pudsigt, de ikke er mere udbredte. Læste lige en smule om dem og de virker som en dejlig og charmerende hund. Så lige de to der var til salg, nåå de er lige til at kramme. Jeg ønsker dig god fornøjelse, med overvejelserne. Og glæder mig til at høre hvad du beslutter dig for :0)
Ps; de lyder ellers til at passe godt til dine søde skotter!
jun 2007
Tusinde tak for de søde ord om racen. Den er helt unik. Terriernes klovn kalder den og ikke uden grund. Magen til skæg hund (i dobbelt forstand;-)) skal man lede længe efter. Den er meget tæt knyttet til sine mennesker, til faktisk kalde det en soulmate. Har man først haft racen indenfor døren, så bliver den. Har en hvalpekøber som har haft hund i 40 år: cairn, skotter, westie, dalmatiner og welsh corgi pembroke. Som hun siger:Eton er min skattebasse og jeg har aldrig haft en bedre hund. Den har enorm personlighed og han elsker sin mor! Det er få den bedste kritik man kan få:-)
Hvilke 2 hvalpe er det du har set? Der er faktisk 5 hvalpe til salg i DK pt. 1 på knap 5 mdr og 4 på 13 uger. Hvor er det ærgerligt.
@Hanne: det er callisto på Ruths hjemmeside som vi har ulv om. Vi henter lille Henry på lørdag. Ih hvor jeg glæder mig. Sidst jeg hentede hanhvalp var for snart 10 år siden i Sverige.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Jeg ville ik være bekymret for det, især når den sidste er en hanhund. Ville være mere bekymret hvis det var en tæve du sku ha...
nov 2009
Det er virkelig en dejlig varm kritik, du har fået. Syntes godt jeg kan fornemme, at det kan tage længere tid at sælge hvalpe de sidste par år. Måske især indenfor de mindre kendte racer. Krisen kradser!!!
Jeg har set hvalpene på den hjemme side Hanne M, har sat i tråden: http://www.sealyham.dk/DK_index.htm
Så vil jeg ønske dig held og lykke med lille Henry. Og glæder mig til billeder;0)
jun 2007
Åh det var fordi du skrev 2 til salg - Ruth har 4!!!til salg. Ham der hedder Proteus er min:-)
Sealien har altid været svær at sælge - altså siden efter 2. verdenskrig;-) Man ser dem ikke i gadebilledet og folk aner ikke de eksisterer. Vi bor på landet og har foruden hundene også 3 mindre drenge. Vi kan desværre ikke tage til byen og spadserer op og ned af gågaden hver lørdag. Er dog sikker på at det vil give noget. Mange af ejerne til de Westier jeg trimme, kommer også og siger at sådan en ville jeg også have haft:-) Det er en terrier men den er ikke "hidsig" og opfarende som Cairn/Westie har tendens til. Ligeledes er den meget lidt gøende. Vores gør kun af en bestemt hund i nabolaget hvis den starter. Ellers er det hylen af glæde når der kommer gæster:-)
jun 2007
nov 2009
Han er da en lille charmetrold, kan godt forstå du glæder dig til at få ham hjem.
Jeg tror faktisk kun jeg har set et par stykker "live", af din race. Det lyder ellers til, det er en af de mere roligere terrier. Det er både godt og ondt når racen er så lille ik? Jeg mener i forhold til avl, kan det vel meget ofte være nødvendigt at skulle til udlandet. Men samtidig sker der jo indimellem det at et race bliver for modernet. Men skøn er den! Jeg er også lidt forelsket i dandie dinmont terrier. Så nu er der to racer, på min terrier liste. Hihi....
Vi har Wilma fra, kennel Vicky i Hirtshals. Men er efterfølgende, blevet bekendt med de fleste PBGV kenneler herhjemme. Der er en super FB
gruppe for pbgv ejere. Ikke at vi nødvendigvis kender hinanden personligt. Men det er faktisk, rigtig rart at få råd, tale om hunde hverdags ting osv med folk med erfaringer i racen. Hvem kender du?
Glæder mig som sagt til at se billeder af den lille fyr :0)
jun 2007
Joh det er en stille race. Den er dog lidt mere "hårdfør" end Dandien (som også er én af mine favoritter ) ligesom Ceskyen. De er vil dog ikke trives herhjemme med 3 drenge i alderen 1 år, 4½ år og 7 år. Det nytter ikke noget med en psykisk for blød hund. Sealyen er følsom og meget obs på ejerens sindsstemning men den er ikke blød som sådan og bliver forskrækket ved pludselige lyde og bevægelser osv eller hvis én råber højt. Det kan jeg ikke ha.
Jeg kender Gitte (eller Birgitte Winter) som har kennel Fodnote. Hun er vores dyrlæge. Så er jeg kommet til at kende Jette Ramvad (kennel Petit Heroes og er dommer) sidstnævnte fordi hun er faldet pladask for Sealyen og vil have sådan en hos os engang. Hun skulle have haft Frida før vi havde parret men hun havde en tæve der skulle have sit første kuld og måtte springe over.
Lille Henry bliver oprettet i starten af næste uge. Jeger blevet lovet en CD med masser af billeder:-)
nov 2009
Jeg ved hvem de begge er, men kender dem ikke personligt men kun via FB. De virker begge rigtige erfarende og det er jo rart mht nogle former for råd. Og det er lige præcis, de to steder jeg kunne tænke mig hvalp fra hvis det blev aktuelt igen.
Glæder mig til foto af Henry :0)
Ps: Bliver Dandien let skræmt og er den meget "blød", bare af ren nysgerrighed?
jun 2007
Jeg ved ikke så meget til Jettes ud over de billeder hun sætter på FB. De er nu ikke så tossede.
Ja Dandien er en meget rolig og lidt forsagt hund. Måske ikke hjemme men på udstillinger og hvad jeg hører, så gør den ikke meget væsen af sig. Jeg vil helst have en som ikke løber bort med dukket nakke hvis jeg hæver stemmen - lidt meget ;-))
nov 2009
åh , min standhaftighed og fornuft prøves af..