{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

pels skift - kløe {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en dejlig schæfer dreng på lidt over 1 år. Han er begyndt at klø sig meget. Det er siden han er begyndt at skifte pels, så ca 1 uge nu, kan pels skift gøre at det kløer sig meget? Jeg børster ham hver dag lige for tiden for at få alle hår af hurtigst muligt, hvis det er det der genere ham.

Han har ikke lopper, har lige fået en kur mod dette for 3 uger siden, da jeg straks troede det var det det. Han får ikke loppekur som anbefalt på pakken, da jeg ikke er tilhænger af det, kan det være det der genere ham ? Burde det ikke bare komme lige umiddelbart efter han fik det?
Jeg har haft ringet til kromix afdelingen (det foder han får) og spurgt om der er blevet lavet noget om i foderet, som kunne gøre at han ikke kunne tåle det mere og det er der ikke.
Han er ikke rød i huden, intet i hans øre, øjne eller poter at se.
Har haft snakket med dyrlægen og de sagde jeg skulle afvente at hans pels skift stoppede, og se om det var det.....

Bum bum, nogen som har erfaringer med dette?

Mvh Stephanie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pels skift - kløe
  • #1   16. jan 2012 Nu er det lidt en anden pels, men min klør også helt tosset, når han fælder. Jeg plejer at give et bad og rigtig klø i pelsen med shampooen. Bag efter giver jeg en ordentlig omgang med børsten. Så jeg ville vente til fældningen er ovre, inden jeg ville gå i panik. Men jeg forstår dig godt, når nu racen har tendenser til hudproblemer

  • #2   16. jan 2012 Julie p - Er det noget specielt shampoo mod kløe du bruger? smiley

    Jaah man tænker jo straks det værste, men håber selvfølgelig at det går over når pels skiftet er ovre, ellers må jeg jo prøve at skifte foder. Han har bar næsten altid fået dette foder, og fungeret super på det.


  • #3   16. jan 2012 Næ det er bare almindelig minkolie shampoo.

  • #4   16. jan 2012 Okay, mange tak - så vil jeg prøve at smide bæstet i bad smiley

  • #5   16. jan 2012 Det er mest for at få løsnet alt ulden, som sidder helt inde ved huden. Efter badet kommer det ud og sidder midt på dækhårene og er til at børste af

  • #6   16. jan 2012 Jeg ville bestemt se mig om efter et kvalitetsfoderfoder uden en masse korn og ris i.

  • #7   16. jan 2012 Han har altid fungeret rigtig godt på dette foder, og har fået det anbefalet fra kennel, hvor de selv bruger det.

    Der er rigtig mange meninger omkring det med foder.

    Håber der er under ulden der klør på ham, ellers vil jeg selvfølgelig finde mig et nyt foder produkt og se om det er der den ligger.


  • #8   16. jan 2012 Jeg har selv en allergihund, som har været rigtigt meget igennem. Han startede på Royal Canin, fordi jeg troede at det var godt. Men jeg blev klogere og MEGET fattigere. Nu er han på BARF, og det fungerer rigtigt godt for ham.

    Men ja, der er mange meninger om foder - Her i mit hus kommer der bare ikke foder med korn og ris indenfor dørene mere.


Kommentér på:
pels skift - kløe

Annonce