{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Pia m
Pia m
Tilmeldt:
8. maj 2011
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104

er for mange foder skift skadeligt for hud og pels {{forumTopicSubject}}

er der nogen der ved, hvis man skifter foder oftere om det er skadeligt for hud og pels,alså allergi og kløe. jeg har skiftet nogle gange,fordi rex er bleve kræsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er for mange foder skift skadeligt for hud og pels
  • #1   25. sep 2011 Hvis man skifter mellem kvalitets foder burde der vel ikke ske noget.
    Men hunde er ikke kræsne.. De er bare klogere end deres ejere når de laver sådanne numre...


  • #2   25. sep 2011 Det tror jeg ikke betyder noget. Det er jo set før at en hund har fået det samme foder i flere år, og så fra den ene dag til den anden, har udviklet allergi.

    Men jeg har så lidt den holdning at man bør lytte til sin hund. Hvis den ikke vil spise et bestemt foder kan der være en grund til det. Sigurt har aldrig brudt sig om tørfoder og nu hvor han ikke får det længere er han en helt anden hund. Han er mere frisk og glad og hans pels og hud har aldrig været pænere.


  • #3   25. sep 2011 Jeg oplevede øget fældning når jeg skiftede foder på Soya .. Hun havde samme problem som din Rex , men nu hvor vi har fidret udelukkedne med råt , er pelsen fin og hun elsker det , ikke mere kræsen hund her smiley

  • #4   25. sep 2011 Da min Frida var meget syg blev hun også meget kræsen, så dengang skiftede jeg også jævnligt for at finde noget hun kunne lide. Når jeg fandt noget hn kunne lide, så blev hun hurtigt træt af det igen, så jeg skiftede imellem flere slags kvalitetfoder dengang.
    Min holdning er, at det ikke er hensigtsmæssigt, at lade en syg hund sulte, så hun fik meget forskelligt.
    Nu har hun det godt og hun er ikke kræsen mere.

    Jeg tror overhovedet ikke det skader at skifte foder engang imellem, så længe man vælger et kvalitetsfoder.
    Jeg har altid givet mine hunde forskelligt tørfoder og blandet kødrester i også, for jeg gider ikke have hunde med sarte maver der ikke kan tåle noget som helst - mine hunde tåler alt, ingen af dem har nogensinde haft en dag med dårlig mave - 7-9-13.
    Jeg har heller ingen problemer med pels, faktisk kan jeg ikek se forskel på, om de får det ene elelr det andet kvalitetsfoder. Jeg har aldrig fodret med billig hundefoder.


  • #5   25. sep 2011 Som Kennelmor!
    Jeg har uden betænkeligheder skiftet til og fra, samt mellem fodertyper.
    Jeg har så i det seneste år fodret med wolfblut og skifter mellem samtlige varianter. Og jeg har aldrig haft problemer af nogen art...
    Og er af den overbevisning, at det er mere sandsynligt, at hunde udvikler allergi, hvis de bevidstløst fodres med det samme altid.
    Mine hunde tåler, hvad som helst, og det eneste jeg kan se på pelsen er, at de sølvfarvede hunde kan blive brune, hvis jeg fodrer meget med laks.


Kommentér på:
er for mange foder skift skadeligt for hud og pels

Annonce