1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

pris på hvalp pris på hvalp

nu har jeg siddet og set priser på dansk svensk gård hunde hvalpe priserne ligger fra 1500 til 3500
uden stamtavle
såville høre jer ad hvad ikk ville gi for sådan en hvalp den er chip mrk vaccinere og fået orme kur ingen stamtavle men ægte far og mor haves

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris på hvalp
  • #1   16. jan 2012 Intet *GG*

• #2   16. jan 2012 Jeg gav 2500 kr for aslan... for lidt over 4 år siden... smiley

• #3   16. jan 2012 Omkring 2000 tror jeg. Men så skulle den os være passet med alt.

• #4   16. jan 2012 Jeg vil vædde en kasse cola på at det ikke er D/S-gårdhunde, men mystiske blandinger. Vil du have en DSG så køb med tavle.

Men nej, jeg vil ikke give meget mere end 1000kr for en blanding.

• #5   16. jan 2012 Hvis hunden er korrekt vænnet til lyde, dyr, mennesker mv., så 2500 kr. Altså kostprisen.

• #6   16. jan 2012 Jeg ville aldrig nogensinde købe en uden tavle.. Du kan slet slet ikke være sikker på at den er ren, selvom opdrætter siger det, medmindre du får lov at få kopi af begge forældres stamtavler..

Lige præcis med Dsg kan der være blandet sindssygt mange racer ind i uden at man kan se det, og det kan give et rigtig stort problem mht. sindet, da den jo kan udfalde på rigtig mange måder.. ergo man køber hunden i sækken ..

• #7   16. jan 2012 Jeg ville ikke gå efter prisen, jeg ville tage den jeg faldt for, med eller uden tavle...:-) Held og lykke med hvalpe jagten... smiley

• #8   16. jan 2012 Enig med Maj.

• #9   16. jan 2012 Uden tavle 0kr

• #10   16. jan 2012 Maj - det er jo bare lidt øv hvis man køber noget som man tror er en dsg og tror at den har sind som en også har den sind som noget HELT andet, fordi man ikke har villet betale lidt ekstra..

• #11   16. jan 2012 Må hellere lige uddybe.
    I Danmark er der rigtigt mange DSG. men man skal være MEGET heldig for at rende ind i billige tavleløse hvalpe som også i virkeligheden er ægte ikke kun i avlers hoved.
    Langt de fleste hunde som ejer kalder DSG er det nemelig ikke.

• #12   16. jan 2012 Vil aller aller aller højest give 2000-2500 kr for en tavleløs hund da man jo ingen forsikring what so ever, har på hverken race eller sundhed.. Muffin kostede 1800 kr- med chip løb det op i 2500kr. Det synes jeg er dyrt!

• #13   16. jan 2012 Molly:

Det er korrekt, det er den chance/risiko man tager uden tavle, men jeg ville stadig ikke gå efter om den havde tavle,ej heller pris. men efter den jeg faldt for, og siger sælger at det er ren DSG men uden tavle, må man gå ud fra det. I stedet for at male fanden på væggen.. Det ku jo meget vel være at sælger talte sandt...

- Syndtes at der er mange, tavle snobber.. Og det er jeg rigtig ked af. Ikke fordi at jeg har noget imod renracet hunde, slet slet ikke, men sørgeligt, at en del af dem ikke kan svare pænt når folk der har blandinger eller uden tavle spørger om noget.. Det er lidt trist..

• #14   16. jan 2012 Jeg giver med glæde over 5000 for min lille dejlig blandings Aya. For det er hende jeg er faldet for... smiley

• #15   16. jan 2012 Maj: min gamle hund var uden tavle. er der noget jeg ikke er så er det tavle snob. Jeg har bare set folk blive løjet for af avler lidt for mange gange.
    Og lige med hensyn til DSG er chancen for at det IKKE er en ægte hvalp ekstra stor.

• #16   16. jan 2012 Maj - Mange dsg ejere ved faktisk ikke at deres hund ikke er en dsg.. Jeg har mødt en dame som havde lavet uendeligt mange kuld på sine såkaldte dsg, men ingen af dem var rene overhovedet! De havde lang krøllet pels, lang snude, krølle på halen osv. osv.
    Derfor kan man ikke tage sælgers ord for gode varer! smiley

Jeg håber ikke at den med tavlesnobberiet var stemt på mig, for jeg syntes da bestemt at jeg har holdt min tone pæn og blot informeret smiley
    Jeg har intet imod at man køber blandinger eller tavleløse hunde, man skal bare være klar over at man kan risikere at købe katten i sækken smiley

• #17   16. jan 2012 Faktisk er chancen for at den virkeligt ER ægte meget lille

• #18   16. jan 2012 Calle's moar: Ku jo godt være at begge forældre havde tavle og kunne fremvises ved besøg... Syndtes at man skal guide i stedet for at rakke ned når folk spørger pænt. Så ku man formulere sig anderledes.. Feks.-min erfaring siger mig, at skal man ha DSG, skal det helst være med tavle, for ellers er risikoen osv...

Bare min mening.. smiley

• #19   16. jan 2012 Molly: Nej det var ikke ment på dig. Syndtes at du kom med en god forklaring på hvorfor at DSG helst skal være med tavle..

Og jeg håber da at folk kan se at det ikke er ægte DSG hvis de er krøllede osv.. smiley

• #20   16. jan 2012 Men jeg ville stadig ikke gå efter prisen...

• #21   16. jan 2012 Der står faktisk ikke nogen steder at der er tavle på forældrene.
    Der står: ingen stamtavle men ægte far og mor haves

Kender ikke nogen som siger de sælger ægte hvalp som ikke skriver at forældrene er ægte. Med mindre naturligvis det er med tavle så er det jo lidt indlysende at forældre er ægte hehe.

• #22   16. jan 2012 hvis man ikkle er villig til at betale de priser de forlanger så bliver der også mindre hvalpe uden tavler ,jo merre efterspørgels jo flerre hvalpe uden tavler til de høje priser-

• #23   16. jan 2012 Calle's moar: Nej står der ikke noget om at de har, men heller ikke at de ikke har.. Jeg ville som køber af en ægte uden tavle, nok bede om af se forældrenes tavle og har de ingen, så kan man tage den derfra.. smiley

Betina B: Hvad er din egen vudering ???

• #24   16. jan 2012 maj
    in holdning
    jeg ikk ser på prisen jeg vil gerne gi 3500kr for en hvalp når den er chip mrk og vaccineret
    jeg mener heller ikk man skal købe en for billig hund og en hund uden stamtavle er ligeså god som en med tavle

• #25   16. jan 2012 500

• #26   16. jan 2012 Betina: God til hvad? Jeg går ud fra at der er en grund til du gerne vil have en DSG. Hvis du køber en blanding er det ikke en DSG, det er noget helt andet.

• #27   16. jan 2012 Betina B:
    Korrekt, man skal tage den man falder for, for det må være den rette smiley

• #28   16. jan 2012 Anne Julie:
    Der er ingen der siger at Betina køber en blanding. ?????

• #29   16. jan 2012 Hvis hun køber en DSG uden tavle gør hun ret sikkert..... DSG'en er jo antalsmæssig ret lille race.

• #30   16. jan 2012 for mig at se er der mindst 4 tavle snobber eller lad mig kalde det folk der gerne vil nedgøre ts med deres udtalelser, på grund af hendes valg, og det er desværre tit de samme som igen og igen bliver ved med at ophøje sig selv

• #31   16. jan 2012 Jan - det har intet med tavlesnobberi at gøre.. ikke fra min side af ihvertfald.. Nok nærmere at man skal være varsom med at købe noget som folk kalder dsg.. Jeg har selv en uden stamtavle, men hende er jeg sikker på er ren..

Jeg vil blot pointere overfor ts at hun skal kigge sig godt for så ikke hun får noget med hjem hun tror er en dsg også den faktisk ikke er..
    Tror at dsg er den race i verden som har mindst ægthed over sig.. desværre

• #32   16. jan 2012 Kvalitet og pris hænger sammen.

• #33   16. jan 2012 *Molly*Kiki * det var heller ikke dig jeg mente, og det er helt sikkeret at langt de fleste dsg har noget fremmed blandet i dem men ved nogle er det måske kun nogle få procent

• #34   16. jan 2012 Jan - et par få procent kan gøre meget! Virkelig meget! Desværre smiley Det ødelægger virkelig meget for sådan en dejlig hund som dsg'en er smiley

• #35   16. jan 2012 ja desværre, men nu er det jo ikke altid det går til den negative side fordi man ender med en blandings hund

• #36   16. jan 2012 Nu er jeg opdrætter af DSG'ere, og kender racen indgående. Det er fuldstændig korrekt at de fleste gårdhunde der findes i dag er uden stamtavle. Det er faktisk kun 10% af de registrerede gårdhunde der har stamtavle. Når det forlyder at forældrene skam har tavle, er de enten hjemmelavede eller hvis de har DKK-tavle, er det fordi de af en eller anden årsag ikke er godkendt til avl.
    Som flere siger, er det som at vælge hund i blinde, hvis man køber uden tavle. De fleste er blandet med noget terrier, som jo har et helt anderledes temperament, og det er dem der fylder statistikkerne med bid og nervøse temperamenter. Dermed ikke sige at de som har tavle, overhovedet ingen fejl har. Bevares. Men der bruger vi jo stamtavlen som redskab til at arbejde videre ud fra.

• #37   16. jan 2012 Jan - Nej det er ikke altid.. Men hvis man forventer at få en dsg, så forventer man også dsg temperament.. Og det får man ikke hvis den er blandet.. ergo er det jo negativt..

• #38   17. jan 2012 Den røde H: enig...

Nu har jeg selv en der er blevet indmønstret, og det er skam ik nemt at blive godkendt... Min Jackie er den første i 2½ år der er blevet indmønstret. Ja Jackie har fejl, men hendes andre kvaliteter gjorde hun blev godkendt.

Billie jeg har er født med DKK tavle, hende fik jeg inden Jackie blev indmønstret.

Men sku jeg gøre det igen, køber jeg IKKE uden tavle igen. Og jeg vil nok ha dsg altid, mit hjerte er tabt til racen.

Dem er siger de er ægte, men uden tavle. Der er det fåtallet, der ka gå igennem nåleøjet til en indmønstring. Og dem der siger der er 2 størrelser, ja det findes der heller ikke...

Hva prisen for en uden tavle ska være, ja det må være prisen folk gider at betale li som ved alle andre racer. Kan ik se hva race her ska gøre forskel på prisen.

• #39   17. jan 2012 nu vil jeg lige sige at jeg selv har 2 dejlige dansk svensk gård hunde uden stam tavle
    jeg har valgt at få hund uden stamtavle for jeg har ikk noget at bruge stamtavlen til

• #41   17. jan 2012 Selvfølgelig kan du bruge tavlen. Du kan f.eks bruge den til at gennemskue om forældrene er tæt i familie. Jeg kan ikke bestemme om du skal købe hund med eller uden tavle. Men det virker jævnt fesent at fravælge den helt uden at vide hvad man kan bruge den til.

• #42   17. jan 2012 Det er forhåbentlig også opdrætter der bruger stambogen - inden han og tæve mødes...

• #43   17. jan 2012 Betina: tror heller ik der er nogle der tvivler på dine dsg ik er dejlige.

• #44   17. jan 2012 anne jule f
    nej jeg har ikk noget at bruge den til
    den har igen betydnig for mig

Kommentér på:
pris på hvalp

Annonce