{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Tisseri og kastration! {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har en dejlig han hund på 3 år, og han er den sødeste og mest følsomme vaps, men, men, men..... vi har det problem at vi ikke kan få ham til at stoppe med at tisse når vi ikke er hjemme.
vi har lidt på fornemmelsen at det er dominans?
vi har nu fået tid til at få ham kastreret i morgen.....
nu vil jeg så gerne hører om der er nogen der har erfaring med dette, og om det hjælper?
vi er ved at være lidt desperate, da vi flytter om 14 dage, og vi gerne vil undgå et total overpisset hjem denne gang!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisseri og kastration!
  • #1   18. jan 2012 Hvorfor skulle det have noget med dominans at gøre??

• #3   18. jan 2012 Hvordan får I det til dominans?

Hvis man SKAL være i den tanke, så vil en hund med dominant adfærd være cool og rolig og ikke have behov for at hævde sig.

En hund, der tisser indendøre, når den er alene er ofte en usikker hund, der ikke bryder sig om at være alene.
    En kastration kan desværre forværre dette problem.

• #4   18. jan 2012 Nogle hunde der er utrygge ved at være alene hjemme tisser. Og hvis han ikke gør det når i er hjemme, tror jeg bestemt ikke det er dominans.

• #5   18. jan 2012 Dominans findes mere eller mindre ikke.. det er en skrøne.

Har i renlighedstrænet ham.... altså har han nogensinde været renlig?

• #6   18. jan 2012 Dominans findes jo lige præcis blandt individer i egen flok.
    Jeg vil dog ikke mene at denne hunds adfærd har noget at gøre med hierakiet i flokken. Mit bud er at han er usikker på hvor tingene skal foregå henne.
    Vask af med rodalon og så forfra med renlighedstræningen.

• #7   18. jan 2012 Der er ingen garanti for at den vil stoppe med at tisse på gulvet, selv om den bliver kastreret. Det er muligt at det kun vil blive reduceret en smule. Men I kan også være heldige, at den helt stopper.
    Men tror ikke at det er pga. dominans, den vil nok bare markere sig som hanhunde jo ynder at gøre.

• #9   18. jan 2012 han ER en nervøs anlagt fyr, men ikke utryg..... han er rolig så længe han er sammen med vores tæve( og de er altid sammen)
    mht til rengøring bagefter.... vi er meget grundige og bruger ALTID Rodalon bagefter!
    han har aldrig været 100 % renlig..... vi har kæmpet med ham på 1000 forskellige metoder og forsøg (læst bøger, artikler osv), og vi kæmper stadig...... men vi ved bare ikke hvad vi skal gøre mere.

jeg ved ikke om jeg vil kalde det dominans, men ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det? men han strinter, det er ikke en pøl på gulvet eller noget, det er op af ting.
    og det der undre os mest er at når vi er hjemme kan han holde sig i RIGTIG mange timer, men nogen gange kan vi være væk i 5 min, også er der tis.

• #10   18. jan 2012 Jeg tror det bunder i manglende renlighedstræning og usikkerhed. Intet med dominans at gøre.

• #11   18. jan 2012 Det har helt sikkert ikke noget med dominas at gøre, han gør det fordi han er utryk og usikker.
    En kastration kan i mange tilfælde forstærke denne usikkerhed.
    Går i til træning med han og giver han positive succe oplevelser som kan højne hans selvtillid. Det vil gøre han mere sikker og sandsynligvis hjælpe på hans strinteri. Men det er vigtig at træne det på den rigtig måde så han ikke bliver endnu mere usikker. Og så er det desuden vigtig at han lære at begå sig uden jeres tæve.

• #12   18. jan 2012 Det er ikke den hund på din profil vel ??

• #13   18. jan 2012 jo... det er den hund på min profil!

• #14   18. jan 2012 Så er der jo noget helt galt hvis den er 2-3 år gammel og stadig ikke er renlig.

• #15   18. jan 2012 Vi overtog for nogle år siden en 5 år gammel hanhund. Han markerede også op ad alt. Uanset hvor meget vi gjorde rent med rodalon, så blev han ved. Han var en meget selvsikker hund, og kunne fint finde på at gå ind i et andet rum i huset for at markere op ad noget selvom vi var hjemme. Han vidste udmærket godt at vi ikke ville have det, men han var klog nok til at undgå at vi tog ham i det.
    Efter et år valgte vi at få ham kemisk kastreret og 3 dage senere holdt han op med at markere indenfor.
    Så i nogle tilfælde virker det altså.

• #16   18. jan 2012 he he he..... ja det er jo derfor at jeg skriver om hjælp jo! smiley

Susanne: tusind tak for dit svar.
    det er rart at hører at det har hjulpet på nogen!
    hvad er en kemisk kastration?

• #17   18. jan 2012 Hehe ja smiley Men troede det var en hvalp eller unghund ud havde, ikke en på 2-3 år smiley

• #18   18. jan 2012 smiley

• #19   18. jan 2012 undskyld..... men han kan sagtens holde sig.... som skrevet før
    han kan godt holde sig i laaang tid når vi er hjemme, men kan tisse flere steder hvis vi er væk i 5 min. så jo.... det kan han sagtens!!!!

og mht rengøring, som jeg også har skrevet før..... vi gør mere end grundigt rent.

• #20   18. jan 2012 mht til hele dominans spørgsmålet: jeg skrev ikke for at starte en diskussion om der findes dominans eller ej..... jeg skrev for at få råd ang min hunds tisseri, så kan vi ikke godt holde os til det, og ellers bare lade være med at kommentere det!? smiley

han skal kastreres i morgen, og det var egentlig (som jeg også har skrevet) et spørgsmål om erfaringer og råd!
    smiley

• Anja P
    Anja P Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 22
    #21   18. jan 2012 Han er nok bare en rigtig "sund" hanhund der er MEGET glad for sin lille veninde. Han ved godt at han ikke må strinte indendøre - men når han så er alene med Prinsessen - ja, så er det jo bare for nemt lige at følge sin lyst og så lige markere - det er jo hans dame. Du skal se, det hjælper nok med en kastration men selvfølgelig ikke fra den ene dag til den anden - det tager tid - men du kan gi ham et tissebælte på når i ikke er hjemme indtil det er kommet på plads.
    Tissebæltet kan du købe her www.lillevus.com :0)

Kommentér på:
Tisseri og kastration!

Annonce