{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Mere hjælp ønskes - gl. hund vs. hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg ved der sidder så mange hundekyndige derude, og syntes jeg fik gode råd sidst, så det vil jeg forsøge mig med igen.

Den e lang smiley

Historien er den at vi har Milo på 2½ og mine forældre har en sort lab.hvalp på knap 3 mdr.
Milo kan ikke lide ham.

Han gøede og gøede og gøede bare han så ham, og knurrede og hapsede efter ham begge gange de var sammen.
Så fik jeg et par gode råd som vi har fulgt:
1. Vi har gået 2 gange sammen i denne uge med afstand, og med masser at lækre guffer så Milo kan blive tryg med Kento.
Og gufferne virkede i hvert fald sådan, så Milo ikke har gøet en eneste gang af Kento mens vi gik tur.
De har gået med først 5 meters afstand, og så ca. 1 meter i dag.
Milo skævede til Kento men havde ellers kun fokus på mig.

2. Så har vi begge gange også været hjemme ved mine forældre hvor hundene har været adskilt i hver sit rum med et hundegitter.
Første gang var Milo faktisk slet ikke henne ved gitteret - han ville bare ud i haven, men en enkelt gang var han henne og gø kort af Kento.
Anden gang, i dag, satte jeg mig hen til gitteret og sad og gav dem begge mad samtidig. Med ca. 30 cms afstand. (for at gøre ham tryg også med at dele mad) Det gik rigtig fint så længe jeg sad der.

Da jeg ikke sad der mere, og begge hunde stod ved gitteret så viste Milo alle tænder, og snerrede af Kento og hapsede efter ham.
Her sagde vi nej og skubbede ham lidt tilbage.

Vi var dog meget obs på det, og hver gang Milo kiggede på Kento uden af knurre osv. så fik han ros og en godbid.

Jeg ved jo ikke om det her er rigtigt... Det var mere eller mindre de råd vi fik sidst herinde, fordi nogle mente at Milo nok var usikker (altså en slags ressourceforsvar vil jeg tro) netop fordi han er så tæt med mine forældre) og det syntes jeg lyder meget sandsynligt.

Milo har ingen problemer med de andre hunde han kender, og har aldrig opført sig sådan over for en fremmede hund før.

Min ide var at gøre det her 3 gange i næste uge også, og så evt. prøve at slippe dem løs på neutral grund.
Er det helt tosset?
For så gør vi noget andet.

Jeg ved godt at man som regel lader hundene klarer det selv, men i og med at han gøede og gøede og gøede af Kento og hapsede efter ham, så har vi ikke ment at det var det bedste.

Jeg tager meget meget meget gerne imod råd og erfaringer (igen).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere hjælp ønskes - gl. hund vs. hvalp
  • #1   20. jan 2012 Når Kenso ikke er mere en 3 mdr. ville jeg vente med at slippe dem løs sammen indtil Milo er i stand til at ignorere ham.
    Det er ok, at en voksen hund siger fra på en fornuftig måde overfor en voldsom og pågående hvalp, men ikke at den voksne hund er opsøgende aggresiv.
    Det er vigtigt for en hvalp at få positive oplevelser med andre hunde, så jeg ville fortsætte med små gåture i snor, indtil Milo var afslappet, så afslappet at han ikke behøver godbider for at ignorere hvalpen. Helst så afslappet at turen i sig selv er mere interessant end hvalpen, så det skal gerne være et sted, der er lidt spændende for Milo - ikke bare frem og tilbage på det samme sted.


  • #2   20. jan 2012 Mange tak for svar. Det har jeg slet ikke tænkt på selv.
    Vi gik også et nyt sted i dag, men det var mere pga. vejret - så det var jo heldigt nok.


  • #3   20. jan 2012 Og det er en rigtig god indikator for mig, for så ved jeg hvad jeg skal kigge efter. For jeg vil nødig slippe dem fri for tidligt.

  • #4   20. jan 2012 Ikke alle hunde er interesserede i hvalpe. Jeg har lige været igennem næsten 3 måneder, hvor min gamle (8 år) syntes at det var den mest irriterende møghvalp som vi var blevet belemret med.
    Jeg ved ikke hvad der skete for 2 uger siden, men tor at det var den dag hendes "hvalpelicens" udløb. Nu er der stor lukke og hygge på gulvet. Det hjalp åbenbart at hvalpen ikke længere var så meget hvalp.

    Hav tålmodighed og prøv at slippe dem løs på et stort åbent område når hvalpen er ved at få sine hjørnetænder (udviklingspunkt).
    Enten løber den gamle væk eller også finder de sammen.


  • #5   20. jan 2012 Det er bare underligt, for han har altid været så glad for hvalpe..
    De har altid kunne tumle ham.
    Men det kan self. være at han har ændret sig på det punkt..


Kommentér på:
Mere hjælp ønskes - gl. hund vs. hvalp

Annonce