10.673 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Spist sten! Spist sten!

Ja, som overskriften siger. Så har min hvalp spist sten. hun nåede kun at spise et par stykker, før jeg fik stoppet hende. Det er helt små perlesten, men jeg har før hørt diverse skrækhistorier om hunde der måtte opereres for det..Yikes!
Men mon ikke sådan et par småsten bare passere igennem systemet??
Nogen erfaringer med noget lignende?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spist sten!
  • #1   20. jan 2012 jeg vil overhovedet ikke gøre mig klog på hvor store sten der kan komme igennem. Blot sige at et vennepar har en lab der spiste en sten og måtte opereres smiley Så vær meget OBS på hunden.

• #2   20. jan 2012 jeg har hørt flere herinde gi deres hunde asparges (fra dåse) hvis de har spist noget der er skidt for dem, men ved ikke om det virker. Jeg ville nok ringe til dyrlæf¨gen og høre

• #3   20. jan 2012 dyrlægen sku der stå smiley

• #4   20. jan 2012 Louise jeg tror kun at asparges virker hvis det er noget skarpt / spidst. Så vikler trådene fra aspargesen sig rundt om så det ikke skader hunden.

• #5   20. jan 2012 Ja men jeg tænkte bare at sten jo også ku være skarpe smiley

• #6   20. jan 2012 Nårh ja selvfølgelig smiley

• #7   20. jan 2012 Ok. der er tale om helt små perlesten. Altså 2 gange 2 mm ca. Det er max 2-3 stykker der gled ned, men jeg tror da lige jeg kalder dyrlægen!

• #8   20. jan 2012 Jeg tror ikke der sker noget ved så små sten og i så lille mængde, mon ikke de bare kommer ud igen?

• #9   20. jan 2012 Min Felix (se evt. hans profil) er en af skrækhistorierne om hunde der har spist sten.
    Så jeg synes du skal være meget opmærksom på, hvordan din hund får det efterfølgende, op til flere dage efter og handle hvis der er noget som helst unormalt eller den viser tegn på at have ondt i maven.

• #10   20. jan 2012 God ide lige at høre dyrlægen ad smiley

• #11   20. jan 2012 Så har jeg snakket med dyrlægen. Han sagde at de som oftest, kommer ud igen og at det er yderst sjældent det giver problemer. Især når de er så små og mængde så lille! Jeg må lige holde øje de kommende dage...
    Tak for input:-)

• #12   20. jan 2012 Karlsson spiser desværre også sten smiley - de plejer dog at komme ud - men da han skulle i CT scanner med sin albue, opdagede de helt tilfældigt at der lå en sten i maven på ham!! ..... Den fik dyrlægen heldigvis ud ved hjælp af brækmiddel... nøj min vuf blev dårlig, men ud kom stenen smiley

• #13   20. jan 2012 Altså jeg har en hund der en dag åd en snegl med sneglehus smiley Opdagede det først da hunden blev dårlig og kastede den op inde på stuegulvet, AD!

Og en af de andre hunde fik en dag i leg slugt en sten, på størrelse med en 5 kr. Den kastede hun op igen 2 dage senere, der var jeg os ved at blive liiiiiiiiiiiiiidt nervøs.

Håber din hund er okay smiley

• #14   20. jan 2012 Vi fik besked på at holde øje med temperaturen de kommende dage. Hvis den stiger, falder eller hun på anden måde virker sløv, ville han prøve med brækmiddel. Hvis det mod forventning skulle gå så galt. Er sidste instans operation!

• #15   20. jan 2012 Nu som medløber:
    Hun frisk og frejdig, som altid:-). Så endnu ingen symptomer i hvert fald! Vores venners hund, åd en gang kattens plastikmus. Den havde de i maven en uge, før den blev kastet op, med lidt hjælp fra brækmiddel. Lidt vildt, synes jeg!

• #16   20. jan 2012 Det er skørt de ting der æder de tossede hunde smiley Krydser fingre for hende smiley

• #17   20. jan 2012 Det tør siges, og mange tak:-)

• #18   20. jan 2012 Hvis din hund kan lide gulerødder, så give den sådan en. Du kan tydeligt se, når guleroden kommer ud (orange hundelort), og så burde stenene teoretisk set også være ude:-)
    Men du skal selvfølgelig stadig holde øje med hunden.

• #19   21. jan 2012 ja og en træls oplevelse- Vores broholmer spiste en sten på størrelse med en golf kugle. det kosted 60000 kr i dyrlæge regning--- heldigvis er det ikke sket siden--men han havde også engang spist juletræslys--- 1 liter olie inden bords-- han havde det ikke for godt ---det er han også stoppet med --- heldigvis !!!

• #20   21. jan 2012 Hvad mine hunde ikke har fortæret af sten i deres hvalpetid, det er ikke småting.

Jeg tror trods alt, man skal være ret uheldig for at der sker noget ved det - oftest fiser de ret igennem, eller, hvis de er for store, kommer de op den samme vej, de kom ned.

Selvfølgelig skal der holdes øje med hunden - men personligt ville jeg tage et roligt. Naturligvis forebygge så vidt muligt, at hunden fortsætter med at spise sten.... Men det kan dælme være svært at styre ;o)

• #21   21. jan 2012 giver CH helt ret tag det roligt, min hvalpe spiser altid sten, men som hun skriver man skal stoppe dem, de skal ikke spise sten.

• #22   21. jan 2012 CH og Boulevard of fame:
    Tak for de beroligende ord:-).

Kommentér på:
Spist sten!

Annonce