Bange for hundegården. Langt {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
har fået et problem jeg håber at kan få lidt hjælp med.
Her for cirka 14 dage siden er min tæve blevet bange for at komme i hundegården ( de har brugt den i ca 2 år uden problemer) hun løber ind i sofaen og ligger så ellers bare og ryster, det er præcis det samme hver gang vi prøver.
De 2 andre er fuldstændig ligeglade, og løber selv ind i gården.
Har så bare ladet dem alle 3 være indenfor mens jeg er væk, men vil jo meget gerne have gården i brug igen.
Det skal lige siges at jeg har prøvet at gå med derud, og lege med hende, give lækre godter, lade hende gå der i 30 sek og så ud igen gentagne gange, men med samme resultat.
Jeg ved desværre ikke hvad det er hun er blevet bange for, jeg forestiller mig lidt noget nytårs krudt eller lign, som hun ikke er specielt vild med i forvejen.
Har i nogle forslag til hvordan hun kan blive tryg ved det igen?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 113
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Har set eksempler på via skjult kamera, at ellers velfungerende hundeflokke ikke er så velfungerende når de er alene...
feb 2010
Men indtil videre bliver det jo desværre ikke aktuelt, sådan som hun reagerer på gården
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Er alle jeres hunde intakte ???
Tænkte om der kan have været noget magt halløj mlm tæverne, eller hannen kan have være for pågående eller lignende.... er de alle intakte så kan der vel blive en kamp om hvem der er førertæve osv...
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.906
feb 2010
Jeg har jo bare altid haft dem sammen, så det faldte mig ikke lige ind som det første
Det er kun den yngste tæve der er intakt.
mht. tid, så er de højest i gården ca. 3 timer i hverdagene, og selvfølgelig længere af og til i weekenden.
Bange for hundegården. Langt