1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Blanding - uhensigtsmæssigt? Blanding - uhensigtsmæssigt?

Hej HG :o)

Jeg er ny herinde og har snuset lidt rundt, før jeg oprettede dette forum.

Jeg (eller rettere, min mor og jeg) går og leder efter en til hund, da vores gamle er ved at blive lidt - tja, gammel ;o) Han er 7 år, så han har selvfølgelig mange gode år tilbage endnu, men jeg har altid cyklet meget med ham, haft ham med over det hele, osv. - i det hele taget har han været en meget aktiv og meget "løbende" hund.
Denne aktivitet kan han dog ikke holde til længere. Masser af gåture får han stadig, men han kan simpelthen ikke cykle 3 km til en strand, gå 1 time og cykler 3 km hjem igen mere.

Derfor leder vi efter en tæve, helst omkring 1-2 år, da jeg godt kunne forestille mig at Ludde (vores hund) ville blive træt af en hvalp i længden. Jeg går ind for adoption af hunde der har behov for det og min mor og jeg har fundet den dejligste labrador/staffordshire bullterrier/hønsehund blanding på 1 år. Hun er super dejlig.

Mit spørgsmål er så bare, ville det være klogt at anskaffe sig en blanding? Jeg har hørt meget om racer der krydses, som giver ustabile og usunde resultater. Jeg kender jo hverken hendes forældre eller hendes baggrund ud over det vi har fået at vide - hvilket jo ikke er særlig meget.

Det skal lige siges at vores egen er ren labrador, hvor vi har kendt hundefamilien i mange år og de avler de sødeste og roligste hunde :o)

Mvh Kristine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding - uhensigtsmæssigt?
Kommentér på:
Blanding - uhensigtsmæssigt?

Annonce