{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.507 visninger | Oprettet:

Nana G
Nana G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

hundeejer for første gang, ingen succes :( {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg håber sådan nogen af jer vil kommentere dette oplæg, vi har købt en lille mops, fantastisk lille pige, som vi bare er SÅ glade for, men men men, første dag opdager vi at hun har lopper, selvom sælger fortalte at de var blevet tjekket og havde fået kur for lopper orm osv. næste dag opdager vi at hun desværre også har orm den lille, sidst med ikke mindst er der da lige sneget sig et øremider ind også! hvad gør vi ved dette? vi valgte at køre til fyn, da vi synes at de var en smule billigere,, men efter at have brugt næsten 2000 på dyrelæge og div. piller, kunne vi jo have fået en billiger her i jylland! kan man henvende sig til sælger, eller er det forsent? hvad ville i have gjort?

På forhånd mange mange mange Tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundeejer for første gang, ingen succes :(
  • #1   25. jan 2012 Er der lavet kontrakt på købet ?

• #3   25. jan 2012 Ja det er jo det "sjove" ved hundekøb. Især med sundhedsudfordrede modehunde som fx mops og franske bulldogs. De penge man sparer på indkøb- dem får man brugt gange 10 i dyrlægeregninger.

Men ja, hvad står der i kontrakten?

• #4   25. jan 2012 Er ikke helt inde i alt det der med købelov osv kommer jo også an på om i har skrevet under på at hun er købt som beset osv.. Ved også at der er nogle regler hvor sælger (også private) ikke kan udslippe nogle ting i købeloven, men det bliver privat søgsmål, og man skal kunne bevise at fejlen var der inden køb..
    Vi kørte til Als for at hente vores hvalp (bor på sjælland) og han havde også orm bla, men det fandt vi så ud af hos doktor dyr, at det er helt normalt at ved orme" succes" så skal de have en gang mere.. Alle hvalpe har stort set orm da de får det fra moderen efter ca 40 dage. De ligger i dvale i moren og kommer af en eller anden årsag til live der! Vi kan godt se nu at der nok var nogle ting ved købet vi skulle have været obs på.. Men nu er han her, og vi ville ikke bytte ham for noget, på trods af de "fejl" der har været ved ham.. Af skade bliver man desværre klog, men aldrig rig..

• #5   25. jan 2012 Ja det har jeg så også lært...... Men igen af skade bliver man klog, sjældent rig.. Nu er ormekuren så ikke det dyreste at indvistere i heldigvis, og det er jo nok heller ikke sidste gang, den skal have sådan en kur.;-)

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#6   25. jan 2012 jeg synes nu heller ikke at 7000 er helt billigt, vi har købs aftale, og papir fra dyrelægen, om at hun er sund og rask, og vaccine osv.. jeg har netop skrevet til sælger, at vi er meget utilfredse med købet, og venter på svar.

tusind tak for jeres svar tilbage, det er virkelig dejligt!

• #7   25. jan 2012 Er der tavle på ?

• #8   25. jan 2012 Det koster desværre at have hund!

Jeg skal ikke kunne udtale mig om loven.

Jeg fik også hvalp i sommers.....Dkk.
    Men alligevel fik hun orm.....så vi måtte afsted flere gange.
    Lopperne er jo ikke så slemme.....det kan man jo behandle selv.

Men håber da nu, at I fremover vil have en rask lille vaps.

• #9   25. jan 2012 Nana; Du gir den bare gas så.;-)

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#10   25. jan 2012 ne, men problemet med ormekuren var, at de skulle se hende før de ville udskrive noget, og jeg skal da lige love for at vi hurtig nåde en pris i den forkerte ende for ormekur, loppe kur og øremider!

• #11   25. jan 2012 Enig Charlotte

• #12   25. jan 2012 Nu som....... Hva er det med de tavler.... Det giver hende da ikke flere rettigheder som køber....

• #13   25. jan 2012 Hvad der er med de tavler ???

• #14   25. jan 2012 Charlotte: Jo faktisk. DKK-opdrættere er altid underlagt købeloven som forbrugskøb, hvis de bruger DKKs kontrakt. Ydermere så har man en klub med juridisk bistand i ryggen, hvor du uden tavle må gå til egen advokat og/eller forbrugsombudsmanden

• #15   25. jan 2012 Hedder moren til din hvalp karla og faren bastian...

• #16   25. jan 2012 en loppe kan være en smutter... en som er kommet på hjemvejen.... mange er noget sjusk at det ikke er blevet opdaget.... en omsorgsfuld opdrætter vil havde kigget hunden igennem før aflevering og levere 99% loppefri.

nogle opdrætter giver 1 ormekur, andre 2 og nogle giver 3... vi har altid haft den holdning at ormekur er gift og derfor begrænser vi til 1-2 gange hvis vi ikke ser tegn på orm... men det er normalt at hvalpe har orm , så de skal for det meste have mindst en gang..... hvis vi har set orm ved den sidste ormekur inden levering/når hvalpene er helt afvendet fra mors mælk, så giver man enten køber besked om at der skal holdes øje / gives kur og så medsender med piller/pasta med hvalpen samt besked om hvordan det skal bruges.

min børnelærdom (godt nok med katte) er der mange lopper er der også orm... men det er nok fordi katten fik lopper fra mus og fugle når de var fanget og spiste musen og fik orm derigennem.
    øremider har vi aldrig haft, så det har vi ingen rutiner med hvad man gør.

• #19   25. jan 2012 Vi fortalte vores doktor dyr at der var gevindst i bummelum... Og den ormekur han havde fået var i forbindelse med sunhedstjek, chipning og vaccine... Men der kan jo snige sig ting ind på sidelinien.. Men opdrætter må jo kunne rette henvendelse til doktor dyr, da denne tilsyneladende ikke har udført tjek grundigt nok...

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#20   25. jan 2012 Charlotte: hun bliver bestemt heller ikke nyttet for noget smiley vores lille alma er så sjov, og vi har allerede lært hende så mange ting smiley det er fantastisk med denne side, når man er helt ny i faget smiley

• #21   25. jan 2012 Hedder moren karla Og faren bastian

• #22   25. jan 2012 Hmm, altså dkk opdrætter... Er de de eneste der kan sælge hunde med tavler??? Eller kan man ikke være privat person der har 2 hunde med, også sælger hvalpe med men uden registrering... (håber du forstår hva jeg mener) Er ikke inde i det her med hunde, men sådan er det med heste.. Om den har tavle eller ej, er du "røvrendt" så det bare ærgeligt.... Der har tavlen intet at sige...

• #23   25. jan 2012 Charlotte: det passer ikke. Så snart du laver et kuld med DKK-tavler, så er du DKK-opdrætter. Og så er køber langt bedre stillet, end "købt som beset" eller uden kontrakt hos en BYB

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#25   25. jan 2012 PHP, vi ved ikke med faren, så kun moren.. hvad da ?

• #26   25. jan 2012 Har ikke ret i hvad?????????? Tror i misforstår for jeg stiller et spørgsmål.. Ikke en konstatering! Jeg ved jo ikke hvordan det er med Hunde Kun med Heste.. stor forskel......

• #27   25. jan 2012 Charlotte: "Om den har tavle eller ej, er du "røvrendt" så det bare ærgeligt.... Der har tavlen intet at sige..." det lyder bare som en konstatering. Men du henviser nok til heste.- Heldigvis er det ikke sådan i hundeverdenen. smiley

• #28   25. jan 2012 Men sådan er det med heste .. om den har tavle eller ej så du røvrendt, så jeps.. det var i forlængelse af det...

• #29   25. jan 2012 Har skrevet besked til dig. Men hvis du ikke vil oplyse hvor den er købt, ved jeg ikke om det er derfra hvor jeg tænker det er fra... Og indtil jeg ved det vil jeg ikke skrive om dette sted

• #30   25. jan 2012 Tillykke med jeres lille mopse pige. Mopper er fantastiske.
    Desværre høre man bare gang på gang på gang, om folk der gerne ville spare penge. Og i sidste ende, ender de bare med at have brugt dobbelt så mange, på dyrlæge regninger.
    Det er rigtig trist, for det er en skøn race, men der findes bare for mange brodne kar, der kun vil tjene penge på dem.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad i kan gøre nu. Uden en stamtavle og derved juridisk hjælp i ryggen, kan det blive svært og ikke mindst RIGTIG dyrt, at køre en sag.
    Jeg tror desværre i må betragte det her som dyre lærer penge.
    Gør jer selv den tjeneste at skynde jer og få tegnet en sygeforsikring på moppen. INDEN den bliver syg med noget alvorligt, som de ikke dækker. Den vil nok rede jer for meget i fremtiden.

• #31   25. jan 2012 Har du givet 7000,- for en hund UDEN tavle????

• #33   25. jan 2012 Tal kun...: Og? DU er jo stadig bedre stillet, fordi DU har købt en med tavle. Hvad opdrætter ellers foretager sig er vel irrelevant for samtalen?

• #37   25. jan 2012 Ja de sidste 2 schafærhvalpe med stamtavle jeg har købt de havde da både lopper og orm Det med øremider det tyder enten på de er kommet efter du har hentet den eller du ikke selv har set den grundigt i ørene...Det er et must for mig.....
    Nå jeg ved, at jeg altid skal behandle nye hvalpe for lopper og orm...Det tager jeg med....Faktisk så bliver den nye hvalp altid sprøjtet mod lopper INDEN den kommer ind i min bil.

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#38   25. jan 2012 CAMILLA: Hvor er det bare en lækker lille en i har jer! Hvor gammel er guldklumpen? smiley vi er simpelthen så glad for vores lille, hun er bare SÅ sød, og rigtig dygtig. smiley

Jeg tror bare vi tager dette som en træls lærestreg, bare hunden har det godt, så går det hele smiley

• #39   25. jan 2012 Nana - Mange tak! Vi er også rigtig glade for ham!!! Han er skøn! Han er 4½ nu. Tiden går virkelig hurtig synes jeg smiley

I må også lægge nogle billeder ind af jeres lille dame smiley

Og overvej nu virkelig grundigt om ikke i skal have sådan en sygeforsikring på jeres!
    Vi har en på Enzo, og han har ikke fejlet noget race-relateret, men derimod almindelige ting som fx maveinfektion en weekend. Og det koster knaster. Forsikringen har hvertfald ikke tjent noget på os, lad mig sige det sådan.

• #40   25. jan 2012 Men har i kontrakt hvor der står at hunden er slog med ormekur og vaccine ?

Nu så jeg en annonce her på hg med nogle der sælger mops på Fyn og de koste også 7000 og dr står i annoncen at de bliver solgt med ormekur vaccine og chip.

• #41   25. jan 2012 Min Chow Chow som jeg hentede i sommers havde også øremider få dage efter vi havde hentet ham, og vores dyrlæge sagde at det er meget normalt for små hvalpe der får nye hjem, da det kan komme af stress over flytningen og være kommet væk fra deres mor.

Det med loppe undgik vi, da vi dagen efter vi havde fået ham gav ham en kur mod loppe, midder, flåter osv i pelsen, da opdrætteren anbefalede det, fordi at selvom de havde behandlet for lopper så kan det meget hurtigt komme ved en flytning.

• #43   25. jan 2012 Anita har da ret. I konkluderer at hun har "hoppet over hvor gærdet er lavest", inden nogen ved noget om stamtavle eller ej.

• #44   25. jan 2012 Balders moar> Ihh, vidste at jeg skulle ha' skrevet navne på. Men du kan jo selv rulle op og se.. Charlotte bla...:o)

• Nana G
    Nana G Tilmeldt:
    jan 2012

#45   25. jan 2012 Camilla: Jeg skal nok lige få lagt billeder ind af lille Alma smiley jeg har lige fået lavet forsikring på hende, tusind tak for rådet, det er virkelig rart når nu man er ny i det smiley

• #46   25. jan 2012 Nana - er det en sygeforsikring du har fået lavet? Og ikke bare den lovpligtige?? Der er nemlig forskel!
    Og jeg glæder mig til at se billeder af hende!!

Kommentér på:
hundeejer for første gang, ingen succes :(

Annonce