1.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

efter løbetid . humørsyge (lang) efter løbetid . humørsyge (lang)

Har haft flere tråde med mine af og til kvaler med samlivet hos mine 2 hunde...

Men forsøger lidt kort at opsumére.... Nova kommer til os i maj 11, 19 mr gl, har haft et kuld hvalpe...
Hun falder nemt til, og er på mange måder meget nem, pånær med spise...... i juli er hun i løbetid... Hun bliver lidt trist i det synes vi og bliver fx helt vildt langsom til at gå, men tænker ikke så meget over det der...

I august henter vi Ipsen 9 uger, det er IKKE kærlighed ved første blik... jo hvalpen vil meget gerne og gør alt det rigtige på den ydmyge og alligevel friske måde, men i bedste fald den kolde skulder, i værste et hak....
Ingen leg, ingen trækken i samme legetøj, og det fra en hund der endnu ikke er 2 år...

Nå hen over slut august og september får vi Nova undersøgt, hun har måske lidt ondt i ryggen, får smertestillende, det hjælper måske lidt, men nej, får taget blodprøver, alt er normalt... skifter rundt i foder for at give hende godt mad, noget hun gider spise og så hun får energi... en gang sidst i september først i oktober, en aften drøner de rundt og leger, tumle leg, trække lege og fang mig, det udvikler sig de følgende måneder... vi er så glade... Og det har været så godt, jamen Ipsen hovede da hun endelig fik positiv reaktion, det var fantastisk.

Det var da Nova var blevet BARF fodret et døgn, så vi tilskrev maden hele æren...

Nu mlm Jul og Nytår kom Nova i løb igen.... fra dag til anden blev der lukket for det varme vand... ingen løb, ingen keg, ingen liggen på gulvet og rulle rundt skiftevis ovenpå hinanden.... Når Ipsen kom med en trække ting, så ingen reaktion, Ipsen forstod INTET...

Nu efter løbetiden er ovre, er hun (Nova) en mokke, synes jeg... hun er sød ved os, men er der bare lidt leg, så ender det efter meget kort tid med at hun tager det, og bare for at vogte over det, ikke fordi hun gider lege med det.... når Ipsen virkelig forsøger at spille op, altså på en pæn måde, sådan komme med at legetøj og vifte lidt om snuden på Nova med, eller lidt gøen, med efterfølgende galop, så hakker Nova bare ud efter hende når hun i farten kommer forbi... ikke hårdt bid eller noget med sådan hapse fra....

Spørgsmålet er: Bliver hun den samme igen, er det bare sådan at hun er humør syg i 2-2½ mdr efter løbetid ??

Har jo kun haft hende i de 2 så har ikke længere tids erfaring...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  efter løbetid . humørsyge (lang)
  • #1   25. jan 2012 Slet ingen med erfaringer ?????????????+

• #2   25. jan 2012 Har du evt fået tjekket underlivet på hende? Livmoder, og æggestokke? Jeg har haft en kat, med faktisk samme opførsel. <Jeg valgte af få den neutraliseret, for at se om det hjælp på humøret, og det viste sig der var knuder i livmoderen. Katten blev glad og legesyg igen, efter der.

• #3   25. jan 2012 er der slet ingen der har lignende erfaringer .....og som har et længere forløb at sammenligne med....

er så bange for om hun nu bare bliver ved at være i det humør, ville egentlig have steriliseret hende i efteråret... men vi tænkte at der jo var sket forfærdeligt meget i hendes liv på kort tid, så det ikke var sikkert at det blev ligesådan næste gang....

Har så besluttet at hun skal steriliseres her til foråret, men er bare så bange for at hun ikke bliver glad igen.....

• #4   25. jan 2012 2 Chiko... nej ikke andet end hun er blevet trykket på allevegne af 2 forskellige dyrlæger... men vil da tage den op med dyrlægen, hun skal steriliseres alligevel...

men kan så ikke helt forstå det der med at fra ca midt mlm de 2 løbetider og så op til næste, der er hun helt ok.... super legesyg... nu ligner hun en depression....

• #5   25. jan 2012 mange anbefaler jo sterilisering midt mlm 2 løbetider.... andre mener det er en skrøne at man skulle kunne "fange" dem i det humør de er i ca ... på det tidspunkt man steriliserer dem... Nogen erfaringer der... for er det en skrøne har jeg da nærmest lyst til at få det overstået...

• #6   26. jan 2012 Jeg har præcis samme erfaring som du. Min den ældste fik hvalpe i sommers, vi beholdt en. Hun legede fint med sin datter og sin søster på knap to. Så gik hun i løb i december og er stadig skidesur. De andre to, søster og datter, kan gå og lege, mens hun ligger i sofaen og knurrer af dem.ingen spurteture i skoven heller. Og hunde som hun kender og vi møder får et knur, de er dumme!!

Så jeg venter bare på, at hun holder op med at spille smart, og en kælling, så jeg får min legesyge tøs tilbage.

• #7   26. jan 2012 @ Lisbeth B.... nej det jo det, før når vi gik tur, i efteråret så drønede hun jo afsted og var i front osv.... seriøst nu, efter et kvarter, max ½ time så er hun så langt bagud at man skulle tro hun var 10-12 år og ikke 2½.....

Er du sikker på de vender tilbage til deres "gode" jeg.... jeg er så bange for at hun bliver i det.... altså det gjorde hun jo ikke sidst, men tænker om de mere og mere fanges ind i den sure sild jo ældre de bliver/jo flere løbetider....

Altså som skrevet vender hun til bage til at være glad og legesyg, så steriliseres hun, det her gider jeg ikke.... hun vogter faktisk også over mig og min mand, tumler vi på gulvet så ligger hun sig ovenpå os, og så snapper hun da Ipsen af hvis den kommer for tæt på.....

Det der så undrer det er at madskålen, den er ikke et problem, den deler hun faktisk gerne...

Åh nå ja, en 1½ måned endnu kan jeg godt klare, bare jeg er sikker på det går over...

• #8   26. jan 2012 Jeg ved ikke, om det går over, det gjorde det de andre gange med vores tæve. Jeg håber ikke, hun forbliver den sure sild, hun er nu. Ja, så tager jeg det med, bevares... Men hun hedder Keiko (=glad barn) af en årsag, det måtte hun gerne leve op til.

Nu er sterilisation ikke en mulighed i mit tilfælde, men jeg kan sagtens se, hvorfor du vil gøre det, når hun (forhåbentlig) er sit gamle jeg igen.

Kommentér på:
efter løbetid . humørsyge (lang)

Annonce