700 visninger
|
Oprettet:
Allergifoder - hvornår en forskel?? {{forumTopicSubject}}
Min vovse har været ved dyrlægen for snart 3 uger siden fordi hun nok lider af foderallergi.
Vi har fået hills d/d med hjem, efa olier og så skal hun bades i klorhexidin shampoo en gang om ugen.
Nu har hun så snart været på det 3 uger, og normalt går der jo 4-6 uger før der sker en forskel.
Men kan det virkelig være rigtig at det skal nå at blive endnu værre?
Nu er hun begyndt at skælle hunden og pelsen af på inderlårene.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
hvordan ser huden ud?
Klør vovse sig?
bider vovse eller slikker meget div steder som poter, ben og bagpartiet?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
feb 2008
Hun er lukket væk når der spise, fordi min knlgt på 1 år gerne vil kaste ting ned til hende, og det er ikke fair hun skal stå og glo på maden. Så jeg fjerne madrester inden jeg lukker hende ind i stuen igen.
Jeg må lige høre dyrlægen ad igen...
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Hvor på Sydsjælland bor du??
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Men iøvrigt kan der godt være en forværring inden hun bliver bedre. Jeg ville dog lige ringe og spørge dyrlægen, hvad de siger til forværringen.
feb 2008
Klør mellem poter, under albuer, mave, lår. Huden ser fin nok ud - den er en liiiiiille smule irriteret de steder hun klør sig. Og så har hun som sædvanlig en del skæld.
feb 2008
feb 2008
nov 2007
Fik du tage hudskabning samt blodprøver da dyrelægen sagde det kunne være allergi?? hvis ikke skal du have fortaget disse, sådan at hvis dette er allergi, går du svar på hvad vovser er allergisk overfor, mange dyrelæger siger bare det er foder allergi, men ofte er det allergi for specifikke ting i et foder eller indendørsallergener.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Vi har selv været igennem en del af møllen indtil vi sagde stop - er gået over til at bruge nogle immunbalancerende urtetilskud til hunden og det har faktisk fjernet 98% af symptomerne efter 1½ måneds behandling.
Hunden spiser alt.
Jeg siger ikke at det er tilfældet for din hund - men jeg ville selv være bekymret ved forværring af symptomer når hunden ikke får andet end allergifoder.
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Hvilke tilskud?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hun har lavet tallerkensmækkerpulver som har taget hudinfektionen, vi ikke kunne komme af med.
Og så kartebolletinktur som er til at afbalancere immunsystemet.
feb 2008
Nu må jeg se - dyrlægen mener jo at vi skal fortsætte et par uger endnu og se på effekten af foderet.
Hunden er kun 2½ år gammel og jeg vil gerne kæmpe for hende, men min økonomi (som pt er su, og fremtiden lysner ikke) siger snart stop. Det er ikke mere end et par måneder siden jeg smed 6000 ud på hende i forbindelse med falsk drægtighed og efterfølgende sterilisation.
Alle sparede penge fiser bare væk i et sort hul pt...
nov 2007
Hvis du har sygeforsikring på hunden, går de ind og dækker for prøverne, jeg ved godt det er dyrt, men som hundeejer har man altså et ansvar, er hunden syg, jamen så skal den tilses af en dyrelæge, at dyrelægen bare siger dette er foder allergi uden at skrabe eller tage blodprøver, er simpelthen bare ikke godt nok.
i Længden bliver det billiger for dig at få den korrekte diagnose, så hurtigt som muligt, samt din hund slipper for kløe,. irretation, og en mulig forværring, som kan udvikle sig.
feb 2008
Altså det er muligt det lyder som at vi intet vil ofre på hunden, men det er ikke korrekt. Hvis vi ikke gad det havde vi næppe steriliseret og taget til dyrlæge så mange gange som vi har det sidste halve år.
JEG vil hellere end noget andet gerne putte penge i min lille sparegris af en hund og jeg vil gøre alt jeg kan for hende.
Dyrlægen er også kontaktet.
Men jeg vælger altså at rette mig efter dyrlægen, og kaste hende i bad senere. hvis hun stadig har det sådan om 14 dage ryger hun til en af dem der længere oppe bliver anbefalet.
nov 2007
Du må endelig ikke tage det som kritik, jeg er mere lidt pissed på din dyrelæge, som du selv skriver at du har skiftet foder 8 gange ud effekt, samt at der er forværring, med pelstab og skældede flager, eftersom i har skiftet foder 8 gange, lyder det til at det er noget der har været meget længe. Begynder hunden at miste pelsen er det ofte ikke allergien der er synderen.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 497
vil også påpege at allergi er en "nem" diagnose at smide efter en hund..
dog helt korrekt at det skal løses via ernæring, bare ikke med foder fuld af korn, kemikalier og andet sjov..
jeg er udd. veterinær ernærings terapeut, og vil da gerne komme med nogle in put hvis du har lyst
smid en pb hvis det er tilfældet..
feb 2008
Sheila - Det er bare svært ikke at tage tingene som kritik. Jeg vil virkelig det bedste for hunden og smider alle de penge jeg har efter hende. Så det gør rigtig ondt at se at jeg ikke kan blive ved, og se at tingene pt. ser ud til at forværres.
Jeg står i stampe. Når manden om 14 dage kommer hjem må vi sætte os og lægge en plan..
Allergifoder - hvornår en forskel??