{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Er det mig der er galt på den?? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom gående med Bazil over på vores mark/skov område, jeg havde lige taget ham i snor fordi vi var på vej hjem, der kommer så en mand gående med sine 2 løse hunde, hvilket også er ok da det er tilladt, først kommer hans papillon hen og hilser ingen problemer der, så kommer hans ældre dværg schnauzer hen, den er stiv i kropsproget og kommer knurrende hen, Bazil kaster sig med det samme ned og så ligger den sig knurrende hen over kroppen på ham, jeg kan tydeligt se min hund ikke er tryg ved det så jeg sætter mig på hug og skubber den anden hund væk fra ham stille og roligt så Bazil kan komme op igen.

Ejeren går med det samme i forsvar og begynder at sige den gør ikke noget du skal ikke skubbe den væk osv, jeg siger så stille til ham det er meget muligt men min hvalp skal altså ikke have nogen dårlige oplevelser og din hund er tydeligt meget dominerende over for min, men nej nje den var ikke dominerende og han kendte sin hund og den gjorde ikke noget, jeg siger så meget klart til ham at det her er min hund og det er mit valg hvad den skal udsættes for og når min hund bliver presset ud i noget den ikke kan klare så er det mit job at hjælpe den, men han fatter ikke en brik og bliver ved med at påstå jeg skal lære noget om hundesprog...

Jeg synes godt nok han var en kegle og føler jeg gjorde det rigtige for min hund, hvad mener i???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af ikea skydedør 1.500 kr.
  • Lækkende WC 1.230 kr.
  • Hjælp til ukrudt 2.250 kr.
  • Rengøring af 152 m² hjem 500 kr.
  • Opvasker 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mig der er galt på den??
  • #1   27. jan 2012 Jeg giver dig helt ret!

• #2   27. jan 2012 Tja, hvis du føler du har gjort det rigtige, så må resten være hans problem.. Jeg havde gjort det samme..

• #3   27. jan 2012 Og du får et MEGA-klap på skulderen herfra! Du handlede helt korrekt!

• #4   27. jan 2012 Dumpap!!
    Blev i dag selv overrasket af en dame der stod bag mig og prøvede på at hilse på Elli, som bare stod og gøede af hende(jeg opdagede det da Elli begyndte at gø). Jeg måtte sige til damen 2-3 gange at hun ikke ville hilse før hun fattede det.

Jeg er personligt træt af at folk ikke spørger om lov før de prøver på at klappe ens hund. Eller lige spørger om de er i orden at hundene hilser inden de lader hunden gå over til ens egen hund.

Hvad er der blevet af almindelig høflighed??

• #5   27. jan 2012 Enig. Du gjorde det på en pæn og ordentlig måde både for ejer og hund. Kan ikke e at der er noget han skule brokke sig over. Du kunne sagtens have reageret meget mere anderledes og ubehagelig overfor dem begge. Jeg sys det var fint

• #6   27. jan 2012 Jeg synes jo også selv jeg gjorde det pænt, kender manden lidt han bor her i området og møder ham tit, Fluffy er vild med hans papillon men hun er heller ikke tryg ved den schnauzer og trækker sig fra den, så må indrømme han kan sige nok så mange gange at den ikke gør noget men jeg stoler ikke på den, Fluffy er god til at læse andre hunde (dvs hun lærte det af Gizmo og han kunne heller ikke lide den) og hvis både Fluffy og Gizmo trækker sig fra den så er den ikke til at stole på. Og det er bare så vigtigt for mig at Bazil ikke får dårlige oplevelser, han skal da have et godt forhold til andre hunde og stole på jeg støtter ham hvis der er problemer.

• #7   27. jan 2012 Du har handlet helt korrekt og oven i købet også været yderst tålmodig. Man skal altså ikke have andres hunde op i hovedet på ens egen - og så er den egentlig ikke længere.

• #8   27. jan 2012 Jeg synes du håndterede det fint, det er jo netop sådan en situation, som kan give dårlige oplevelser. Jeg synes da også det er betænkeligt at manden har sådan et afslappet forhold til sin hunds kropssprog. Mødte vi sådan en hund, så ville jeg have været gået imellem inden den overhovedet nåede hen til Lia for hun ville bestemt ikke have taget det så pænt som din hvalp gjorde.

• #9   27. jan 2012 Bente nej det mener jeg jo heller ikke og eftersom det er min hvalp så er det for pokker vel også mit valg hvem og hvad han skal udsættes for smiley Og nu var det første gang Bazil var med i skoven helt alene dvs kun mig og ham og ingen andre, så det skulle jo gerne være en god oplevelse, indtil videre har vi kun været på snoreture alene og en enkelt gang på en anden mark, så det var vigtigt han havde en sjov tur uden "storesøster Fluffy"

• #10   27. jan 2012 M.I det nåede jeg desværre ikke for de kom rundt om et hjørne og der var max 2 sek fra jeg så dem til de var over ham, dvs papillonen gjorde ikke noget den vil bare lege men den anden er jeg sgu ikke vild med .-(

• #11   27. jan 2012 Du gjorde det helt rigtige søde smiley

• #12   27. jan 2012 Ja du var med i mobien da det skete :-)) Synes selv jeg snakkede pænt i forhold til hvordan jeg kan lyde *LOL*

• #13   27. jan 2012 mobilen sgu da *GG*

• #14   27. jan 2012 Du snakkede meget pænt. Men idioten fattede jo ikke en skid, han blev bare ved med at ævle.

• #15   27. jan 2012 Stella: Ja du har helt ret. Hvis ens hund løber over til en fremmed får man en mega sur mine. Men en fremmed må godt bare "løbe" over til ens hund?
    ... Det er noget mærkeligt noget. :S ..

• #16   27. jan 2012 Du gjorde det rigtige (efter min mening) og din hund ved at den kan regne med dig og din hjælp smiley

• #17   27. jan 2012 Jeg synes også du handlede som du skulle! Hvis det var min hund der var kommet over til din og havde haft sådan et kropssprog, ville jeg ikke have haft et problem med at du gik imellem. Jeg ville dog nok selv være på vej hen for at få min hund væk fra din usikre hund smiley Desværre er alt for mange dårlige til at læse deres egen hund smiley

• #18   27. jan 2012 Pernille ja det er faktisk rigtig mange der ikke aner noget om hundens kropssprog, min egen nabo mener jo heller ikke der er noget galt med hans hund, den bider ikke siger han bare, men problemet er bare at det gør den, Fluffy har haft 3 bidsår efter 2 møder med den, men de fatter det bare ikke, så jeg er altid obs på hvornår han går så jeg ikke skal støde ind i dem smiley

Kommentér på:
Er det mig der er galt på den??

Annonce