{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

dumme kommentarer....... {{forumTopicSubject}}

aldrig har jeg fået så mange dumme kommentarer som på vores gå tur nu her.

både igår og i formiddags måtte jeg, bærer 3 hunden hjem fra parken pga. alt det salt i deres poter:(

jeg valgte så nu at prøve at give dem balloner på fødderne for at det var muligt at gå tur.

men aldrig har jeg da hørt forbi gående kommentere så meget på det.

-ej de har sko på
-ej hvor latterligt de har sko på
-det er fordi det er skøde hunde som ikke kan bruge deres ben
-hvor er det dumt at give hunde sko på

hvor blev jeg altså bare så pisse sur og irriteret og havde flere gange lyst til at kommentere tilbage på det. lod dog bare som ingenting.

kan godt være folk er uvidne om sådan noget, men syntes faktisk ikke det er pænt at snakke højlydt om andre bag deres ryg.
forstår godt hvordan folk med "muskelhunde" må have det, når de får en masse kommentarer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dumme kommentarer.......
  • #1   30. jan 2012 Lidt sjovt... jeg fik ofte meget stride.. og dumme kommentarer når jeg gik med Elmo... alle havde en mening om min, i deres verden, dræberhund.

    Men han fik de blå Paws på forbenene... og vupti... alle elskede ham.. ja selv min hundelufter var meget overrasket... så vi syntes altid turene med skoene var meget sjovere, da alle bare syntes Elmo var så sød.

    Hvis folk spurgte forklarede jeg pænt hvorfor han havde dem på, og det var ofte uvidenhed ...


  • #2   30. jan 2012 Ak ja. Og hvis hundene ikke havde haft noget på poterne og derfor haltede afsted pga salt i poterne, ville de sikkert også kommentere det. Det er svært at være hundeejer :o)

    Da vi lige havde fået Tia, bar vi hende tit hvis vi skulle ud på længere ture fordi hun jo ikke kunne gå så langt selv.
    Der fik vi også sjove kommentare om hun ikke havde ben hun kunne gå på osv. GAH!!


  • #3   30. jan 2012 louise og elmo: jamen det er da klart! han var jo pludselig ikke en dræberhund med en skødehund smiley

  • #4   30. jan 2012 Du er alt for god af dig Michelle. Du skulle bare ha bedt dem om at tie stille og passe dem selv smiley
    De er bare uvidende.


  • #5   30. jan 2012 Vibe.. ja det er sgu en sjov verden.. og folk kan jo være svære at gøre tilfreds... men ja alle har en mening om alt, og mener de har ret til at fortælle det til fremmede.... men ja han var jo en skødehund... det vidste folk bare ikke, da han jo, igen i deres verden, så meget farlig ud... og havde en konstant lorgrende hale smiley

  • #6   30. jan 2012 Jeg må indrømme jeg også altid har været meget imod at give hunde sko og jakker på, også selvom det er vinter, men nu sidder jeg også i en situation hvor jeg virkelig overvejer at købe nogle sko til Milo, pga. af saltet, han piver også og trækker benene helt op under sog når han får salt i poterne og går ikke videre før jeg har fjernet det og så kan vi gå 300 meter og så er den gal igen:( vi plejer altid at gå tur over til et naturskønt og urørt område hvor der ingen salt er, men turen derover kræver desværre at vi går på både veje og fortove som er saltet..

    Tror da også bestemt at jeg vil få mange dumme kommentare fra venner og bekendte hvis jeg gav Milo sko på, men samtidig så nægtet jeg bare at lade hans gåture blive ødelagt af alt det salt, og Milo skal jo heller ikke til at forbinde gåtur med ubehag og smerte i poterne! smiley



  • #7   30. jan 2012 åhh ja, men det er bare irriterende altså. syntes man i det mindste kan holde sine kommentarer til man er kommet forbi.

    loiuse, ja det er lidt sjovt, hos os var det helt omvendt. de eneste kommentarer vi plejer at få, er hvor søde og nuttede de er. så det er helt omvendt end jer smiley

    anita, ja nemlig. sidste år var der en der råbte "mishandler" efter mig fordi Nala satte i et hyl så hjerteskærende pga salt.

    men altså, det er jo ikke nemt smiley i skulle have set mig i går bærer 3 hunde af ca 8 kilo stykket, helt alene godt 500 m hjem. puha jeg har stadig lange arme i dag.


  • #8   30. jan 2012 jeg er da heller ikke fortaler for sko og tøj til hunden.. men i kbh er fortovene hvide af salt.. ikke af sne.. og hundene skriger jo nærmest, da det gør så ondt.. Paws er i min verden gode fordi hundene netop ikke mærker de har dem på.. men ja de er bedst til de mindre hunde pga holdbarheden.



  • #9   30. jan 2012 Alexandra, jeg har heller aldrig været fan af at gøre det, men når det er nødvendigt for at få hundene ud, så er det jo det der skal til.
    Nala har også dækken på fordi ellers ryster hun efter 2 min, + at hun er drægtig, så derfor må maven ikke fryse smiley

    christina, ja jeg er desværre alt for god af mig. smiley har ikke lige det der ekstra der skal til for lige at smide en kommentar tilbage, desværre.


  • #10   30. jan 2012 Årh hvor er det dog irriterende at folk ikke bare kan klappe kaje..

    Vi får tit af vide at vores hunde IKKE er dsg overhovedet! Det er de alt for små til at være + at de har en forkert farve.. omg..


  • #11   30. jan 2012 louise, det med holdbarheden var jeg netop nervøs for. ville bestille nogen i dag, men fandt en pose almindelige balloner, og de passer lige på en prik på mine hunde, når man lige klipper toppen af.

    så dem tror jeg bare vi bruger fremover i stedet:) det andet er for dyrt med 3 hunde syntes jeg.


  • #12   30. jan 2012 irene, hvis bare folk havde spurgt eller henvendt sig til mig, havde jeg ikke et problem med at forklare hvorfor. men det har var alle nogen som lige ventede til efter vi havde passeret hinanden.

  • #13   30. jan 2012 nogle der lige kan linke til de der paws? smiley

  • #14   30. jan 2012 I må virkelig bo et sted med mærkelige mennesker smiley Jeg gik med min rottweiler Teqila, hun havde sko på alle 4 poter og fik aldrig en kommetar. Min svigermors griffon har også sko på, helt røde endda og hun får heller ingen kommetar. Min anden rottweiler Fiona har dækken på også når vi går tur og det hører jeg heller intet om. Så flyt herop på landet smiley

  • #15   30. jan 2012 Vicky, ja det kan da godt være vi gør det smiley jeg bor i odense c. og møder altid rigtig mange mennesker når vi går.



  • #16   30. jan 2012 Michelle.. holdbarheden er altså ok... synes jeg... specielt til de mindre hunde... Elmo var 16 kg.. men en tonser.. der holdt en pakke i en måned eller halvanden.. det var ok synes jeg.

  • #17   30. jan 2012 louise, ok. mine graver bare meget og løber når vi går tur, og der er 12 i en pakke, og vi har 12 poter smiley så tænker det måske ikke holder så længe.:)

  • #19   30. jan 2012 bruker da også sko på mine , her i norge er det meget is nu , og hvis dem ikke har sko på er det blodige spor efter os , så heller sko på enn at hundene har smærter / ubehag... skal bare over en vej hvor de salter af og til ( hvis de salter ) så her er det isen som gør at jeg må have sko på mine 2...

    møder ikke så mange på min vej udenom hestefolk...



  • #20   30. jan 2012 Jeg må indrømme at jeg synes sgu det er lidt åndsvagt med sko til hunde. Det er sgu da en hund! Men... ja, jeg har så selv fået mig en hund der har brug for sko, da sneen sætter sig som is i poterne - og jeg har prøvet alverdens ting. Sidste mulighed var skoene - og det virker jo. Vi bor på landet og har ikke problemer med salt.
    Jeg har nu aldrig fået en eneste dum kommentar - de fleste opdager ikke at hun har sko på, og hvis de gør, synes de bare hun er så sød smiley


  • #21   30. jan 2012 Tja... min muskelbasse ligner snart et omvandrende juletræ smiley

    Der er:
    *sko
    *back-on-track dækken (som bare ser mere voldsomt ud end alm.)
    *sele
    *forlygle
    *baglygte
    *ekstra reflekser
    *og naturligvis mundkurv

    - forestil dig lige, hvor mange kommentarer vi får smiley


  • #22   30. jan 2012 theresa. hehe jeg ville gerne møde jer smiley jeg tror det ser sødt ud smiley

  • #23   30. jan 2012 Michelle: Tja... sødt og sødt - men vi bliver i hvert fald ikke overset af billister smiley

    Man vender sig (desværre) til kommentarerne.

    Ellers blot kom med et kækt comeback: "ex: jeg vil gerne donere én af mine reflekser, så DU ikke bliver overset i mørket og er med til at forårsage ulykker" - den rammer som regel meget godt smiley

    Blot gør, hvad der er allerbedst for DIG og DIN hund - så kan resten af omverdenen passe dem selv med deres dårlige kommentarer-- smiley


  • #24   30. jan 2012 hehe, den var godt. kan være jeg næste gang skal spørger om de vil låne en ballon smiley

  • #25   31. jan 2012 Lige præcis - enten tiæ en børnefødselsdag eller for at skåne deres hunde mod salt smiley

  • #26   31. jan 2012 Når Fie havde sko på, var der stort set altid smil og en sjov bemærkning omkring dem.


Kommentér på:
dumme kommentarer.......

Annonce