Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  newfoundlænder og landseer
  • #1   31. jan 2012 Der er også tit nogen der tager fejl af vores. Og så hedder min race kun Landseer, ikke Kontinental Landseer. Det er de ikke blevet kaldt i mange år.

• #2   31. jan 2012 Folk spørger også om mine collier er minicollier - og nej det er de ikke, de er faktisk mege store af collier at være, Alba gå til absolut maximumsgrænse.

Jeg kan ikke kende forskel på alle de små selskabshunde, hvad er cotoner, hvad er malteser osv osv. - for ikke at snakke om muskalhundene og alle blandingerne deraf - hvilken race de forskellige er, kan jeg sagtens blive i tvivl om.... jeg kan endda have problemer med at se forskel på en amstaff og en SBT.

Så man kan altså bare ikke forvente, at alle folk er inde i ens race - men så har man jo glæden ved at fortælle dem om den smiley

• #3   31. jan 2012 Nok fordi der er så mange tumper som mig, der troede at New Foundlænderen var sort eller brun!

• #4   31. jan 2012 Jamen jeg forstår hele ikke de spørger ind til det, mine tæver vejer 25-26 kg, så de er meget store - jeg tror det er fordi folk ikke har set hvor lille bitte en sheltie faktisk er smiley

• #5   31. jan 2012 syndes at det er underligt at når man skriver at det ikke er en landseer bliver folk ved med at skrive at jo det er det helt sikkert jamen jeg har en stamtavle hvor der står newfoundlænder på skrives der tilbage ja ja men det kan du ik tag efter øh hvad ?

• #6   31. jan 2012 Så må du bare fortælle dem og forskellen på landseer og newf smiley
    ....og fortælle dem om stamtavler, for det ved de tydeligvis ikek ret meget om.

og an Lassie, så brugte de jo hanhunde i filmene til at spille Lassie, selvom Lassie jo er en pige - så måske derfor mange tror tæverne skal være så store smiley

• #7   31. jan 2012 Egern ligner da os en pomeranian helt vildt griner

• #8   31. jan 2012 har os prøvet at fortæl person om forskellen og henviste til race beskrivelsen ved dkk men tror ik det lykkes

• #9   31. jan 2012 Jeg ville nok gætte landseer også, da newfoundlændere normalt er sort eller brune ^^'
    - Vidste faktisk ikke, de kunne være flerfarvede! xD

• #10   31. jan 2012 jeg agere slet ik fornærmet syndes bare det er lidt fjollet når jeg skriver dkk nr og det hele og jeg så får svar tilbage at det er den stadig

• #11   31. jan 2012 ja der er ik mange der kender den hvid/sorte newf

• #12   31. jan 2012 Så blev man jo bare lidt klogere ^^

• #13   31. jan 2012 Ja, jeg da også blevet klogere, rart at jeg ikke var alene om det.

• #14   31. jan 2012 Kennelmor
    Vi har flere coton, bolognese, bichon til ringtræning. Kan sgi ikek altid se forskel når det er hvalpe. Så plejer bare at sige de hvide uldtotter. Så bliver ejerne ikke fornærmet.

Som udvoksede kan jeg godt se forskel på newf og landseer. Meeen ved hvalpe kan det altså være svært.

Jeg vil heller ikke have mine kaldt for pekingeser. MEn hvis ikek folk kender BEGGE racer kan det altså være svært at se forskel.

• #15   31. jan 2012 Ja det kan også være svært at kende forskel på alle fladnæserne og også på krølmulerne smiley

• #16   31. jan 2012 Som andre også har skrevet så kan man ikke forvente at alle kender til ens race.

Jeg bliver ofte spurgt om Emma er en blanding mellem schæfer og gravhund, og jeg kunne sagtens svare på en lettere negativ måde, ved at fortælle at der ikke er hvid på hverken schæfer eller gravhund,
    I stedet kan man fortælle, på en åben og behagelig måde, hvad forskellen er - i dit tilfælde forskellen på en Landseer og en Newfoundlænder.

Ord som "Hvorfor" virker meget anklagende smiley

• #17   31. jan 2012 Lille Cimba her var som hvalp med på udstilling.
    Vi møder så et ældre par som spørger om ikke det er en BOXER!!!!!

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=11620

Øh nej, måtte vi så sige.

• #18   31. jan 2012 Bare ignorerer sådanne personer, hvis de ikke vil indse at de tager fejl så kan du ikke gøre noget :O)

En lille historie fra sidst jeg var ved dyrlæge med Kashmir (blond Hovawart)
    Kashmir sidder (overraskende) pænt mellem mine ben da en dame henvender sig til mig:
    Dame: Det er vel nok en fin Golden du har
    Mig: (Smilende) Ja hun er rigtig dejlig, men er altså ikke en Golden
    Dame: NÅ! Jamen så er hun da en fin Golden BLANDING!
    Mig: (stadig smilende) Hun er altså heller ikke en Golden blanding
    Dame: Det kan jeg da se at hun er!
    Mig: (med et lidt mere anstrengt smil) Hun er ikke en Golden blanding, hun er en Hovawart
    Dame: Nej det er hun godt nok ikke!
    Mig: (ikke helt så smilende mere) Øhh jo det er hun altså
    Dame: NEJ! for sådan en farve kan en Hovawart ikke have!
    Mig: (begynder pludselig at have svært ved at lade værre med at grine) Jo de kan skam godt være blonde
    Dame: EJ! Det passer virkelig ikke! Hun kan da bestemt ikke være ægte!
    Mig: (lettere grinende) Jo da, der er skam DKK tavle på hende
    Dame: Det tror jeg altså ikke på!
    Og så blev damen heldigvis kaldt ind

Kan kun smile og more mig lidt over sådan nogle personer ;O)

• #19   31. jan 2012 Fordi mange åbenbart har et brændende behov for at lufte deres manglende racekendskab vidt og bredt *lol*

Jeg kan altid undre mig over at folk spørger"den er da det og det, ik?" når de tydeligvis ikke aner et klap om racer. Hvad med at spørge hvilken race det er istedet? Jeg har fået at vide at mine Australian Shepherds er mange ting, primært blandingshunde, men også gerne Berner Sennen, Grønlandshund, Samojede, Golden Retrievere, Toller og meget andet yderst interessant... smiley

• #20   31. jan 2012 Lotte - den tager vist prisen smiley En boxer?? Ja da..

• #21   31. jan 2012 Annette O
    Kunne da bedre forstå det hvis Emma var en Västgota.
    Meen gravhunden plejer nu at være ret tydelig at se også i blandinger

• #22   31. jan 2012 Jeg har fået spørgsmålet, om jeg var sikker på at det var en rigtig newf.
    Kan så tilføje at der også findes grå newfoundlænder, de er bare ikke godkendte i alle lande.

• #23   31. jan 2012 Lotte N
    He he ja jeg har nu fået det spørgsmål en del gange efterhånden smiley

• #24   31. jan 2012 TS: Går der noget af dig at forklare folk forskellen (uden at blive fornærmet)?

• #25   31. jan 2012 charlotte A
    ja det er helt rigtig at der os findes grå
    og der går ingen skår af nogen når man skal forklare om sin race men man bliver lidt træt af folk når de bliver ved nu er det sådan at man vel undersøger den race man har før man anskaffer sig en race

Kommentér på:
newfoundlænder og landseer

Annonce