1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lovpligtig hundeforsikring Lovpligtig hundeforsikring

Hej alle hundeelskere smiley

Jeg snakkede i dag med en der sagde at der var en lovpligtig forsikring en hund skulle have i tilfælde af den fx bed et menneske . Hvordan fungere det og er det rigtigt ?
Er det noget opdrættet sørger for evt ?
Skal lige siges jeg er ny i hundeverdenen og regner med at skulle få hund i maj, så ville bare lige hører om det så jeg kan beregne det ind i budgettet smiley

Hilsen Sophia

PS: selvfølgelig skal min hund også have "sygeforsikring" smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovpligtig hundeforsikring
  • #1   1. feb 2012 Du skal ha den lovpligtige ansvarsforsiking? Det ved du vel godt?
    Sygeforskringen er ikke lovpligtig smiley

• #2   1. feb 2012 Og nej du skal selv sørge for det da den skal stå med dine oplysninger i ansvarsforsikringen.

• #3   1. feb 2012 Jeg ved udemærket godt sygeforsikringen ikke dækker ansvarsforsikringen smiley men ville bare lige vore 100% sikker på man skulle have en .
    Men tak for dit svar smiley

Hvor meget giver du/i for en ansvarsforsikring ?

• #4   1. feb 2012 Hov læste lige forkert smiley
    Jo ved godt man skal have en lovpligtig ansvarsforsikring smiley

• #5   2. feb 2012 Jeg giver ved Tryg ca. 1300 kr. om året for ansvar og sygeforsikring på Timmie. Og så er han forsikret for 14.000 kr. smiley det synes jeg er godt givet ud:-)
    Tænk hvis guldklumpen pludselig blev syg og sku opereres... Så er det skisme de 100 kr. I måneden hver smiley

• #6   2. feb 2012 Ja man skal ha ansvarsforsikring på sin hund, ellers blir det rigtig dyrt hvis der skulle ske noget.. de plejer ikk at være så dyre, jeg mener jeg giver 375 om året for min den ene, den anden er med i dyrelæge/livsforsikringen til ca. 23oo om året.

• #7   2. feb 2012 Sophia det er meget nemt egentligt hvis din hund alligevel skal have sygeforsikring. Tror ikke du kan få den sygeforsikret uden også at tegne lovpligtig noget sted. Derfor giver det sig selv 8-)
    Så vidt jeg husker koster selve den lovpligtige del omkring 400 til 500 kr

• #8   2. feb 2012 Tak for jeres svar smiley
    Ja pengene er godt giver ud ! Har også selv forsikret mine katte , og selvfølgelig skal min kommende hund også forsikres mest muligt smiley

• #9   2. feb 2012 PS: Huske at ikke alle sygeforsikringer gælder hele livet. nogle stopper ved 8 år andre ved 10, nogle få holder livet ud. alt efter forsikrings selskab og race

• #10   2. feb 2012 Giver 1547 pr. hund for lovpligtig+sygeforsikring, den dækker hele livet, selvrisiko på 300 og dækker med ca. 22.000 om året smiley

• *Jensen* .
    *Jensen* . Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91
    #11   2. feb 2012 God idé med både ansvarsforsikring (ja, den skal man jo så have) og sygeforsikring! Og fedt at du undersøger tingene så grundigt, FØR du anskaffer dig hunden smiley

Nogle steder får man ansvarsforsikringen med oveni, når man tegner sygeforsikring - men som andre også er inde på, er det lidt af en jungle, da der er stor forskel på, hvad de enkelte forsikringsselskaber tilbyder.

Her kan du se en prissammenligning for nogen af selskaberne, godt nok vedr. sygeforsikring, men i flere af tilfældene er der også nævnt prisen på ansvarsforsikring: http://hundenyheder.dk/hvad-koster-en-sygeforsikring-til-hunden/ - der står iøvrigt også nævnt om sygeforsikringen dækker hele livet eller hvornår den i givet fald stopper.

• #12   2. feb 2012 *Ansvarsforsikring - lovpligtigt
    *Udvidet ansvar - eget valg, men mange hundetrænere vil have at man har det hvis man skal træne på et hold
    *Sygeforsikring - eget valg

Alle forsikringer står du selv for.

;D

• #13   2. feb 2012 nu har jeg både ansvarsforsikring og sygeforsikring på min hund.
    Men da jeg tegnede sygeforsikring hos agria skulle jeg også have ansvarsforsikring hos dem, men mener lidt at da lavede vores indbosforsikring at der også indgår ansvarsforsikring på min hund? kan det passe eller ?(: hvis nogen ved det (:

Kommentér på:
Lovpligtig hundeforsikring

Annonce