Hvad er der galt med ham? Hvad er der galt med ham?
Hej I kloge hundehoveder. Jeg har brug for jeres mening om, hvad min 10 måneder gamle samojed fejler eller ikke fejler...
Gennem de sidste par uger har vi været til dyrlægen 5 gange, først pga. giargia og så kennelhoste. Begge dele er kurreret, men Micki bliver ved med at være lidt anderledes end han plejer.
Dyrlægen har fulgt os nøje og har haft ham inde flere gange siden. Micki vil nemlig ikke længere spise, uanset hvad vi probber i skålen. Vi har prøvet lidt forskelligt tørfodder, så har vi blandet det med dåsemad, varmet det en smule i ovnen osv osv, men uden held. Han har på kort tid tabt 2 kg. fordi han ikke spiser.
I dag da jeg så smed hans mad i skrældespanden, fordi han stadig ikke spiser, ja så kom han sQ hen og spise det direkte fra skraldespanden, men da jeg gav ham skålen så gad han ikke have noget?! Men lod jeg skraldespanden stå åben, så spiste han tørfodder derfra.
Men herudover har hans urin virkelig ændret farve. Det er helt orange, altså VIRKELIG orange og mørkt (ikke blod). Og jeg synes han tisser mere end han plejer. Men det kan også sagtens være, at jeg bare er overopmærksom på ham lige nu og ser spøgelser.
Dyrlægen tog blodprøve fra ham igår, men vi får jo først svar i næste uge... Og jeg synes bare Micki virker så trist. Så måske nogle af jer har oplevet noget lignende?
Det skal tilføjes, at der er en højløbsk tæve i nabolaget, men det burde vel ikke få hans urin til at ændre farve?
Bliver så urolig for min elskede hund
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Hvis der er løbsk tæve, der gør at han ikke spiser, Kan den jo være skyld i at han heller ikke drikker. Det koncentrerer urinen så den bliver mørkere. Og samtidig vil han jo så gerne markere så mange steder som muligt.
Så umiddelbart kan den løbske tæve godt være årsagen
Men hvis mængden af urin også er forøget ved jeg ikke hvad det kan være.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.193
Enig Sleeping Beauty is back
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
Ja jeg skal jo også vente med at se blodprøven, men der er bare så lang tid til tirsdag
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Fik du taget en urinprøve der kunne tilbagevise evt blærebetændelse?
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
Hunde er sjove nogen gange
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
hans aktivitetsniveau er sådan nogenlunde fint. Han vil gerne ud at gå og i hundeskoven, men han gider ikke lege så meget som han plejer.
I dag tisser han stadig helt orange, det ligner faktisk Fanta. Så vi går næsten ud fra at han har fået blærebetændelse... Bare han snart bliver rask efter al den sygdom
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
Hvad er der galt med ham?