1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad er der galt med ham? Hvad er der galt med ham?

Hej I kloge hundehoveder. Jeg har brug for jeres mening om, hvad min 10 måneder gamle samojed fejler eller ikke fejler...

Gennem de sidste par uger har vi været til dyrlægen 5 gange, først pga. giargia og så kennelhoste. Begge dele er kurreret, men Micki bliver ved med at være lidt anderledes end han plejer.

Dyrlægen har fulgt os nøje og har haft ham inde flere gange siden. Micki vil nemlig ikke længere spise, uanset hvad vi probber i skålen. Vi har prøvet lidt forskelligt tørfodder, så har vi blandet det med dåsemad, varmet det en smule i ovnen osv osv, men uden held. Han har på kort tid tabt 2 kg. fordi han ikke spiser.
I dag da jeg så smed hans mad i skrældespanden, fordi han stadig ikke spiser, ja så kom han sQ hen og spise det direkte fra skraldespanden, men da jeg gav ham skålen så gad han ikke have noget?! Men lod jeg skraldespanden stå åben, så spiste han tørfodder derfra.

Men herudover har hans urin virkelig ændret farve. Det er helt orange, altså VIRKELIG orange og mørkt (ikke blod). Og jeg synes han tisser mere end han plejer. Men det kan også sagtens være, at jeg bare er overopmærksom på ham lige nu og ser spøgelser.

Dyrlægen tog blodprøve fra ham igår, men vi får jo først svar i næste uge... Og jeg synes bare Micki virker så trist. Så måske nogle af jer har oplevet noget lignende?

Det skal tilføjes, at der er en højløbsk tæve i nabolaget, men det burde vel ikke få hans urin til at ændre farve?

Bliver så urolig for min elskede hund smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt med ham?
  • #1   4. feb 2012 Han tisser mere, mener du dermed flere gange eller mængde?

Hvis der er løbsk tæve, der gør at han ikke spiser, Kan den jo være skyld i at han heller ikke drikker. Det koncentrerer urinen så den bliver mørkere. Og samtidig vil han jo så gerne markere så mange steder som muligt.
    Så umiddelbart kan den løbske tæve godt være årsagen

Men hvis mængden af urin også er forøget ved jeg ikke hvad det kan være.

• #2   4. feb 2012 Har du prøvet at smide hans mad udenfor ? eller en af de bolde/ aktivitets legetøj man kan lægge mad i .
    Enig Sleeping Beauty is back

• #3   4. feb 2012 Altså han drikker helt vildt.. I nat tissede han 4 gange (!) inde i vores soveværelse. Det har han ALDRIG gjort før. Og han tisser ikke større mængder, bare flere gange.

Ja jeg skal jo også vente med at se blodprøven, men der er bare så lang tid til tirsdag smiley

• #4   4. feb 2012 Det lyder som om der er noget galt med hans galdegang?
    Fik du taget en urinprøve der kunne tilbagevise evt blærebetændelse?

• #5   4. feb 2012 Hvordan er hans aktivitetsniveau, er han stadig aktiv ?

• #6   4. feb 2012 Min tæver vil ikke spise af metal skåle og den ældste vil helst af plastik. Prøv at ligge en lille bunke på en tallerken og sæt den et andet sted en normalt. Mine får også i flasker så de skal trille med dem ellers træner jeg lidt med foderet..

Hunde er sjove nogen gange smiley

• #7   5. feb 2012 Altså han gider ikke arbejde for sin mad længere. Det gjorde vi meget da han var mindre, men så spiser han slet ikke noget. Nu plejer vi kan kunne lokke noget i ham.

hans aktivitetsniveau er sådan nogenlunde fint. Han vil gerne ud at gå og i hundeskoven, men han gider ikke lege så meget som han plejer.

I dag tisser han stadig helt orange, det ligner faktisk Fanta. Så vi går næsten ud fra at han har fået blærebetændelse... Bare han snart bliver rask efter al den sygdom

• #8   5. feb 2012 Du må til dyrlægen med en urin prøve

• #9   5. feb 2012 Ja få tjekket urinen

Kommentér på:
Hvad er der galt med ham?

Annonce