{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til hd/ad.
  • #1   5. feb 2012 Nej, det kræver røntgen at konstatere om en hund har AD eller HD.

    Personligt ville jeg med den race, der jo er voldsomt plaget af HD (mere en schæferen, selvom det nok undrer nogle), bede om at få fotograferet hunden inden overtagelse.


  • #2   5. feb 2012 også selv om den ikke skal bruges til avl eller hård træning?
    Hvad koster det ca at få taget røntgen?


  • #3   5. feb 2012 Annette, desværre kan en hund få et ganske kort liv, hvis den har svær HD. Også selvom den ikke skal bruges til avl eller hård træning. Og simpelthen for at beskytte Jer mod en stor sorg alt for tidligt, er en fotografering af en voksen hund et godt valg, IMO.

    Det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, men jeg mener det kan gøres for under 1500 kr.


  • #4   5. feb 2012 okay. Tusind tak for hjælpen!


  • #5   5. feb 2012 Jeg ville bare tjekke den i alm løb og aktivitetsniveau.. Hvis hunden ikke viser tegn på smerter, vil jeg ikke rtg. bare for at gøre det.. Hvad er årsagen til at den skal " sælges" Har den stambog ?, hvis og så frem kan du jo tjekke forældrenes status

  • #6   5. feb 2012 Enig med *CH*
    "" Annette, desværre kan en hund få et ganske kort liv, hvis den har svær HD. Også selvom den ikke skal bruges til avl eller hård træning. Og simpelthen for at beskytte Jer mod en stor sorg alt for tidligt, er en fotografering af en voksen hund et godt valg, IMO""
    Jeg mener også at jeg gav lige omkring 1500 kr for røngten af hofter og albuer.


  • #7   5. feb 2012 Marianne, ved at kigge på den i aktivitet vil jo langt fra kunne afsløre HD. Det ville kunne afsløre om hunden har ondt i dette øjeblik - hvilket jo altså ikke er nogen garanti for, at der ikke er HD - og at den ikke får ondt af det senere i livet.

  • #8   5. feb 2012 Ch... Nok enig, men ved bare at mange bliver bekymret unødigt ved at få en status på at hunden har hd. Kender flere ejere der fik et chok , når hunden er rtg eller pen hip og det viser sig at den har D eller E hofter. Jeg kan ikke forstå folk der bare rtg uden grund. Jeg ville da heller aldrig rtg Asger , hvis der ikke var en grund til dette.. Hvorfor bekymre mig omkring nogle bogstaver eller tal, hvis hunden ikke viser tegn på noget...

  • #9   5. feb 2012 Marianne, jeg har det på samme måde med min egen hund. Han er købt fra hvalp - der kunne jeg alligevel ikke gøre hverken fra eller til. Og så ønsker jeg ikke at vide noget. Har ikke fotograferet mine egne hunde, netop fordi jeg måske ville behandle dem anderledes.

    Men skulle jeg købe en voksen hund, så ville jeg vide det - simpelthen for at forebygge en sorg. For havde hunden HD eller AD, ville jeg ikke købe den.


  • #10   5. feb 2012 har lige fådet 3 hd og ad foto ,man skal regne med ca 2000 kr pr hund .alt efter hvor du er i landet

  • #11   5. feb 2012 okay

Kommentér på:
hjælp til hd/ad.

Annonce