2.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

opkast måske slugt et stk plastik ??? opkast måske slugt et stk plastik ???

Jeg er træææææt....

Nå men i går morges startede med at Nova lavede sin af og til opkastning... så op mindst 2 timer før jeg troede...

Her til morgen Nova gør det samme kl 5.15.... tror jeg skal sove, men siden kl 5.30 har Ipsen så kastet op jeg ved ikke hvor mange gange, 10 mindst.... det er tykt slim agtigt, først meget men nu små klatter.... og det stinker af opkast...

I går fik hun fat i en plast sodavands flaske og legede med den, jeg tænkte ikke lige over det, men hun bed i den og jeg stoppede hende da jeg synes det så ud som om hun havde fået bidt et stk af... jeg sagde tak, men hvis det var et stk så slugte hun det.....

Nu her mens jeg har skrvet har hun gylpet slim op 2 gange....

Nogen der har prøvet såsan noget, kan det var et stk plast der så først driller nu, det sket i går omkring kl 13 og som sagt er opkast startet kl 5.30 ???

Kan det være kulde hun er vild med at være ude, og mavsen er jo tæt på jorden...

Helt tilbage til fredag aften fik de et andelår, kan det være det der driller, synes der var noget benagtigt i det opkast fra Nova, måske også i det første fra Ipsen...I aftes fik de ris med lidt kød ....

Har kogt ris nu her og vil tilbyde mde torskerogn i, men er det en god ide...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opkast måske slugt et stk plastik ???
  • #1   6. feb 2012 Jeg ville ikke give mad nu til den, der har kastet op til morgen. Hvad med den anden? Er den blevet frisk igen?

Om det er det ene eller andet vil jeg ikke gætte på, dog lyder det ikke til at være et stykke plastic, når det er dem begge, der har været igennem turen. Jeg ville give det nogle timer og holde øje med, om hun ser ud til at have det dårligt, hvad der kommer op osv, og hvis det fortsætter, ville jeg ringe til dyrlægen, når nu du har mistanke om, at der kunne være noget knogle

• #2   6. feb 2012 Den anden Nova, gør det der i perioder af og til, har en anden tråd herinde om det...hun har meget mavesyre tror jeg.. og det er og var også idag kun en gang, så hun er i ro... men tænker da om det kan have været andelåret der denne gang er skyld i det...

Ipsen derimod (8 mdr) plejer ikke at gøre det, det virker som ja jeg ved ikke hvad, men fx så lugter Nova`s ikke, Ipsens stinker som opkast, som menneske opkast, det er meget slimet, lidt tykt... ingen blod eller noget...

• #3   6. feb 2012 Min Mille havde noget som sad fast i tarmen (se profil) og hun stoppede også med at ville spise og drikke, kastede alt op, og havde det tydeligt ubehageligt. Og så tabte hun sig markant hurtigt. Så er det troda alt kun opkastning din hund lider af, ville jeg se dagen an....

• #4   6. feb 2012 har talt med dyrlægen, umiddelbart mente han ikke det var plastikket når der ikke er blod i, det kunne godt være kulde, så nu får hun lidt ris med torskerogn, og så ser jeg hvordan det går, køber noget kylling så koger ris og kylling senere, så må vi se om hun holder det inde... gør hun ikke det må han se på hende imorgen eller i overmorgen....

han sagde at problemet med plast jo er at det ikke kan ses på røntgen : ( så håber virkelig ikke det er det...

Hun drikker og har spist...

• #5   6. feb 2012 Har selv lige afleveret min hund på Landbohøjskole idag, fordi han slugte en halv skumbold fredag aften, og søndag morgen kastede han op, så der sad vi på Landbohøjskole i 5 timer søndag, hvor de undersgøt ham og røngtenfotograferet ham, hvor de så bolden... Idag har jeg så afleveret ham for de skal røngten igen og se om han skal operes..
    De sagde når hunden begynder at kaste op er det somregl tegn på det de har slugt laver ballade, så jeg ville ikke vente og se tiden an, men tage til dyrlægen..

• #6   6. feb 2012 @ Just me... nå ja det vil jeg prøve....

@Mie : puha en omgang... nu er jeg på arbejde, hun fik lidt ris med torskerogn inden jeg tog hjemmefra, køber kylling på vejen hjem... er spændt på at se hvad der er sket mens jeg er væk... Ja dyrlægen mente jo ikke det var plasten der gav problemer. og jeg aner ikke om hun overhovedet slugte noget, i så fald er det et MEGET lille stykke... Han sagde at jeg skulle se tiden an et par dage med skåne kost, men bliver hun ved i dag og nat så tager jeg afsted i morgen ... bliver det værre inden så kontakter jeg selvfølgelig også...

Prøver nu det med asparges under alle omstændigheder, det kan jo ikke skade....

• #7   6. feb 2012 nå har lige talt med manden der er kommet hjem, og der var ingen opkast, så det hun fik imorges af mad er da blevet dernede, så håber det er kulden der har drillet, gik en lang tur i går eftermiddags og det har nok været for koldt for de lav-gående mavser....

Giver nu asparges alligevel og skånekost et par dage....

• #8   6. feb 2012 Det godt at hører at hun har det bedre Rocko er indlagt på Landbohøjskolen nu, han skal have bolden ud i morgen tidligt, hvordan vides ikke endnu, men han ligger med drop pga. hans væskebalance ikke er helt god, så må helst ikke hente ham hjem....

• #9   6. feb 2012 pøj pøj med ham.... hvordan lukker vi lige minden på dem, og sikrer der kun kommer det ned i maven som vi giver lov til..... : )

• #10   6. feb 2012 Det kan også være, hun har fået spist noget sne. Det har maverne heller ikke altid så godt af. men godt at høre, det ser ud til at være stoppet. Håber, det fortsat går fremad

Kommentér på:
opkast måske slugt et stk plastik ???

Annonce