{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

De tre er stadig...................kun tre :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg havde jo sat næsen op efter at de tre hunde herhjemme, skulle udvides til fire, med en ny gravhund som jeg skulle overtage.
Mads (gravhunden) kom herhjem i lørdags.
Jeg satte ham ind i et af hundeburene i bilen (Igor var med) og med min mand, tøffede jeg så ned i schæferhundeklubben, hvor jeg ville lade de to drenge hilse på hinanden i en indhegning.
Mads var såment sød nok og ignorerede Igor lidt (og det er bestemt fint). Igor- det lille fjols- spillede så op til Mads, og wupti, var de to drenge midt i en hidsig slåskamp. Nå, vi fik dem nu hurtig skilt ad, og jeg satte mig imellem drengene og begyndte at give dem godbidder for at få dem til at falde til ro (alle der trøstespiser ved at noget lækkert, er den bedste kur mod..........hvad som helst).
Jeg satte drengene i hver deres line og gik en tur med dem.
Det gik okay, men de undgik hinanden.
Kørte hjem efter de to store.
Først gik jeg en tur i skoven med Mads og Igor.
Igor ville ikke i nærheden af Mads og virkede ked af det.
Bagefter tog jeg Anubis med ud sammen med Mads.
Anubis er en lalleglad, fjollede dreng som er så god som dagen er lang- altså indtil han har fået nok.
Anubis snusede til Mads og syntes at det var en spændende lille dreng. Mads syntes bestemt ikke at Anubis skulle snuse til ham, så han hylede op og sprang frem og lavede skinangreb mod Anubis (ingen tvivl om at det hele allerede der, havde været for meget for bette Mads). Anubis tog det stille og roligt og jeg styrede Mads væk fra ham- ingen grund til at provokerer en stor schæfer, der i løbet af et splitsekund kan knække nakke på en.
Gik en tur med de to drenge, men hver gang Anubis kom for tæt på Mads, lavde Mads samme nummer igen.
Mads var træt, så han kom i bilen og så kunne Igor komme ud på en tur med Isis, hvilket han var lykkelig for.
På det tidspunkt havde jeg allerede taget den beslutning, at Mads ikke skulle med hjem- jeg turde simpelthen ikke.
Hvis han blev ved med at skrige op overfor Anubis og lave skinangreb på ham, eller hvis han gjore Igor noget, ville de to store pelse ham, hurtiger end han nogen sinde ville regne med.
Jeg kørte hjem til ejeren med ham igen...........
Det var vildt trist, for han er helt igennem en superskøn lille vovse. Glad. Kvik. Utrolig morsom. Elsker at lege og at træne.............
Lige en hund der ellers ville passe så godt ind herhjemme.
Jeg har lovet ejeren at jeg vil prøve at hjælpe med at finde ham et nyt hjem.
Han fortjener helt sikkert at blive midtpunkt (evt sammen med en anden (hun)hund)
Så her er stadig "kun" tre hunde- lige på nær når jeg har feriebarnet, Helike, som jo heldigvis er her ofte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De tre er stadig...................kun tre :-(
  • #1   6. feb 2012 øv, det er bare træls når man lige tror det er en hund der passer ind i flokken, men nok bedst Mads kommer til et andet hjem.

    Håber I inder en anden dejlig hund


  • #2   6. feb 2012 ØV! Jeg forstår godt din skuffelse - man går jo og glæder sig og håber og tror på det går...

    Jeg har også en vovse på prøve lige nu - hentede ham i fredags, så han har været her et par dage. Det går heldigvis rigtig godt! Han går godt i spænd med husets 2 madammer...
    Og første dag hvor jeg var på arbejde gik også rigtig godt - lækkert...!


  • #3   6. feb 2012 Øv, hvor er det ærgeligt. Men ro i flokken er det vigtigste af alt, så ingen tvivl om, at du har truffet den rigtige beslutning!


  • #4   6. feb 2012 Ærgerligt, men engang imellem, så skal det bare ikke være.....

    Ikke at det havde hjulpet i det her tilfælde, men husk at holde godbidderne langt væk i en sådan situation - de er roden til mange slagsmål mellem sådan et par kamphaner.



  • #6   6. feb 2012 Jeg er igennem nogenlunde det samme som dig, fik en vaps hjem som så viser sig at være ret syg, ringede til hende jeg har fået den fra og hun siger jamen troede da hun var kommet sig, men nej det var den, jamen så kom med den igen for tro mig har aldrig set så meget lort i hele mit liv, ALDRIG, plus den havde en smule blod i, hun tog den hjem igen og ville tage den til sin dyrlæge som havde rask meldt den, men havde været ret fedt at få sådanne ting a vide...
    Men kan nu gå og ordne hele mit hus gulvtæpper...
    Dyrlægen mener at det er en slem mave infektion med kraftig betændelse.... Så den bliver enten ved hende eller aflivet... smiley


  • #7   6. feb 2012 Øv Lea, det var ærgeligt, når du nu havde glædet dig til at få en ny, men
    mon ikke, der lige pludselig kommer en anden, der går lidt bedre i spænd med de tre "gamle"!
    Måske når man mindst venter det!


  • #8   7. feb 2012 Kirsten R: ville aldrig har taget godbidderne frem, hvis jeg ikke havde følt at JEG havde kontrollen lige der.
    Ved godt at foder og godbidder till tider ikke er det smarteste at trække frem, når der er mere end en hund.
    Men når en hund spiser, kan det også være med til at stresse dem ned.


Kommentér på:
De tre er stadig...................kun tre :-(

Annonce