Det er helt skørt! (lidt langt) Det er helt skørt! (lidt langt)
Først og fremest vil jeg undskylde overskriften, men kunne ikke finde på noget mere sigende, om emnet
Jeg har et lille problem som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse, da jeg ikke er ekspert i den adfærd hos hunde, som jeg vil fortælle lidt om.
Jeg har en veninde som har en dsg/mops blanding på 1 år. Som vi ugentlig mødes med for at hundene kan lege. En gang i mellem passer vi hinandens hund. Som jeg har benyttet mig af en enkelt gang, hvor min veninde har benyttet sig af mig en del gange.
Og hver gang har jeg set det samme mønster hos hunden, som jeg ikke kunne forstå. Hun var SÅ overgiret! Hoppet rundt i sofaen og på ryglænet, armlænet, vinduer, og os. Den forstod ikke når Selina prøvet at sige fra over for dens overgirede leg, selv om hun gjorde det klart at hun ikke var med på en sådan en vild leg - med at vise lidt tænder, knorre lidt, gå væk, og når hun ikke kunne holde det mere ud blev hun endda arrig. Den forstod heller ikke et nej fra os.
Først så tænkte jeg at det var fanme da en uopdragen lille hund. Men her den anden dag kom min veninde til at tale over sig da hun ringet for at høre om jeg kunne passe hendes hund. Hun sagde til mig: Vil du ikke passe min hund, hun har været alene hele dagen, og er total overgiret, hun bliver ved med at bide mig i fingerne, og løber rundt som en gal..
Allerede der fik jeg sved på panden og ville svare nej.. Men jeg sagde ja til det. Jeg ville ikke have dette ballede herhjemme så jeg tog Selina med og gik hjem til dem. Og Hunden var fuldstændig ustyrlig! Jeg har aldrig set noget lignende. Så jeg holdte ud i halvanden time og smuttet hjem igen (de kom hjem lidt efter)
Hunden forstår ikke når selina siger fra, eller når jeg siger fra. Og jeg har aldrig prøvet at have sådan en hund der var så energisk, uopdragen, og umotiveret/ikke nok mentalt og fysisk udfordret. For jeg ved at det kun får en kedelig tur om dagen og resten foregår i haven.
Bruger min veninde mig og Selina til at gøre det hårde arbejde og kører hendes hund træt, fordi hun ikke gider. Og bør jeg sige ja til at passe den hund? Hvordan kan man sige sådan noget til en person?
Hvordan kan man få den til at gear ned?
For personligt gider jeg ikke arbejde med hendes hund og efter min mening foregår pasning af andres hunde på hygge basis. Jeg er simpelthen i chok!
Eller skal jeg bare være en god veninde og holde ud?
Stavefejl er gratis
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 4
Til dit spørgsmål, ved ikke helt, jeg ville prøve at hjælpe, men hvis det er noget du virkelig ikke har lyst til, så siger det vel sig selv
Det er nok ikke til nogen hjælp, men nu har jeg skrevet det
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Måske du skulle snakke med hende om at det måske var en god ide at bruge hundens hjerne istedet for den ræser rundt som en sindsyg...
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Det ville være noget andet hvis det var en hel week. :S
For det andet kan den ikke finde ud af at dele godbidderne med min hund, da den stjæler dem fra Selina, og kun går de steder hvor hun går og så bliver Selina sur. :S
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Kan godt forstå hunden er overgearet de første 10-20 min når den kommer et andet sted hen med en anden hund! Men så burde den også falde lidt ned, hvis ikke, så prøv næste gang enten at gå en tur med dem begge - eller bare den alene for at få brændt mere krudt af
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Det er helt skørt! (lidt langt)