Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkapslet underlivsbetændelse (hedder det det)
  • #1   7. feb 2012 Hmm, opkast som største synder

• #2   7. feb 2012 Men har du den MINDSTE fornemmelse så opsøg dyrlæge

• #3   7. feb 2012 næe ikke fornemmelse... hun har lige været ved dyrlæge i dag, og er blevet trykket og presset og undersøgt ... ingen ømhed, ingen hævelser ingenting.... er bare det der med at hun er så nedtrykt-agtig så man hele tiden har fornemmelsen at hun går og fejler noget man ikke opdager.... men det avr det samme i 1½-2 måneder efter sidste løbetid, så det er nok bare det....

Men når du siger opkast er det så hele tiden, hver dag og flere gange om dagen, eller er det bare af og til .... hun virker af og til som om hun har kvalme, og har det med at gylpe sist på natten, men det er måske 1-3 gange på en måned, slet ikke hver dag... og hun spiser fint lige nu...

• #4   7. feb 2012 Med min hund var det opkast en hel dag og sådan en underlig nedtrygthed, jeg kunne se med det blotte øje at hunden var dårlig og ved siden af sig selv.

Normalt er jeg ikke pivet når hunden kaster op/er dårlig, men et eller andet sagde mig det var anderledes denne gang. Kom til dyrlægen kl. 16 om eftermiddagen og ganske rigtig livmoderbetændelse, hun blev akut opereret morgen efter.

• #5   7. feb 2012 hvad gjorde han for at konstatere at det var en underlivsbetændelse.... altså hun kaster ikke op... men hun er nedtrykt, men som skrevet så var hun det også sidste gang, vi troede faktisk hun havde en decideret depression.... så et eller andet sted ved jeg jo nok at det er den samme historie om igen, men man er bare så bange for at overse noget...

Men under alle omstændigheder er det sidste gang... hun bliver steriliseret om 1-1½ måned, når hormonerne er faldet til ro...

han undersøgte hende omhyggeligt, og hans konklusion var at det hele foregår mellem ørene på hende, som han udtrykte det....

• #6   7. feb 2012 Hanne du kan vist få hende scannet. I vores første kuld var der en tæve som fik indesluttet livmoderbetændelse og de opdagede det for sent og lille Luna måtte have fjernet livmoderen. De var ikke obs eller også havde hun svage tegn. De har ellers haft mange hunde før men manden skulle også ind og opereres, så de havde nok fokus et andet sted. Er du i tvivl så afsted. De s.... terriers siger altså ikke til før det er helt til hundene:-(

• #7   7. feb 2012 Hmm nu er det mange år siden, jeg kan ikke huske om den var lukket eller åben, altså betændelsen, men jeg havde ikke fokus på den ene af hunden, så vil næsten gætte på den var lukket.
    Jeg kan egentlig ikke huske hvordan de konstaterede det. Den ene dyrlæge som så på Mille hentede den anden dyrlæge som så begge undersøgte hunden og de sagde i munden på hinanden at de ikke var i tvivl om at det var livmoderbetændelse.

• #8   7. feb 2012 Ja kan godt være man kan skanne, jeg husker det ikke helt.

• #9   7. feb 2012 @ Louise, den var også oppe at vende ved dyrlægen i dag, han sagde at ikke kunne se nogen som helst kliniske grunde til at sende til scanning... men at hvis vi ville (skal til Horsens eller Aalborg, og Horsens vil jeg ikke), og hvis det var hans hund ville han ikke gøre det... han gav (mest for vores skyld tror jeg) en penicilin kur med hjem, og hun bliver som sagt steriliseret ....

Tænker om ikke hun ville give sig når han sådan trykker og presser hvis der virkelig er noget galt...

• #10   7. feb 2012 De symptomer jeg har oplevet ved livmoderbetændelse var nedstemthed, øget vandtrang (hun drak rigtig meget vand), manglende appetit, feber on off og grønligt udfløj fra skeden ( det var åben livmoderbetændelse). Mener ikke der kommer udfløj hvis betændelsen er indkapslet men at det tilgengæld er mere farligt for tæven hvis der når at gå hul på det.
    Hvis det var min tæve ville jeg få det undersøgt til bunds om det var livmoderbetændelse da det ikke er til at spøge med og kan blive farligt i løbet af meget kort tid.

• #11   7. feb 2012 Prøv evt. at tjekke nedenstående:

(link fjernet)

• #13   7. feb 2012 tak.. tja må sige at der er en overvejende del af symptomer hun ikke har... man for h hvor er det svært når man ikke synes hun vrker til at have det godt, og så tro på at det virkelig "bare" er hormonerne der rutscher rundt i kroppen på hende...

hun drikker mere, og er humør syg, men spiser faktisk mere, og virker ikke til at have ondt, og han mærkede og sagde intet var spændt, forstørret eller noget...

Puha hvor jeg bare glæder mig til om en måned og se om ikke hun bliver glad igen og legesyg... og håber så virkelig det hjælper at sterilisere hende... hun er 2½ og i denne tid skulle man tro hun var 10-12 år....det er så synd for hende, det er synd for hvalpen og jeg er toatlt bekymret konstant... uhhhhhhhhhhhhhhhhh

• #15   7. feb 2012 Hanne det lyder som om hun er falsk drægtig.

• #16   7. feb 2012 ja... men som skrevet var hun lige sådan efter sidste løb (har kun haft hende i de 2 da vi har fået hende som voksen)... og hun kom aldrig til det der med at få en "baby" putte og beskytte, gå og pive, eller bygge rede, få mælk eller noget af den slags.... der var bare det der enormt sørgmodige humør, oftest langsomme bevægelser, sover meget... ligger sig gene bag en stol og ligner en undskyldning for sig selv.... kontrasten er bare så stor til hvordan hun ellers kan være, hopper og springer efter legetøj, kan drøne afsted over marker når vi går ture, tumler og løber efter og med hvalpen, trækker i legetøj, ligger hoved mod hoved med hvalpen og nusser, alt det gjorde hun i 3 måneder i efteråret, til den dag hun kom i løb, så stoppede den fra den ene dag til den anden.... det er så enorm en forvandling at se...'

tror som et menneske der er manio depressiv, fra nærmest at kunne erobre hele verden når man er manio, til at være selvmords truet når man er depri..... så stor er forskellen på hende som hund....

da hun var i løb i juli, der var hun nede i 2-2½ mdr, og skiftet kom indenfor en dag, ligesom når hun om jeg så må sige lukker ned.... det er vildt at opleve... jeg har haft 5 tæver og aldrig oplevet noget lignende...

• #18   8. feb 2012 @ Geser.... ok, det har jeg hørt om i forbindelse med at sætte mælk væk.... hjælper det også på den måde hormonerne påvirker hovedet ???Er der ikke noget med bivirkninger ???

Men er faktisk glad for at I også synes det "bare" lyder som falsk drægtighed, for det betyder at det går over (eller hjælpes over), og at sterilisationen er den rigtige løsning....

Jeg talte om tidspunktet for sterilisation med dyrlægen, da jeg har læst herinde at nogle mener at det der med at det skal være midt imellem 2, og at man kan fange i det forkerte humør hvis man fx gjorde det nu, er forkert og at det ikke betyder noget...

Han forklarede at hormoner giver noget feed.back til et eller andet i hjernen (hypofysen eller et eller andet andet), og den "kommunikation " kan blive forkert og dermed ikke rette helt op på hjernens opfattelse af tingenes tilstand, hvis man gør det på et tidspunkt hvor hormonerne ikke er mest muligt i ro/stabile...... så det bliver medio marts.....

• #20   8. feb 2012 Min tæve virkede nedtrykt..........og ikke andre symptomer.

Jeg havde mistanke om lilvmoderbetændelse, fordi hun har meget lang tid mellem sine løbetider, og de er hvide.

Derudover passede det med 4 mdr. siden den sidste.

Dyrlægen kunne intet mærke, men godt se hun ikke var på dupperne. Jeg insisterede på et røntgenbillede, og der kunne man se hornene lignede cocktailpølser. Så mootoren røg dagen efter.

Jeg havde ret!

Få taget et røntgenbillede. Mange gange holder vore fornemmelser stik!

• #21   8. feb 2012 @ lapinette... ok må nok følge op... men Nova gik kun 4½ mdr mellem forrige og sidste løb og hun blødte rødt i 15-20 dage

• #22   8. feb 2012 Vær meget obs på at galastop ofte fremskynder næste løb. Her tænker jeg ift sterilisation.

• #24   9. feb 2012 Det er da sjovt nok at efter vi er stoppet med galastop, så er for pludselig længere mellem løbetiderne...
    Det er også facts birgitte schjöth har fortalt mig.
    I bund og hund er det bedst at nova får det godt igen. Jeg tænkte bare at hvis hanne kalkulerer med 4,5 mdr imellem for at fastsatte korrekt tidspunkt for sterilisation og så bliver snydt.

• #25   9. feb 2012 Lige lidt up-date.... det har givet mig lidt ro at flere mener at det "bare" foregår i hovedet, og at det går over i takt med at hormonerne stabiliseres... jeg var bare bange for at hun var syg.....

Efter e n træls tirsdag hvor jeg virkelig troede hun var syg, så er det gået fremad, som skrevt gav han en penicillin kur med, og og det er den, eller bare at hormonerne har gode dage ved jeg ikke, men hun har spist godt, og var i går og i dag lidt gladere og mere veltilpas.... måske der kommer nede dage igen inden det virkelig går helt den rigtige vej....Men lige nu giver jeg ikke Galastop, men jeg holder øje ....

@ Louise.... ham der Henry, er han ikke fotogen..... eller står han ikke stille længe nok : )

• #26   9. feb 2012 Ha ha Hanne.,
    Nej med 2 løbske tæver, 1 nyt fuldtidsjob og 3 børn, så er der lige lidt ro omkring det hele;-)

Glad for at høre hvordan det går fremad med Nova. Men alligevel bekymrende at penicillinen muligvis har hjulpet, for så lyder det som om hun en/har haft en infektion et eller andet sted - men hvor??

• #27   9. feb 2012 ja enig.... men hendes opdrætter siger at det har hun været ude for før, uden en egentlig grund, men netop efter løbetid... altså hun er heller ikke Nova som før løb, slet ikke, men alligevel lidt mere med i det der foregår...

Ouha... lyder da også som "Hænderne Fulde"

Kommentér på:
Indkapslet underlivsbetændelse (hedder det det)

Annonce