{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

løs hund. Hvordan kan man være så ligeglad? {{forumTopicSubject}}

Jeg mødte lige en løs hund uden ejer. Bevares den gjorde da ikke noget, men det er da røvirriterende. Jeg så en bil der bakkede ud af den indkørsel hvor hunden var kommet fra. Jeg får fat i manden og spørger om det er deres hund der render der? Den kunne jo være rendt fra dem uden de havde opdaget det. Men nej, den er da bare ude og lufte sig selv. Jeg siger til ejeren at det da ikke er så smart. Hans svar er at den jo ikke gør noget!!
Jeg siger så at det kan jo godt være at en anden hund den møder måske gør.
Jamen det gør de ikke, siger han. Jeg var ved at nå kogepunktet her, så jeg siger at det kan han fandme ikke vide og går videre inden jeg eksploderer.
Han kørte mens hunden nu rendte på den anden side af vejen og sked i en nabos forhave.
Jeg fatter bare ikke at folk kan være så ligeglad med deres dyr og medmennesker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs hund. Hvordan kan man være så ligeglad?
  • #1   8. feb 2012 også over min forstand må jeg sige.

    Vi har en lille fox terrier lign hund løs i vestfarum, Den tonser ud igennem hækken når man kommer fordi - glad nok og det hele, hamrende horny , så har man en tæve skal man være klar på at råbe den bagover for "NEJ" og "GÅ VÆK" er den ligeglad med.. :S irriterrende at jeg skal gøre mig sur på en hyggelig tur.. :S

    jeg elsker min hund for meget til at jeg nogensinde ville turde det :S


  • #2   8. feb 2012 Man kan kun konstatere at ALT for mange (fjolser) har hund.

  • #3   8. feb 2012 hold kæft en klaphat! forstår ikke man kan være så ligeglad med et levende væsen...
    Læste en anden tråd hvor der var en der skrev at hun havde pillet hundetegnet af hunden og indleveret den til politiet som omstrjfende hund... ville nok ikke selv kunne gøre det, men måske han så ville lære at passe på sin hund...? smiley


  • #4   8. feb 2012 Kirstine, H jeg ville nok også have svært ved at gøre det, men ideen er ikke så dårlig, så kan han få et anonymt tips om hvor hunden er og når han henter den håber jeg han får en bøde på 1000,- for manglende hundetegn.
    Henter han den ikke er det sikkert også bedst for hunden.


  • #5   8. feb 2012 Jeg fatter ikke den holdning... smiley

    Jeg var lykkelig over at min nabo ringede på og fortalte mig, at Buddy luftede sig selv på vores stikvej i går aftes kl. 19. De så ham gennem vinduet og sad og undrede sig over at jeg ikke var med ham, som jeg plejer.

    Hoveddøren stod så pivåben, da de gik over for at ringe på, så der er absolut ingen tvivl om, hvordan han kom ud.

    Desuden sad den nye sorte kat på vejen ved vores hoveddør... Så jeg overvejer om enten hunden eller katten kan have åbnet døren (?). Døren plejer at være låst, så jeg aner egentlig ikke om Buddy kan åbne døre... Han gør det ikke, når vi er i nærheden i hvert fald...


  • #6   8. feb 2012 Jeg gik faktisk og tænkte på det bagefter at man skulle ha taget den med. Hunden her havde ikke engang halsbånd på.

  • #7   8. feb 2012 Vores nabos hund lufter også sig selv, da vi flyttede ind kom han hen til haven og sagde, ja hun er jo vandt til at gå rundt selv, jeg svarede at det ikke var heldigt da mine flipper en ged hvis der går en hund rundt ude ved bilen, den lufter stadig sig selv, vi har sågar mødt den midt ude på vejen som er ret trafikeret, hunden er sød nok en ældre golden tæve, men om jeg fatter hvordan man kan tro at fordi man bor i en lille by, så syntes alle naboer at det er virkelig hygge at få besøg af deres hund. suk

  • #8   8. feb 2012 Ork ja så dumme er der altså mange der er:o(......FATTER simpelthen ikke man kan være SÅ ligeglad....

    Den by jeg boede før var der konsekvens luftede sig selv, det var en lille Cocker, den gjorde da heller aldrig noget, den undgik gerne alle....

    Så sker der det at en regnfuld efterårsaften rammer min veninde hunden med bilen og den dør på stedet, hun var SÅ ulykkelig, og da hun ikke bor i byen, måtte jeg med ud og se hvilken hund det var, for jeg kendte de fleste hunde i byen... Og det var jo så den lille Cocker.... Vi kørte om til ejeren og fortalte det, han blev faktisk meget ked af det, men sagde han godt vidste det var hans skyld for han lukkede den jo bare ud... Heldigvis for det, for min veninde var jo grædefærdig.... Men det får jo ikke hunden tilbage og det at hun har taget en lille hunds liv.... Puha det var ikke rart at se den ligge der og være så lille og slap:o(

    Men forstår simpelthen ikke folk er så ligeglade, mine hunde er mine "børn" de betyder alt for mig, så det er virkelig svært at forestille sig at folk bare lukker deres hunde ud. De kunne blive kørt ihjel, stjålet, mishandlet osv...

    JEG FATTER DET IKKE.....!!!


  • #9   8. feb 2012 Stella*
    hvis den ikke har hundetegn ville jeg nok ikke have skrupler ved at tage den med og aflevere den til politiet... Det var mere det der med at fjerne halsbåndet jeg synes er lige på kanten...


  • #10   8. feb 2012 Og hunden havde heller ikke halsbånd på:o(......

  • #11   8. feb 2012 hund skal have snor på! og halsbånd med hundetegn.

  • #12   8. feb 2012 Hvis ejeren var så ligeglad så havde jeg altså taget hunden og afleveret den på den lokale politistation uden halsbånd på.. smiley

  • #13   8. feb 2012 Da jeg var lille var der også en dranker som havde en stor lab lignene hund, han havde dør lige ud til fortåget, den gik altid tur selv, han havde lært den at kigge sig for for mht biler og cykler, tror faktisk også den kunne rød og grøn på lyskrydset, men alligevel mener jeg faktisk at da den blev rigtig gammel blev kørt ned..

    den gang (var ikke så gammel) synes jeg faktisk det var fedt , og tænkte det vil jeg også lære mine hunde når jeg bliver voksen. i dag er fornuften dog kommet med mig, og synes det er helt hul i hovedet!


  • #14   8. feb 2012 Bekendte af min søster har lige fået ny hvalp, ja for deres 2 hunde stak jo af IGEN. Og denne gang fandt politiet dem, og tog dem med.Og dem gad de ikke hente igen:(

  • #15   8. feb 2012 Man skal også passe på med ikke have opsyn med sin hund. For man ved ikke hvad for nogen mennesker som er ude i samfundet. Forleden så jeg en mand, sparke en hund i hoved uden foran Irma mens ejeren var inde og handle, selv om hunden var lænket fast. Man kan ikke stole på alle mennesker nu til dags, og det er ikke alle der er søde mod dyr!!! smiley

  • #16   8. feb 2012 OMG jeg tror snart jeg eksploderer!! Hvor ligeglade kan folk være??

    - For et par dage siden, da jeg var ude med tøsen så jeg pludselig en mellemstor hund som kom over en lille bakketop. Og vupsi satte den i retning mod os.. Jeg skreg alt hvad jeg kunne hvilket fik kræet til at vende om... Ingen ejer kom.. De havde travlt med at gå og snakke:/

    - Igår da jeg kom hjem lå der en stor gave i min indkørsel. Diva kan ikke komme derud uden mig, så det kan kun være naboens store kræ som også render og lufter sig selv.. Jeg tror jeg skider i bukserne hvis vi møder den løs en dag:/

    Og helt ærligt, jeg har sku os sparket en hund i hovedet!! Kom gående på en villavej, da der pludselig stod to retrivere tingester foran os, igen uden ejer at se! Den ene rendte da jeg begyndte at råbe af den men den ánden kom tættere og tættere på med et kropssprog jeg ikke kunne lide.. Da den stod 1meter fra os og pustede sig op valgte jeg at losse den en. At det så var i hovedet er bare bad luck.. Lidt efter kom ejeren rendende ud fra et hus og sagde at de plejede aldrig at stikke af.. og hvad kan jeg bruge det til? Det er stadig samme ejer som lader sine hunde gå ind i andre folks haver og skider. og samme ejer som lader deres 12 årig datter lufte dem løs heromme på marken!


  • #17   8. feb 2012 Om jeg forstår, at folk kan være så ansvarsløse... og ikke mindst tilsyneladende ligeglade med både deres egen hund og andre mennesker og dyr, som møder den. smiley Det er jo ikke alene et spørgsmål om, at hunden måske kan gøre skade på andre - den kan jo også selv komme til skade; blive angrebet af andre hunde, blive påkørt i trafikken osv.

    Jeg kunne ALDRIG finde på at lade min Basil løbe løs på den måde!!

    Men nogle mennesker ER bare ligeglade, desværre... smiley

    Da jeg stadig boede i mit gamle hus og på daværende tidspunkt ikke havde hund, havde jeg en nabo, som havde en lille Foxterrier, som fik lov til at løbe løs og ELSKEDE at gøre dette i min have. Nu har jeg altid godt kunnet lide hunde, men jeg må samtidig indrømme, at jeg ikke gider gå og jokke i hundelorte i min have - slet ikke andre menneskers hundes hundelorte! For det ikke skulle være nok, kunne kræet også finde på at sidde og gø og knurre af mig på min trappesten, så jeg ikke kunne komme ind af min hoveddør, fordi jeg ikke var sikker på, om hunden kunne finde på at bide eller ej. Og når jeg pænt bad naboen om at holde deres hund på egen matrikel, blev de smækfornærmede, for "den hund havde jo været vant til at komme over til tidligere ejer af huset". I øvrigt ignorerede de mine protester, og når jeg jog den hjem, gjorde de et meget stort nummer ud af højlydt at fortælle den, hvor syyyynd det var for den, at den ikke måtte være ovre hos mig! ARGH!!


  • #18   8. feb 2012 Det er noget andet at man gør noget for at forsvarer sig. Men at sparke en hun som står lænket fast ude foran Irma er fuldstændig uaceptabelt!!! Ringede efter politiet da manden tydeligvis havde tænkt sig at fortsætte med hans ugernininger! Og kunne ikke gribe ind da jeg gik med charlie på 9 uger! Derfor skal man have sin hund under opsyn da der går nogen syge typer rundt

  • #19   8. feb 2012 Det lyder som om du bor i korning, der er mange af disse selvluftene hunde (:


  • #20   8. feb 2012 Jeg blev helt målløs over din historie.
    Om jeg FATTER, hvordan man kan være så ignorant!
    Nej, hunden gør sikkert ikke noget.
    Men hvor bliver respekten for ens medmennesker og -dyr af?
    Når man anskaffer sig en hund, så har man påtaget sig et ansvar, og så har man f''''' også at leve op til det ansvar!

    *bøvs* Undskyld smiley


  • #21   8. feb 2012 Line P: Nej jeg bor jo faktisk i Brønshøj, som ligger i udkanten af kbh. De bør godt nok på en stille villavej, men for enden af vejen er der en ret trafikeret vej.

  • #23   9. feb 2012 Palle med de 6 andre .
    : Jamen det er præsis det jeg tænker. Hvordan kan tro at fordi ens hund ikke gør noget, at så er den fredet for alverdens ulykker.


Kommentér på:
løs hund. Hvordan kan man være så ligeglad?

Annonce