{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

hund bider tv vært igen {{forumTopicSubject}}

her der næsten det samme som sker, som i det klip fra i går, lige så snart værten lænder sig ind over hunden går det galt, sjovt når de har dyr i studiet at de ikke har nogen med forstad på hunde til at rådgive om adfærd og hvor dan man skal opfører sig som meneske omkring dem, men synes nu alligevel ikke en hund skulle bide, fordi man komme tæt på dens hoved http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1705865.ece


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund bider tv vært igen
  • #1   10. feb 2012 Jeg kan sagtens se, at tv-værten læner sig ind over.... men må indrømme, at jeg er lidt i tvivl ang. om der er grund til at bide her. Min hun ville aldrig have bidt i sådan en situation, og jeg ville da have svært ved at stole på min hund, hvis den ville bide i sådanne situationer.

  • #2   10. feb 2012 Øv hvor forfærdeligt

  • #3   10. feb 2012 Det bid er slet ikke ok, jeg er enig, den burde aflives.

  • #4   10. feb 2012 Tåbelig måde at opføre sig overfor en hund - men min ville aldrig have bidt i den situation, og at hunden på video´en gør det mener jeg er et udtryk for manglende overskud fra hundens side.

    Dumt at ejer, at have anbragt den i den situation.


  • #5   10. feb 2012 For mig at se, er hunden "klemt" op mellem ejeren(?) og værten, meeeen biddet kommer ret pludseligt.. En hund med sine signaler, og sit sprog i orden ville have advaret først - Enten ved at knurre, vende hovedet væk eller begge dele.. Forfærdeligt at sådan noget kan ske!
    Mine tøser ville klart aldrig have bidt i sådan en situation, men de er også en helt anden type hund, begge to..


  • #6   10. feb 2012 Min ville have slikket tv værten i hovedet. Absolut ikke bidt.
    Enig med de andre i aflivning.


  • #7   10. feb 2012 Stress eller ej, den markere ikke engang, den bider, deri ligger forskellen

  • #9   10. feb 2012 Jeg kan umiddelbart ikke se at det er nødvendigt at hunden blev aflivet. Hvis nu f.eks jeg havde den (never gonna happen er IKKE til den race), men lad os nu lege med den tanke.

    Jeg ville ALDRIG lade andre komme tæt på den - jeg ville have den som jeg har mine nu - når der kommer gæster bliver de 4 maller smidt ud, og Corsoen er den eneste, der er inde.

    Jeg ville holde den væk fra mennesker - de ville på samme måde som med den ene af mine maller få at vide, at de IKKE skulle hen til den .. så hvordan skulle den så kunne komme til at skade andre ?

    Nope - aflivning er ikke altid nødvendig. Men større ansvarsfølelse for hvad man har mellem hænderne er en stærk mangelvare - og det går ud over en del hunde desværre.


  • #11   10. feb 2012 Det er da ved at blive en vane smiley

  • #13   10. feb 2012 Da denne jere øjensynligt ikke ved hvad han har mellem hænderne og hunde har haft en succes oplevelse ved at bide, så syntes jeg ikke det er i orden han blot tager hjem, næste gang kan det være et barn, og igen da manden ikke ved hvad han har, finder jeg det dybt uansvarligt, han bør få en tøjhund med batterier.

  • #15   10. feb 2012 Krumme, enig. Jeg kunne forestille mig at der punkt 1 er meget stres i et tv studie og punkt 2 er ejeren sikkert usikker/ nervøs ( han er jo i tv ) dette vil en hund være påvirket af og derfor nok reagere mere/ kraftigere/ hurtigere end normalt, så nej den skal ikke aflives men ejeren skulle have tænkt sig om før han sætter sin hund i den situation for selv at komme i tv.

  • #17   10. feb 2012 den har haft succes med hvordan man fjerner et ansigt, uanset hvordan man vender og drejer det, så vælger hunde angreb, ikke en markering eller andet, havde det været min hund ville jeg aldrig mere stole på den ikke gjorde det igen, den var blevet aflivet øjeblikkeligt.

  • #18   10. feb 2012 Las og sige det var et barn i studiet der havde kælet med den og den havde bidt, så havde alle råbt aflivning, nu er det en studievært og så bør hun bare vide bedre, hunden vider, længere er den vel egentlig ikke.

  • #19   10. feb 2012 krumme det var denne tråd jeg henviste til, havde ikke set din
    http://www.youtube.com/watch?v=PHLnjiISsOo


  • #22   10. feb 2012 enig i at hunden er i uvant situation, ejer er sikkert nervøs og tv damen er temmelig tæt på..
    hunden viser tegn inden bid, ikke store tegn men nok til at jeg ikke havde lænet mig helt ind over den..

    ikke aflivning i min bog, men et rap over fingrene til ejermanden!! han skulle kende sin hund nok til at vide hvordan og hvorledes den ville reagere..

    ville aldrig sætte min Hunden i den situation, da jeg ved hun kan blive utryg ved nye mennesker og ukendte omgivelser.. hun bider ikke, men vælger altid at gå..
    det har Max her ikke mulighed for, sider lænet op af sin ejer i kort snor, ergo kan han ikke vælge at gå lidt væk..

    ikke hundens fejl, det er en menneskelig fejl tolkning


  • #23   10. feb 2012 og det kan ingen så garantere, jeg har den holdning at bider en hund på den måde, så skal den aflives, jeg ville aldrig nogensinde mere turde stole på min hund, uanset hvad burde den ikke reagere sådan, den sidder næppe og tænker..Ved du hvad jeg har lige oplevet et traume, så jeg bider dig lige, men om 4 uger så er jeg glad igen.

    Aldrig om jeg ville have en hund jeg ikke kunne stole på, og igen tænk hvis indslaget havde været med et barn


  • #25   10. feb 2012 der er virkelig stor forskel på om hunden er ved sin ejer eller på en isflage, det er to vidt forskellige ting, ja jeg ville have aflivet den, .

    Og da manden øjensynligt ikke ved noget om hundens signaler ser jeg det ret uheldigt han overhovedet har sådan en stor hund.


  • #26   10. feb 2012 Den må ikke bide, i min verden er en hund der bider NO GO.

  • #28   10. feb 2012 stakkels hund, det er det eneste jeg har at sige..

  • #29   10. feb 2012 Hvis det var min hund i samme situation havde hun også matkeret(ja jeg ser det som en markering) og ja det kommer pludseligt men er sikker på at den har sendt signaler, men at de ikke er set grundet den måde de sidder på! Læg mærke til måde ejer og brandmand reagere den bider sig ikke fast i et angreb men markere !
    Sådan tolker jeg det!


  • #30   10. feb 2012 en hund skal ikke bide nej, men den har været i en situation hvor den har været bange og stresset, og nu er den i et studio... den ser ik ud til at ha noget imod at blive kløet og aet, MEN da hun stikker hovedet helt hen til den, kan jeg da tydeligt se at den trækker hoveder lidt, og se hele udtrykket i den hovede, den siger tydeligt: "det her vil jeg ik ha!" det er en meget svag advarsel men den er der, og havde jeg været hende, så habvde jeg sku trukket mig væk og ik gået tættere på.. så hun er selv lidt skyld i det.

    Jeg sys ikke den skal aflives med den skal til en adfærdsting og lige undersøges mentalt og så tage stilling til hvad der skal ske.


  • #31   10. feb 2012 Hov glemte at få med at jeg tror den manglende reaktion fra ejer og brandmand er fordi i situationen så virker det ikke så voldsomt. Er sikker på hvis man ser hele udsendelsen så vil de nok blive i overrasket når de ser hende

  • #32   10. feb 2012 Lobar- hun har jo ikke tid til at trække sig..

    Men ja det siger ikke noget til at blive kløet men endten er den mega stresset eller også er der meget varmt i det studie!


  • #33   10. feb 2012 Beau en hund der bider er NO GO, altså hvis den laver udfald som her hvor ingen påføre den smerte, det er vel lige til.

  • #34   10. feb 2012 Kennel- så man skal ikke tænke på at ens hund er stresset osv?

  • #35   10. feb 2012 Enig med Krumme og Martine, hunden sidder i et varmt tv-studie med masser af fremmede mennesker og en tv-vært der sidder lige i fjæset på den, og IMO er det en markering fordi hun stikker hovedet helt ind til den.

  • #36   10. feb 2012 jeanette det er så bare min holdning, hvad andre vil tænke over er deres sag og også helt ok:o)

  • #37   10. feb 2012 Kennel- det er heller ikke fordi at jeg synes at det er GO GO med hunde der bider.. Synes bare det er ærgerligt det sku gå ud over hunden mår det er den der burde tages hensyn til:0(

  • #38   10. feb 2012 P.S ENIG MED KRUMME

  • #39   10. feb 2012 Hunde skal ikke aflives fordi menneskerne omkring den dummer sig big time!

  • #40   10. feb 2012 <i>da manden ikke ved hvad han har, finder jeg det dybt uansvarligt, han bør få en tøjhund med batterier.</i>

    Helt enig her.

    Men bestemt ikke enig i, at en hund, der som den på TV, helt tydeligt udviser mangel på overskud skal aflives. Den har nogle grænser som bliver overskredet og den reagerer udadrettet - ikke hensigtsmæssigt, men igen, havde det været min hund var det aldrig sket, for den var ganske enkelt ikke blevet sat i situationen.
    Jeg vil heller ikke ha at fremmede står og skam-kæler min hund på den måde - gnide, gnide, gnide .. og så STORT møsser !!!

    Sådan taler man ærligt talt ikke med en hund man ikke kender ..



  • #41   10. feb 2012 man skal/kan ikke forvente andre mennesker kan læse ens hund, det er ens eget ansvar ikke at sætte sin hund i sådan en sitiuation

  • #42   10. feb 2012 Jan lige Præsic..

    Men det er selvfølgelig svært hvis aldrig man har set den side af ens hund..


  • #44   10. feb 2012 <i>Jeg sys ikke den skal aflives med den skal til en adfærdsting og lige undersøges mentalt og så tage stilling til hvad der skal ske.</i>

    Er det ikke at skyde gråspurve med kanoner ?

    Man behøver da ikke en adfærdsting for at se at hundens grænser er blevet overskredet med adskillige meter og det eneste "der skal ske" er, at ejeren mander sig op og tager et ansvar .. og lader være med at tillade at fremmede folk står og gramser løs på hunden, for det er den tydeligvis ikke ret begejstret for.

    - og så sparede man lige 1000 kroner eller hvor meget de kloge tager for en konsultation smiley


  • #46   10. feb 2012 Anita- synes godt om



  • #47   10. feb 2012 Synes det er tydeligt, at hunden ikke bryder sig om, at blive overgramset af en fremmed raporter, ser ikke en rolig hund, men hunden virrer med hovedet, slikker sig om munden og har hurtig vejrtrækning.Den sidder fuldstændig klemt inde af ejer og reporter og så som prikken over i´et stikker reporteren snotten helt ned i hovedet på hunden og stirrer den sikkert i øjnene imens, altså truende adfærd.

    Reporteren ved ikke bedre og gør det i en god mening, men nu må de snart lære at respektere hundens grænser i sådanne interview!

    Hunden har været ude for en meget traumatisk oplevelse og kæmpet for livet, hvilket kan have gjort den mere usikker og så er dette scenarie meget dumt sat op.


Kommentér på:
hund bider tv vært igen

Annonce