1.102 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fiprospot - nogle erfaringer? Fiprospot - nogle erfaringer?

Jeg har tidligere været den heldige vinder af en ordentlig omgang lopper, så nu er mine to små hunde under konstant behandling med enten bayvantic eller frontline.
Nu sad jeg lige og kikkede på zooplus.de og ville kikke efter om de evt havde nogle tilbud på førnævnte, og så faldt jeg over de her pipetter "Fiprospot", som er en del billigere, og så ville jeg da lige høre om der er nogen herinde fra der kan fortælle mig om det er besparelsen værd, eller om jeg bare skal holde mig til de gode gamle kendinger?

Her er lige et link:
(link fjernet)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiprospot - nogle erfaringer?
  • #1   10. feb 2012 Jeg følger lige med!
    Jeg har også kigget på dem, og ja der er en pæn besparelse.

• #2   10. feb 2012 har brugt dem på figo men synes ikke de virker desværre. Havde også lige håbet og spare penge men jeg køber dem ikke igen..

• #3   10. feb 2012 Køb de store Advantage til hunde og doser med en pipette... jeg har lige købt til mine og får til 8 gange til 5 katte og en hund.... for 25£

• #4   11. feb 2012 Øv at de ikke virker! Nå men så har jeg da ikke brugt penge på noget der ingen effekt har..

annelise H: hvordan ved man hvor stor dosis man skal give? Og er det sikkert (helbredsmessigt) at gøre det på den måde?

• #5   11. feb 2012 Til hund kommer det an på vægten....
    Anbefalet dosis: Hunde på under 4 kg 1 pipette á 0,4 ml ( 40 mg). Hunde under 10 kg 1 pipette á 1,0 ml (100 mg). Hunde mellem 10 og 25 kg 1 pipette á 2,5 ml (250 mg). Hunde mellem 25 og 40 kg 1 pipette á 4,0 ml.
    Til katte giver man 0,1ml /kg

Ja, det er sikkert... mange opdrættere bruger det på den måde, da det er meget billigere når man har mange dyr....

Til levende lopper har jeg givet mine nogle piller, der hedder Capstar. De slår levende lopper ihjel i løbet af ½ time....

• #6   11. feb 2012 For rigtig dosering, køb nogle 1 ml engangssprøjter på apoteket, og hæld midlet op i et lille glas og sug det op derfra....

• #7   12. feb 2012 Tusind tak for tippet! Det skal helt sikkert prøves smiley

• #8   12. feb 2012 Det var så lidt... der er virkeligt mange penge at spare på at dosere på den måde... og købe det i udlandet....

• #9   12. feb 2012 ja og når man har to der gerne skal have én en gang hver fjerde uge, så render det sgi op..

• #10   12. feb 2012 Jeg har 5 katte og en hund, så jeg ved godt hvad det koster og hvor man kan spare....
    Jeg har lige givet mine en dosis i dag.... jeg brugte 1 pipette af de store til dem alle sammen.... en pakke med 4 pipetter koster 12,35£ på Medicanimal.... og over 200 kr. herhjemme.... så selvom der kommer porto oveni er det meget billigere, især hvis man køber til et stykke tid....

• #11   12. feb 2012 Den hjemmeside ryger lige i favoritter smiley Så har jeg den til nærste gang vi skal have bestilt hjem igen smiley
    Igen: Mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Fiprospot - nogle erfaringer?

Annonce