problem tidligt om morgen. problem tidligt om morgen.
Hej.
Jeg har en poms som hverdag vækker mig klokken 4-5, tidligt om morgen. Hun går rundt om sengen og piver, og kan ikke sove mere. Jeg tænkte i starten at hun skulle ud og tisse så det prøvede jeg indtil jeg fandt ud af at det skulle hun slet ikke.
Derefter prøvede jeg at give hende noget at beskæftige sig med, tryggeben, ben med leverpostej i, og div. legetøj hvor hun skal bruge hjernen, hvis det var fordi hun keder sig. Men det hjælper kun 5 min også står hun og piver lige ved siden af sengen igen. Det eneste der hjælper er at jeg står op af sengen. det er et stort problem fordi jeg til hverdag studere og derfor har brug for en ordentlig søvn rytme for at få tingene til at fungere.
Håber nogen kan hjælpe mig, da det er en kæmpe problem.
V.h. Katrine
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 357
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 17
Så er hun måske ikke træt nok ?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Hvis det er noget, der er opstået samtidig med, at du er ude kortere tid med hende, kan du måske prøve at gå nogle flere ture på 20 min. Jeg ved ikke med din, men mine har ingen problemer med sne på poterne, hvis vi holder os fra saltet
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Gem hendes foder rundt om i huset og lad hende bruge næsen og hjemen om aftenen. Og luk ørene når hun vågner.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
maj 2010
Hvis jeg går mere end det tyve minutter sætter hun sig og piver, og derefter tager jeg hende op. netop fordi man kan se det gør ondt på hende. Jeg har dog købt nogle små ballon ligende pote beskytter, for at det i det mindste kunne hjælpe imod salten. men så dykkede det andre problem op, pga. snen.
Men skal nok lige prøve at tage ørepropperne i og vende min side til hende, for det er godt nok for træls.
maj 2010
maj 2010
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 385
dec 2008
Og så kan du stille hende diverse udfordringer derhjemme så hun også bliver træt i hovedet. Gem hendes mad så hun skal gøre sig umage for at få fat i det. Brug hundspil, foderbolde osv. En hit-aktivitet herhjemme er at gemme små stykker pølse eller ost rundt omkring i huset, som de skal snuse sig frem til. Det bliver dog hurtigt til en udfordring for den, der skal finde nye steder at gemme det :). Nogle krus, baljer osv med bunden i vejret og en godbid under kan også gøre det ud for nogle af de dyre spil. Ved at øge sværhedsgraden, kan de bruge mange timer på at finde ud af at komme ind til godbiden
maj 2010
Hun er vant til at blive gået med 4 gange om dage. 3 af turene varer omkring 20 min, og den sidste varer omkring 1,5-2 timer da vi også har en større hund der bliver nød til at få brandt noget energi af. Så hun er jo vant til at være forholdsvis meget ude. Nu hvor der ligger sne, går vi stadig turene, dog bare 10-20 min ad gangen da hun har det poteproblem. Vi har prøvet potevoks, det hjælper desværre heller ikke.
Har i så nogle gode forslag til godbidder?, hun blir hurtigt træt af dem vi bruger, selvom det tit er forskellige pølser, kød og guffer.
Nogle man kan bruge til hendes trætheds træning helst
Hun er også begyndt at opsøge mig mere og mere i løbet af dagen, når vi er herhjemme, som om at hun keder sig.. Hun elsker at blive udfordret og gir ikke så let op. så nogle ideer ?
dec 2008
maj 2010
okt 2011
maj 2010
Så lavede jeg snuse øvelser igår aftens ved 10 tiden, og efter det var hun mega træt. Kan mærke på hende her til morgen at hun har sovet længere. Helt til klokken otte idag
okt 2011
Vi har heldigvis anskaffet os en rigtig "nordisk" hund - en Finsk Lapphund - som har stor resistens overfor kulden. Trods det at han kun er en lille hvalp er det os mennesker der må give fortabt overfor kulden først
problem tidligt om morgen.