{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

årh de fordomme!!! {{forumTopicSubject}}

Sidder til personale fest igår hvor snakken faldte på vores hunde, og at jeg snart måske engang skal have en hund som jeg kan bruge til at træne med, har længe været en drøm, men er dog stadig kun en drøm! skal finde H U N D E N , og skal have fundet klub jeg vil træne i osv osv...

Nå jeg sidder så og taler med en som fortæller at han vildt gerne vil have en lille puddel, men at han syntes det er synd at den skal bo i lejlighed- hvor jeg så fortæller at vi jo også bor i rækkehus, men at hunden faktisk er ligeglad med hvor den bor, bare dens aktivering fysisk og mentalt opfyldes! folk omkring hører hvad jeg fortæller og straks begynder den sædvandlige " 2 hunde i en lejlighed?? det sku da synd for dem", "de har jo slet ikke plads nok" - ja vi bor på 85 kvm, så nej vi har slet ikke plads nok til en mops og en FB... prøver og prøver at fortæller at de får 5 gåture om dagen, de er i hundeskov hver lørdag, de går til svømning, de er med på besøg ved familiemedlemmer, vi har tænke-tænke lege af diverse slags ... tror ikke de mangler aktivering af nogen art!

Men hold da op alle de fordomme der er omkring hund i lejligheder...

Har i også hørt om dem?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  årh de fordomme!!!
  • #1   12. feb 2012 Nej, ikke IRL.

  • #3   12. feb 2012 ja, har også hørt dem, men har mest været når vi har fortalt folk at vi har en fransk, har vi kun hørt fra folk at det er jo også en perfekt hund til at have i en lejlighed, og at det jo havde været noget andet hvis vi havde en retriever.

  • #4   12. feb 2012 Akita :

    det jo heller ikke fordi jeg føler jeg ikke giver nok til hundene - får det gør jeg smiley men det irriterer mig når folk som ikke aner hvordan det forgår , skal stemple at det er synd for hundene ...

    hører det ikke så tit mere, men lige igår blev jeg halv træt af at høre på det:)


  • #5   12. feb 2012 Det er jo fordi folk tror at det er nok for hunden "bare" at komme i haven, jeg tror faktisk at hunde der bor i lejlighed mange gange får mere motion- læs oplever mere ,end hunde i hus fordi man skal ud med hunden, husejere kan "bare slipper den i haven. Dette gælder jo self ikke os der er her på HG "GG"

  • #6   12. feb 2012 Line:

    men egentlig er det jo ikke noget andet - ligegyldig hvad hund man har, så handler det bare om at aktiverer og motionerer og give hunden det dan har behov for smiley

    hvis min nabo havde 6 schæfer på 60 kvm som så ud til at trives og hun brugte den tid på dem som de havde behov for, så er det ikke noget jeg kunne have ondt i måsen over smiley


  • #7   12. feb 2012 haha Helle !! smiley

    nu har jeg kun mine forældre at sammenligne med, og mine hunde oplever langt mere end deres i dagligdagen . de får 2 gåture (samme rute hverdag ) og så har de haven... når de er i haven så laver de ikke andet end at gø.. de gør og gør og gør ...
    Og der er mange jeg har set have hund på den måde at haven er den lette løsning når vejret er lidt dårligt, eller man har lidt hovedepine smiley


  • #8   12. feb 2012 Det ville være mere synd at holde en stor hund i et hus der aldrig blev luftet.... selvfølgelig kan en hund være i en lejlighed :o)

  • #9   12. feb 2012 Der er aldrig nogen der har kommenteret over for mig at det var synd at have 2 hunde i en lejlighed. Heller ikke da jeg boede i en 1 værelses på 42 kvm med 2 hunde.

  • Sara J
    Sara J Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #10   12. feb 2012 Jep - den er også hørt her.
    Fordomme er bare.. Ikke til at komme af med.

    I den her uge var jeg i en dyrebutik med min 5,5 kgs hund - i armen, da hun har det med at skulle tisse på al det dejlige dufte i sådan en butik - ekspedienten var hjælpsom, men meget hurtigt kom kommentaren om at min hund nok var en af de chihuahuas der ikke har fundet ud af at de har ben at gå på...
    Hmm.. Jeg tænkte bare mit, for mine hunde bliver behandlet som de nu engang er - hunde - og får dækket de behov de har.


Kommentér på:
årh de fordomme!!!

Annonce