{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Hvad gjorde I for at stoppe trækkeriet? {{forumTopicSubject}}

Vi har en blanding af labrador og samojede og samojeden er jo en trækhund og har læst mig frem til at samojeden kan være svær at lære ikke at trække da trækkeriet ligger så dybt i den.
Vi har dog en hund som ikke trækker så voldsomt mere men engang imellem er det ligesom om at hun lige glemmer det - og så vil jeg enlig gerne hører hvilke erfaringer i har med en hund der trækker og hvad der virkede for jeres hund så den holdte helt op med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gjorde I for at stoppe trækkeriet?
  • #1   12. feb 2012 Synes jeg flere gange herinde har læst, trækker hunden, så drejer man rundt og går den anden vej og igen når den igen gør det ;o) ros når den går pænt :o)

• #2   12. feb 2012 Ja mener os man skal vende rundt når hunden trækker, men er ikke sikker smiley

• #3   12. feb 2012 En vi har brugt meget er den med at stoppe op og vente på hun kommer tilbage til os når hun trækker, og når hun går pænt får hun altid ros. Men tak for det, det vil jeg bestemt prøve af smiley

• #4   12. feb 2012 Min hund var også slem til at trække, efter hun havde lært at trække en kælk med vores børn i. Jeg begyndte at bruge en snudesele når jeg gik tur uden kælk, og nu ved hun at når hun har alm sele på, skal hun trække, og ved snudesele, skal hun gå pænt.
    Se evt The Dogwhisper, han giver nogle gode råd mod trækkeri:-)

• #5   12. feb 2012 Ingen Halti, det er noget fanden har skabt.

• #6   12. feb 2012 mine de 2 store trækker også en del især på vejen ud. Du kan jo købe en halti grime. De er gode.
    Ellers trækker jeg bare tilbage i mine. Lidt min egen fejl de trækker sådan

• #8   13. feb 2012 Synes også jeg herinde har læst Halti ikke skulle være så god for hunden, kan ikke huske hvorfor, måske Nu som medløber DKK snob. . kan uddybe bemærkningen så man bliver lidt klogere, altså hvis det sætter sig fast denne gang hehe ;o) På forhånd mange tak :o)

• #9   13. feb 2012 Den kan give grimme grimme nakkeskader på hunde ved forkert brug/brug i det hele taget.
    Derfor er det noget fanden har opfundet smiley

• #10   13. feb 2012 Og rygskader selvfølgelig. Det glemte jeg lige at skrive.

• #11   13. feb 2012 Tænkte også det var nakke, men var ikke sikker, på jeg tænkte rigtigt ;o) Er enig med dig, lyder bestemt ikke rart, man skulle forsøge på sig selv, tror nu nok også man ville få ondt at hovedet bliver tvungen til den ene side i ryk :o/

• #12   13. feb 2012 Nej det kan blive rigtig grimt, så derfor syntes jeg man skal holde sig langt fra Haltier.

• #13   13. feb 2012 Enig - halti er noget fanden har skabt.

• #14   13. feb 2012 Jeg brugte den med at stoppe - bruger den stadig i ny og næ hvis hundene glemmer at trækken er forbudt. Specielt med Lilly krævede det tålmodighed. En lille gåtur på 500 meter tog langt over en time, da hun var unghund, fordi hun trak så meget. Men hun fattede tilsidst hintet.

Silas er født lydig på det punkt smiley

• #16   13. feb 2012 Sidebemærkning : Når i lader jeres hunde trække kælk er det vel ikke i en normal sele ?

• #17   13. feb 2012 Vi holder slædehund, og her ligger trækgenet lige uner overfladen, Sele = træk. Halsbånd = ingen træk.
    Det første år trækker hundene ofte helt ufatteligt, for de skal fremad. Det er vigtigt at være tålmodig her. Hunden skal kun komme fremad når den går pænt. Vi drejer rundt, stopper op, skifter vejside, laver fjollelyde osv. Hunden skal være opmærksom på hvor vi er, ikke omvendt.

Halti er symptombehandling. Hunden holder kun op med at trække, fordi det gør ondt - ikke fordi den fatter at vi går tur sammen.
    Træksele er til trækken, halsbånd er til gåtur. Nix weiter!

• #18   13. feb 2012 Jeg har også en trækhunde type (Tamaskan Dog)

Jeg er stoppet meget op når hun har trukket, og er først gået videre når hun enten er sat i plads og får at vide hun må gå eller når snoren er slap (forskelligt fra gang til gang hvad jeg bruger)

Derudover så er planen også at hun kun får sele på på to tidspunkter - i bil (før min kusine satte den på hende og efterlod hende udenfor alene så hun åd den tsk) og når hun SKAL trække..
    Ellers går hun med et læder halsbånd.

Jeg har testet halti'en (grimen), som en ekstra ting sammen med halsbåndet, og den går hun utroligt pænt med, men jeg tror nu mere det har noget at gøre med at hun er meget følsom omkring sit hoved, og bestemt ikke bryder sig om at der sidder en grime på det, desuden er det kun brugt til at få hendes opmærksomhed og jeg kunne ALDRIG finde på at lave ryk i det (føj for dælen det er noget grimt noget at gøre) så der er absolut ingen mulighed for at hun skader hverken nakke eller ryg (der skal dælme da også nogle ordenlige ryk til det?! der er da meget større risiko ved at skade hals/nakke ved at rive i halsbåndet)

Derudover har jeg brugt et lille trick en sjælden gang når hun har været alt alt for ivrig (for hun er slet ikke slem til at trække) hvor jeg sætter snoren i en løkke omkring hendes brystkasse (fra halsbåndet), hvis hun så trækker så strammer snoren, og så snart hun holder op med at trække så løsnes snoren med det samme.. det virker yderst effektivt (desuden forsøger hun ikke at få det af som hun gør med grimen, alt hun kan finde på er at tage tænderne lukke dem om snoren og så åbne igen og kigge fornærmet på mig som i at hun siger, hey det her er altså ikke skide nice!)

Alt med måde, og jeg vil sige den bedste måde er at lære hunden at være opmærksom på dig og at det er dig der bestemmer tempoet, så stop op og vent på at hunden slækker linen/sætter sig/pladser tager kontakt (Sølve tager kontakt ved at kigge mig i øjnene og så får hun ros og et værsågod) og så kan du gå videre.. Jeg finder det virker bedst hvis det er hunden selv der tager kontakt og ikke dig der kræver kontakt, så nogen gange (især i starten) kan man stå og vente en hel del og ret ofte, til den fanger det..

• #19   13. feb 2012 Gia hun VED hun skal komme tilbage - hun kommer tilbage med det samme og gerne lige give kontakt ved et blik op på mig og så roser jeg hende og vi går videre og så går hun pænt.... lige indtil hun glemmer det igen smiley Et "nej!" og et lille ryk hjælper også hvis hun er ved at stramme linen op. Men den omtalte grime tror jeg at jeg holder mig fra. Hun har i forvejen fået en sele som har gjort at trækkeriet er blevet mindre. Men tror jeg vil prøve at vende om.

Lige en anden ting nu vi er inde på det med trækkeriet. Nu hvor hun er en trækhund vil I så mene at hun skal have lov til at bruge det?? Ikke på gåturen men fx med en kælk som nogle af jer også skriver? Det ligger jo så dybt i hende og hun vil jo rigtig gerne fremad så måske det kunne være en sjov aktivering til hende.

• #20   13. feb 2012 Jeg har brugt både Halti grime og sele.
    Grimen gør, at jeg har en hund, som gnubber sig op af alting = ingen fornøjelse af gå-tur.
    Selen derimod er af samme princip (drejer hunden til siden), men den sidder henover bringen.
    Den var vi meget mere glade for.

Det er ikke helt godt endnu - men bliver bedre og bedre. Og Halti-selen har vi ikke brugt det sidste års tid.....

• #22   14. feb 2012 Jeg kan ikke bevæge mig i den retning en hund trækker mig i. Det er fysisk umuligt for mig, ganske enkelt.

Har lige uploadet en video med mine to hunde. Den ene er aldrig blevet trænet og kunne kun trække, trække oooog trææække.
    Hun var 100 % udadvendt, kunne slet ikke komme i kontakt med hende på de første ture. Kunne derfor ikke belønne de sekunder hun ikke trak de første dage.

Fem, seks timer om dagen har vi været ude og gå. Kørte hende totalt træt, så kunne jeg begynde at belønne med godbidder og så begyndte hun at se fordelen ved ikke at hænge i en spændt snor.

Hvis du trækker får du ikke noget ud af det, hvis du ikke trækker bliver du belønnet. Det har virket for mig, men det er bodybuilding for viderekomne.

• #23   14. feb 2012 "Hvis du trækker får du ikke noget ud af det, hvis du ikke trækker bliver du belønnet. Det har virket for mig, men det er bodybuilding for viderekomne." HA HA HA men ja du har helt ret smiley

Jeg har det meget ligesom dig ang. trækkeriet. Jeg har det meget svært med en hund der trækker (det skulle man selvfølgelig have tænkt på inden valg af hund ;-)) men nu er min egen også kun lige blevet 1 år og har meget at lære endnu og her til AFTEN har været en af de bedste dage længe m.h.t trækkeriet - jeg følte jeg gik tur med min hund UDEN snor, så pænt gik hun. Så kan man da ikke blive andet end lidt stolt smiley (Det er dog ikke første gang med den følelse - nogle dage er bare gode, og andre dage tror jeg hun glemmer hvad hun har lært ;-))

Kommentér på:
Hvad gjorde I for at stoppe trækkeriet?

Annonce