{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

råd om at gøre en hund renlig {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

er der en go "opskrift" på at gøre en hund renlig?.
jeg har fået en Schæfer hvalp der er 13 uger gammel, fik den for 14 dage siden ca, den sover i gangen sammen med min gamle hund, lufter dem hver morgen, og når jeg kommer hjem fra arbejde og ca en gang i timen, men den bliver ved med at skide og pisse inde, eks her idag, vi havde gåt ude en time, så kommer vi ind og jeg går ind i køkken, da jeg kiggede tilbage havde den allerede skidt midt på gulvet. det er satme pisse belastende.!

så hvis der er nogen der har nogen gode råd er jeg meget klar til at modtage smiley

har tænkt på at lave en hundegård og den så kan gå ind i laden i sin kurv, men er det en god ide??

mange tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd om at gøre en hund renlig
  • #1   13. feb 2012 Ud med vovse når den har drukket, spist, leget og sovet. Skæld aldrig ud når den gør indenfor, men ros til skyerne når der bliver lavet 1 eller 2 udenfor. smiley

  • #5   13. feb 2012 der burde da være nogen fremskridt, og den elsker at være ude, den render bare rundt og hygger og leger. derfor skal den ikke gøre stort lige så snart den kommer ind, virkelig rådden.
    har også forsøgt at lukke den ud hver gang den har drukket, osv.
    men kan den ikke holde sig så længe er det jo forståeligt nok.!


  • #6   13. feb 2012 jaja men nu var jeg jo lige ude en time og gik og lave nogen ting, så er det næsten synd den skal sidde inde og glo ud på mig smiley

  • #8   13. feb 2012 ja, min Dansk/svensk var ikke sådan en "gris" smiley

  • #9   13. feb 2012 Tålmodighed de næste par måneder er vigtig, og som folk skriver så aldrig skælde ud det giver bare en usikker hund og det er jo ikke meningen. Jeg har fået en hvalp i huset og i denne her kulde tager det ekstra lang tid.
    Han har tisset på et håndklæde og det har vi ligget ude i carporten og der er han begyndt at tisse når vi er ude.
    En hvalp vil gøre alt for at skjule sig hvis du går offentlige steder hvor der kommer andre hunde og tisser så derfor tisser en hvalp sjældent andre steder end haven i starten.
    Og som Kris skriver. Det er ikke pissende belastende, så skulle man måske have valgt en kat i stedet for smiley


  • #10   13. feb 2012 i skal ikke komme og sige i smiler når i kommer ned om morgenen og der lort og pis over hele gangen pga den har vadet rundt i det.

  • #11   13. feb 2012 Hvalpe vil gerne tisse det samme sted hver gang, der hvor de føler sig trygge, så derfor tisser de ikke altid selvom man går en tur med dem. Og er turen så tilmed sjov, hvor man leger og træner, ja så glemmer de at tisse og venter til de kommer hjem.

  • #13   13. feb 2012 kennelmor, ja det er fuldstændig rigtigt, den tisser og pøller nøjagtig samme steder hver gang,!


  • #14   13. feb 2012 Vil lige sige, at Silje er 10 måneder og stadig ikke 100% renlig, det tager længere tid for nogle hunde end andre hunde.

    I starten havde Silje ingen fremskridt, sked og pissede hvor den passede hende. Hav TÅLMODIGHED! Nu hvor Silje som sagt er 10 måneder er hun 95% renlig, så der er ikke langt til målet endnu. Din hvalp er ikke ret gammel, og du kan ikke forvente så meget af den. Vil endda påstå, at du var heldig med din DSG at den ikke var en "gris", men hurtigt var renlig..


  • #17   13. feb 2012 Har den et sted hvor den besørger ude i haven?

  • #18   13. feb 2012 ja så kan jeg godt se der kan være et lille stykke vej til målet smiley


  • #19   13. feb 2012 kennelmor, den må sådanset gøre det hvor det passer den ude, men dog helst ovre bagved smiley men kan da se der ligger et par pøller ude i haven. smiley


  • #20   13. feb 2012 kris nej det er jeg ikke, når den bare skider så snart jeg er gået i seng, så skal jeg op hver kvarter hele natten...

  • #21   13. feb 2012 Hvornår fodrer du den?

  • #22   13. feb 2012 tja. men som jeg skrev tidliger havde den ikke været inde andet end 2 min da den sked bag ved mig..! men må jo nok bare smile og tørre op.. .:-D

  • #23   13. feb 2012 Ja, du må smile og tørre op - og når du kommer hjem fra tur - så gå om i haven med den, så den lige kan tisse inden den kommer ind.

    Og kan du prøve at fodre på et andet tidspunkt, kan det måske gøre, at den ikke skider inde om natten.


  • #25   13. feb 2012 jamen skal den ikke have adgang til foder hele døgnet.?
    det er extrem en stor pøl den kan tisse


  • #27   13. feb 2012 går faktisk ikke tur, den render selv rundt udenfor og leger og hygger
    kan se den rigtig nyder at være ude.


  • #29   13. feb 2012 den sluger alt det mad jeg kan øse op, og drikker som en hest..!.
    jeg bruger pedigree hvor meget skal jeg give.?


  • #30   13. feb 2012 og det samme med vand??


  • #31   13. feb 2012 Når den er 13 uger kan den godt nøjes med mad tre gange om dagen.
    Med vores hvalpe gjorde vi det, at de fik et morgenmåltid efter gåturen, så fik de et måltid ved 17 tiden og et meget let måltid sidstepå aftenen, det sidste måltid var ikke ret stort. Da vores hvalpe var 7 uger lavede de aldrig afføring inde mere.


  • #32   13. feb 2012 Den skal have fri adgang til vand hele døgnet.

    Og find noget bedre at fodre med en pedigree, det er rigtig dårlig foder.


  • #34   13. feb 2012 Pedigree er langt fra godt foder.

  • #35   13. feb 2012 Mange hvalpe synes det er farligt at gøre det ude, så de venter indtil de er inde i sikkerhed igen inden de pyyyha sætter sig. Meget frustrerende for ejer, men helt naturlig for hvalpen.

    Har du en af disse hvalpe så kan man narre dem ved at tage dem indenfor, lige tælle til en 5-10 stykker og tage dem ud igen. Når først de slapper af og tror de er i "sikkerhed", så kan de som regel ikke holde sig i anden runde. smiley

    Og som de andre siger, op om natten for at lufte hund, vask pletter af i rodalon osv. osv.


  • #37   13. feb 2012 Kan han ikke forsøge at Barfe? tænker at så besørger den jo nok ikke mere end en gang i døgnet.....

    Heine, prøv at søg i forum på Barf, synes der har været et par tråde indenfor de sidste dage, hvor folk fortæller hvad det koster osv. faktisk er det billigere end meget tør fodre er :o) jo bedre hunden optager sit foder jo mindre kommer der ud af den anden ende jo ;o)
    Mine hunde er ikke til det, de er van til Eukanuba....


  • Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #38   14. feb 2012 Nej, ingen foder-mærke diskussion i aften....men det er fakta, at desto flere ikke-optagelige ingredienser (ris, majs osv som er rent fyld) der er i hundens foder, desto mere kommer der ud i den anden ende og her er pedigree nok ikke det foder med mindst fyld-stoffer (så har man vel ikke sagt for meget...)
    MenDer udover giver foder døgnet rundt ingen rytme i afføringsmønsteret. En hvalp i den alder bør have sit foder fordelt på tre måltider dagligt -mindste måltid sidst på dagen.
    Og så masser af tålmooodighed!! Det skal nok komme... Din hvalp er stadig kun en nuller og har ingen ide om at den gør noget forkert.


  • #39   14. feb 2012 Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem - så ved ikke om der er en der har skrevet det før. Men Hvis du kan se at hvalpen søger - ud med den. Og hvis den allerede begyndt at sætte sig til rette så kan man nogle gange tage halen ind uder den og bære den ud og tisse. Men det handler simpelthen at heletiden tage den ud. Også fint hvis den kommer ud med den anden hund.. Og så sørg for det hele er rolig og trygt i haven, og den tisser først, før i begynder at lege. Hvis du bare tager den ud hver halve time til en time, og har godbidder på dig/legetøj så skal det også nok komme at den ikke skider/tisser om natten.. Dens blære er jo lille og ikke "trænet" endnu så slf sker der uheld. Min er 10 måneder nu og er først blevet 100 % renlig for 2 måneder siden. smiley

Kommentér på:
råd om at gøre en hund renlig

Annonce