{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

råd om renlighed. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har en hvalp på 4mdr snart 5, Han har utrolig svært ved at blive renlig. Jeg kan ikke se nogen forbedring her for tiden, og jeg tager ham ud på nogle faste tidspunkter som Han er vant til.
Idag lå Han ned og tissede, så skældte jeg ham ud og Han stoppede. Så gjorde jeg klar til at gå ud, men så begyndte Han igen. Jeg skældte ud igen, men den her gang løb Han væk mens Han tissede. man kunne se på ham Han vidste det ikke var okay, så blev helt urolig for om der er noget i vejen. Kan der være der noget galt? Jeg ringer til lægen i morgen, men ville lig høre jer ad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd om renlighed.
  • #1   22. maj 2012 Jeg ville dælme også blive ked af det og løbe væk, hvis jeg fik skæld ud for at tisse, når jeg skulle.

    Du må på ingen måder skælde din lille hvalp ud. Det er ikke den, der gør noget forkert, men dig!
    Du skal ud noget oftere med ham. Og så stop med at skælde ud, det gør kun hvalpen bange for dig og bange for at besørge for an dig.

    Og nej, han ved ikke, at det ikke er okay- han bliver bange for dig


  • #2   22. maj 2012 Hvordan lærer Han så at blive renlig, hvis man fortæller det forkert indenfor ?

  • #3   22. maj 2012 Ved at du fortæller, at det er rigtigt udenfor. Hvalpen kan ikke forstå, at det er stedet, du bliver så vred over, og vil tro, at det er akten. Så du vil, som Kathrine skriver, få en hund, som er bange for at gøre det foran dig og vil gøre det trygge steder og for en lille hvalp er det under sengen og ikke ude i den store verden med dig i den anden ende af snoren

  • #4   22. maj 2012 Og det er ikke unormalt med urenlige hunde på et år. Din hvalp er stadig meget lille med en meget lille blære. Så tålmodighed

  • #5   22. maj 2012 Nogen gange tisset Han indenfor når Han lige har været ude og Tis, det ligesom Han kan Tis hele tiden. Jeg går ihvertfald ned otte gange på en dag, men alligevel bliver der tisset op til tre gange indenfor. Hvis Han er lig vågnet, kan jeg knap nok nå og få sko på inden det sket. Han har intet problem med at tisse foran mig, de fleste uheld sker lige foran næsen på mig smiley Han har været bedre, men det går helt vildt ned af bække.

    Der forresten nogen gange en tyk kugle ved starten af hans penis, ved ikke om det har noget og sige. Eller om det bar kan være der.


  • #6   22. maj 2012 8 gange om dagen er ingenting. Du skal jo mindst ud 11, hvis han tisser imellem. Ud ca hver time/halvanden time- også om natten, hvis det er nødvendigt.

    Du må bare være hurtigere, når han vågner.

    Hvis du synes, at det er alt for ekstremt med væske og tis, så søg dyrlæge og få testet for blærebetændelse- men jeg synes nu, at det lyder ganske normalt.

    Kuglen er hans svulmelegme og har ikke noget med tisseriet at gøre


  • #7   22. maj 2012 ang tisseri ja så har jeg en hvalp lige nu på 11 uger og der gik jeg faktisk ud næsten hver halve time med ham også når han efter han sov spist drak legede eller nussede... det var hele tiden også igen.. folk troede jeg var sindsyg fordi jeg gik ud så mange gange men det har faktisk lykkes mig at holde cito 90 % renlig siden han var 9 uger..... så ud en MASSE gange... de har en meget lille blære så derfor kan de ikke holde noget som helst!

  • #8   22. maj 2012 Vi har en boxer hvalp på 6 mdr. og hende er vi stadig ude med hver time når hun er vågen. Er vi ikke helt obs på hende smutter det stadig og hun tisser på gulvet. Det er først inden for den sidste uge, hun er begyndt at kunne holde sig om natten.


  • #9   22. maj 2012 Helt enig med Kathrine, og det kan tage tid før han er renlig, min er nu 9 mdr og har ikke haft uheld indedøre i en måned men vi går stadigt kl 7, kl 12, kl 3 kl 7 og kl 11 = 5 gange om dagen og han er dobbelt så gammel som din smiley så tålmodighed og ud hver gang han har spist, leget eller sovet. God fornøjelse smiley

  • #10   22. maj 2012 Det lyder ikke unormalt... men er det ændret, har der været en tid hvor det gik meget bedre osv ???

    Jeg ville nu sige at for at være helt sikker så få ham testet for blærebetændelse, for renlighedstræning med en hund der har det er en fuldstændig umulig opgave...

    Min hvalp havde det 3 gange i efteråret, så først henomkring hun var 61-7 mdr blev det bedre... men ja jeg ville sikre mig der ikke er noget galt... er der ikke det så :

    Over ros, godbidder osv når ude, ignorere når inde... ud med max 1½ times mellemrum og ALTID straks efter søvn, mad og leg.... Lige efter... sover han så lige så snart han gør tegn til at vågne så løft ham ud så han ikke når at sætte sig osv...

    Min havde en tid hvor hun når hun havde spist åbenbart havde så meget tryg på, så hun drejer sig lige rundt fra madskålen og satte sig til at tisse... jeg fodrede hende en tid udenfor, så når hun var færdig var der 2 skridt til græsset, og så stod jeg klar til over ros....


  • #11   22. maj 2012 Det lyder ikke unormalt... men er det ændret, har der været en tid hvor det gik meget bedre osv ???

    Jeg ville nu sige at for at være helt sikker så få ham testet for blærebetændelse, for renlighedstræning med en hund der har det er en fuldstændig umulig opgave...

    Min hvalp havde det 3 gange i efteråret, så først henomkring hun var 61-7 mdr blev det bedre... men ja jeg ville sikre mig der ikke er noget galt... er der ikke det så :

    Over ros, godbidder osv når ude, ignorere når inde... ud med max 1½ times mellemrum og ALTID straks efter søvn, mad og leg.... Lige efter... sover han så lige så snart han gør tegn til at vågne så løft ham ud så han ikke når at sætte sig osv...

    Min havde en tid hvor hun når hun havde spist åbenbart havde så meget tryg på, så hun drejer sig lige rundt fra madskålen og satte sig til at tisse... jeg fodrede hende en tid udenfor, så når hun var færdig var der 2 skridt til græsset, og så stod jeg klar til over ros....


Kommentér på:
råd om renlighed.

Annonce