{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.935 visninger | Oprettet:

Voksen Cavalier + motion/aktivering {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg skal prøve at fatte mig i korthed.

Hvor mange turer får jeres voksne cavalier pr. dag og hvor lange er de? (minutter/eller km)

Hvor meget aktivering (dvs. næsearbejde, lydighedstræning, tricks osv) får jeres hund pr. dag/eller uge til de der ikke træner hver dag?

Jeg går ca. 15-20 min med Düchess til morgen og aften og så gerne en tur på 30-40 minutter til middag, og så bruger jeg vel sammenlangt 1 time på aktivering pr. uge.

Mit problem ligger så i at hun simpelthen ikke vil gå tur (hver anden dag ca. virker hun glad for en tur, så dvs. de resterende turer stopper hun op, kigger tilbage og skal virkelig lokkes verbalt for at komme med. Har prøvet at vente, men hunden kan stå der en evighed og har jeg så bare ikke lige tid til)

Jeg giver mig god tid til gåture og når hun stopper op og snuser, så bliver jeg stående og venter indtil hun er klar til at gå videre, (det er jo for hundens skyld vi går) men må indrømme at jeg bliver frustreret når hun bare stopper op og glor tilbage og ikke gider bevæge sig i 5 minutter (Og derefter kun bevæger sig fordi man virkelig lokker)

Hun vil rigtig gerne i skoven, dette er vi et par gange i ugen, der går hun gerne i et par timer uden stop for at stå og glo tilbage.

Jeg sørger for at varierer turene så vi ikke altid går de samme steder, så der skulle gerne være noget nyt at opleve og snuse til.

Hvad gør jeg galt? Er jeg for kedelig? Får hun simpelthen for meget motion ift. hvad hun har "lyst" til og behov for?
Det skal siges at det (selvfølgelig) virker at lokke hende med mad og rose med mad for at hun følger med, men ligeså snart jeg så ikke har godbidder med så er problemet der med det samme igen! Og det er hun altså for tyk til at køre den stil.

Som info skal det siges at hun er 5 år, sund og rask og at "problemet" startede for alvor efter vi flyttede fra hus til lejlighed. Før brugte hun gerne en times tid alene i haven (hvad hun lavede må guderne vide, for hun fik lov at passe sig selv, selvfølgelig med opsyn smiley ) Nu har vi jo så ingen have, og derfor sørger jeg for at gåturene foregår i hendes tempo så hun ikke føler at hun har mig så meget på slæb som hun jo har ift. før :S

Hun virker tilfreds og er afslappet indenfor, vil gerne putte i sofaen til en go film og tager det meste med ophøjet ro, så det er jo dejligt, men stod det til hende ville det være fint med 2-3 * lufteture af 15 minutters varighed pr. dag plus en tur i skoven i ny og næ og aktivering med søgning osv.

Derfor kære cavalier ejere, hvor meget motion får jeres hunde? Og skal jeg blot lade hende bestemme selv, altså ikke insistere på at vi død og pine skal gå den time hver dag, men derimod gå de 2-3 ture af 15 minutters varighed?

Håber meget at nogle har nogle råd til hvad jeg kan gøre anerledes, eller bare andres erfaringer med knap så motionskrævende voksne hunde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen Cavalier + motion/aktivering
  • #1   14. feb 2012 jeg har ikke så mange gode råd til hvad i kan gøre, men kan da fortælle hvad mine cavalier vil smiley

    vi bor i hus og har en stor have.
    om morgenen gider de slet ikke at stå op, så der "tvinges" de ud i haven for at tisse, og så ind i seng igen smiley
    når jeg kommer hjem fra skole ved 13-14 tiden så går vi for det meste sammen i haven, alt efter vejret, og kaster lidt med blod, søger efter godbidder eller træner lidt, ca 15-30 min alt efter vejr og hvad de gider.

    når min kæreste så kommer hjem om eftermiddagen tager vi enten i tur ned i parken 2 min her fra, eller kører ud til en grønt område. begge steder er hvor de løber fri, de får mest ud af at løbe fri, og gider ikke rigtig det der med lange ture i snor.
    eftermiddagsturen vare ca 30 min - 1 time.

    det er sådan den almindelige hverdag, nogen gange bliver turene længere og nogen gange lidt kortere.

    det er kun min yngste Cuba, som gider gå i snor, de to andre går såååååå langsomt. kun hvis det er et helt nyt sted vi ikke har været før, gider de gå i snor smiley


  • #2   14. feb 2012 Mine får 3 - 45 min gå tur morgen, 1,5 - 2 timer om eftermiddagen, 30 - 45 min aften og sen aften er de bare lige ude på græsset og tisse. Når det ikke er vinter går de til træning 1 gang om ugen og når det er vinter træner jeg dem selv. De søger selv deres mad et par gange om ugen, når der ikke ligger sne. Vi leger sporadisk hver dag. Får de det ikke som de plejer, sidder de og glor på mig hele tiden også selvom at de har hinandens selskab. Mon hun har ondt et sted eller fryser siden hun ikke vil gå?

Kommentér på:
Voksen Cavalier + motion/aktivering

Annonce