{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.228 visninger | Oprettet:

Bivirkninger ved Medrol Vet {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil høre efter om i har oplevet nogle bivirkninger som ikke står på sedlen med Medrol vet.
Min hund er lige startet på dem igen og oplever nogle bivirkninger som ikke står derpå, men tænkte at jeg lige ville spørge herinde først inden jeg ringer til dyrlægen.
Jeg oplever at min hund bliver meget af træt af pillerne, hun sover det meste af dagen og er slet ikk så aktiv som hun plejer at være, hun er 1½ år gammel og af racen labrador, hun plejer og være fuld af energi, og til at starte med da hun fik piller første gang og i 21 dage der var hun total hyper og var ikk til at køre træt.
Har nogen oplevet noget ligene eller andre bivirkninger så vil jeg meget gerne høre fra jer.
Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bivirkninger ved Medrol Vet
  • #1   16. feb 2012 Det kan gå begge veje.

    Det kan både gøre hyper og gøre nedtrykt.


  • #2   16. feb 2012 Okay, syns ikk hun er nedtryk, hun sover bare rigtig meget.

  • #3   16. feb 2012 Nedtrykthed kan jo også gøre at de sover...

    ligesom hos os mennesker


  • #4   16. feb 2012 Min fik humørsvingninger , "op/nedture" sov meget, eller var helt hyper, drak og spiste meget og tissede meget, oftest også hver nat når han sov(på sig selv)

  • #5   16. feb 2012 Jeg har oplevet at hun er meget sulten, og kan spise rigtig meget, dog får hun ikk mere end hvad hun plejer og få, måske lidt men ikk ret meget.
    syns ikk hun drikker mere end hvad hun plejer.


  • #6   16. feb 2012 Min blev meget mere træt - hun gik fra at være en glad, livlig unghund, der gad lege med kærestens hvalp, til at være en trist, modløs hund der helst bare sov..

    Også drak hun mere, hvilket selvfølgelig resulterede i at hun også tissede mere..

    Det har givet mig en enorm respekt for binyrebarkhormon - medrol er trods alt den milde variant..


  • #7   16. feb 2012 Okay, ja det er ikk sjovt når ens hun ændrer sig sådan pga nogle piller, min hund skal leve med de piller resten af livet.
    Og har tænkt at skal hun have det sådan når hun er på de piller så er der kun en mulighed tilbage hvis ikk det måske hjælper med en mildere dosis, hun får 4 mg i øjeblikket en gang om dagen. Og hun kan ikk leve uden pillerne pt og vil hun nok aldrig komme til.


  • #8   17. feb 2012 Hejsa...
    Vi har en golden som pga lagermide allergi og husstøvmideallergi også får medrol, og han bliver hyper om aftenen og kan slet ikke finde ro, og andre gange er han trist at se på... også ekstremt sulteno g tørstig/ tisser meget og skal ud om natten.
    Jeg ved ikke om jeg egentlig bryder mig om alle de bivirkninger, og vi er simpelthen ude i at lade ham få fred, men det er jo svært, så det er vi ikke afklarede med endnu...
    Men det er vores erfaringer...
    knus fra cathie


  • #9   18. feb 2012 Mange tak.
    Jeg sidder og skal træffe samme beslutning, for min hund skal leve med de piller de næste ti år, og tør simpelthen ikk tænke hvad alle de bivirkninger kan gøre ved hende i så mange år.
    Jeg skal have lavet testen her i uge 10, og derefter må jeg så snakke med dyrlægen om hvad vi kan gøre for hende og om det er fair overfor hende at holde hende i live så mange år på de piller.
    Er der nogen som har prøvet og have en hund som har levet flere år på disse piller? og hvordan har det været?
    den bivirkning som jeg er mest bange for ved disse piller er knogleskørhed, har jo i forvejen en hund som kan få hofteproblemer, og tør slet ikk tænke på de to ting sammen hvad det ville gøre ved hende.
    Men nu får jeg lavet testen også beslutter jeg bagefter hvad der så skal ske, men håber da self på det bedste for hende. Ville så nødig skulle af med hende allerede, hun er kun 1½ år gammel.


  • Kida
    Kida Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #10   10. mar 2013 Kan se det er en gammel tråd men kan da alligevel håbe på måske et svar smiley
    Min han er lige startet på det, og dyrlægen sagde som sagt at han godt kunne komme til at spise og drikke mere, som jeg kan se i også har skrevet, dog gør min det modsatte, han spiser ca det halve af hvad han plejer og drikker heller ikke så meget.
    Vi skal dog til dyrlægen igen her om 2 dage, men ved ikke om der også er andre der evt. har prøvet at det var modsat?


  • Lisbeth A
    Lisbeth A Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   24. maj 2019 Min hund, som er en labradorhund, fik Medrol i en kortere periode. Jeg kunne iagttage, at min hund blev meget træt, og efter et stykke tid begyndte den at drikke meget og få blærebetændelse, hvorefter det også blev konstateret, at den havde udviklet sukkersyge. Jeg er sikker på, at min hund ikke kunne tåle behandlingen, selv om den stod på i en kortere periode. Efterfølgende har jeg fået en syg hund, der skal gå til kontrol for sin sukkersyge, og som skal have insulin hver dag. Jeg er derfor ikke tilhænger af Medrol, såfremt dette middel kan undgås!

Kommentér på:
Bivirkninger ved Medrol Vet

Annonce