{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Kramper? {{forumTopicSubject}}

Min Cinda har to gange idag haft noget krampelignende. Hun lå og sov hvor hun så pludselig begynder at klapre tænder. Jeg snakkede til hende og første gang så hun op på mig mens hun fortsatte få sekunder. Anden gang for en halv time siden, rejste hun sig op op så på mig og fortsatte igen få sekunder. Rystede hovedet og havde også krampetrækninger i mundvigen. Ingenting i øjnene som jeg lige nåede at se det. Klaprede tænder i i alt 15-20 sekunder.

Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Jeg har fået en tid ved dyrlægen imorgen. Men jeg er ret nervøs for hvad det er.
Jeg tænkte epilepsi, men også bivirkninger ved medrol evt, som hun får pga allergi.

Hun har haft det et par gange før, hvor jeg bare troede hun drømte. For hun stoppede med det samme jeg tog kontakt til hende.
Men idag stoppede hun ikke og stod bare og så på mig.
Mega ubehageligt.

Er det forhastet med dyrlæge? Eller kan det være alvorligt som min fornemmelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kramper?
  • #1   7. apr 2014 Jeg ved det ikke Men jeg har haft hund med epelepsi og hun krampede i hele kroppen smiley

  • #2   7. apr 2014 Ok, Inger. Men har læst om det og der står noget om kramperne ikke behøver at krampe ret meget


  • #3   7. apr 2014 DE kramper min schiba fik var i starten meget kortvarrige Men jeg syntes ikke den klaprede tænder Men jeg syntes du skal holde øje med den og så ta en ring til dr.lægen og hør hvad de siger Hvis det er epelepsi skulle de ikke få det så tit som du skriver Min Linka klapre tænder når hun står med en pind smiley

  • #4   7. apr 2014 Jeg har snakket med veterinærsygeplejersken hos dyrlægen idag og har fået en tid imorgen. Men jeg tænker bare at måske det er forhastet og penge ud af vinduet, da de sikkert ikke kan sige hvad det er bare ud fra en konsultation...
    Hun er en meget dyr hund i forvejen pga. hendes slemme allergier.


  • #5   7. apr 2014 Kan det være fordi hun har ligget på en bestemt måde...tankerne kører på højtryk...

  • #6   7. apr 2014 Det kan være epilepsi, noget der trykker på hjernen, eller noget helt 3. Blodprop/hjerneblødning kan også give kramper.
    synes du bør få en snak med dyelægen.


  • #7   7. apr 2014 MLA, ja det er også min intuition. Er virkelig nervøs for hvad grunden kan være. Så må bare vente på vi skal til dyrlæge imorgen

  • #8   7. apr 2014 Held og lykke med det hvad er det for en hund du har og hvor gammel er den ? smiley

  • #9   7. apr 2014 evt optag hendes kramper på tlf eller videokamera og vis dyrlægen det

  • #10   7. apr 2014 Tak Inger. Hun er lige blevet 4 år. Er en blanding af labrador, Golden og flatcoated retriever

  • #11   7. apr 2014 God ide med at optage det men det er kun idag hun har haft det to gange. Ellers er der gået nogle uger iml. Skal til dyrlægen imorgen kl 13, så hun får formentlig ikke flere gange inden

  • #12   7. apr 2014 pøj pøj hos dyrlægen - men næste gang hun kramper, så optag det og kør ned om ved dyrlægen og vis det, hvis dyrlægen ikke finder noget i morgen

  • #13   7. apr 2014 Tak, ja god ide. Håber så det kan lykkes

  • #14   7. apr 2014 Ok jeg kan forstå på dig at hun har haft det før det misforstod jeg lige idet jeg troede det var første gang hun havde faft det Har hun aldrig krampet i hele kroppen ? smiley

  • #15   7. apr 2014 Ja igennem de sidste 3-4 mdr. Har jeg set det ca 5 gange. Men har indtil idag troet det var noget hun gjorde i søvne. Ikke kramper i kroppen. Kun hovedet og kæberne

  • #16   7. apr 2014 Nu har hun lige haft det igen. Det var desværre ikke muligt at optage. Hun lå under sofabordet. Ej hvor underligt. Jeg hørte tænderne hun klappede sammen og kunne se hendes hoved bevæge sig til. Hun slikker sig meget omkring munden.
    Tror måske også det kan være ufrivillige bevægelser neurologisk og ikke nødvendigvis kramper. Men pyh tre gange idag...
    Det sker kun når hun ligger ned.
    Men hun slikker sig meget om munden ofte...det lægger jeg meget mærke til idag specielt.


  • #17   7. apr 2014 det lyder bekendt..
    få en god snak med dyrlægen og lad ham gå hunden efter.


  • #18   7. apr 2014 Nr. 28, hvad mener du med det lyder bekendt?

  • #19   7. apr 2014 Eh.. jeg har egentlig ikke lyst til at male fanden på væggen, det kan være andre ting der er i vejen med din hund. Jeg ville ikke selv bryde mig om at få skræmmehistorier når der ikke er nogen der ved hvad der er i vejen med din vapse smiley

    Men, min tidligere boxer fik også de har småkramper/ticks i hovedet sådan lidt i det små og ind i mellem. Han fik en aften et decideret krampeanfald, og var herefter svagere i højre side, han blev sat i behandling og fungerede faktisk ganske fint et par måneder, hvorefter han begyndte med kramper igen, denne gang meget voldsomme og efterlod ham uden sans og samling. dyrlægen mener det har været en svulst der har siddet og trykket, eller en stribe blodpropper/hjerneblødninger.

    Det lyder ihvertfald som værende noget neurologisk.


  • #20   7. apr 2014 Uf smiley det lyder forfærdeligt, men ja det kan være mange ting..
    Hvad blev han sat i behandling med?


  • #21   7. apr 2014 Det kan være epilepsi. Her hjemme kramper vores boxer heller ikke over det hele han ryster hovedet fra side til side i en "nej-bevægelse". Vi filmede det viste dyrlægen det, hvorefter vi fik taget en masse blodprøver for at se om der var en forklaring. Da blodprøverne var fine blev det konstateret at det var epilepsi og han får nu medicin 3 gange om dagen. Han får en kombination af piller og noget væske og det virker super godt, selv om den er noget dyr. tror vi bruger ca. 6000 kr om året alene på epilepsimedicinen, men det er alle pengene værd når bare han har det godt og ikke får anfald. Jeg synes det er vigtigt at tage en god snak med dyrlægen og eventuelt få taget nogle prøver for at se om der er noget der, der er galt.

  • #22   7. apr 2014 Åh pøj pøj med vovse, har ikke noget at byde ind med, men har læst med ... håber du laver up date efter lægen ...



  • #23   7. apr 2014 Henrik, hun får så meget medicin i forvejen, så håber virkelig ikke hun skal have mere smiley kender godt til epilepsi ved hunde og at det kan ofte behandles. Men jo flere "anfald"/ture hun har af det, så ser jeg tydligere ufrivillige bevægelser a la tics.
    Hvor længe har jeres boxer haft epilepsi?
    Cinda skal helt sikkert undersøges.


  • #24   7. apr 2014 Hanne, der kommer Update imorgen

  • #25   8. apr 2014 Vores boxer Carlos har haft epilepsi i lidt over 2 år. Han havde mange lange anfald (helt op til 12 min. varighed) og derfor skulle han have medicin. Vores boxerblanding har også lidt epilepsi, men det er meget korte anfald ca. 5 gange årligt, så han får ikke medicin.
    Jeg kan huske da vi fik undesøgt Carlos spurgte de om han lige havde skiftet foder, så det kan måske godt hænge sammen med noget allergi.


  • Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #26   8. apr 2014 Nu er det jo svært at komme med gode råd, uden det bliver for dystert, men vores lille Karla, havde de sidste par uger af hendes liv små rystelser i kroppen, ligesom hun sitrede. Det var når hun lå ned og slappede af de kom. Vi så det ikke som noget, da hun var klar, vi kunne kalde hende fra det og det varede i få sekunder. Hun blev dog rigtig syg, og vi måtte aflive hende pga fremskredet og uopdaget Borrelia. Det kan behandles, hvis det opdages i tide, så få evt en blodprøve taget. Håber det bedste for dig og vovsen smiley

  • #27   8. apr 2014 En blodprøve var også det første der blev gjort i vores eksempel med boxeren, men den var uden noget at sætte en finger på.
    så det vil være en god ide at gøre som punkt 1


  • #28   8. apr 2014 Hej alle

    Mange tak for jeres respons på mine spørgsmål!

    Det gik sådan hos dyrlægen: det er formentlig mild epilepsi. Skal føre dagbog i 1 md. Hvis hun får anfald/tics skal jeg notere dag, foderration, medicin osv. Alt skal noteres. Han ville ikke afvise at det er bivirkninger, men han troede det ikke. Havde aldrig set det før ved bivirkning til Medrol.
    Han undersøgte mund, mundhule, mandler, tænder, kæber osv. Fordi tandpine kan give sådanne muskelspændinger og klapren tænder. Men hun vil gerne drikke koldt vand og spiser al Barfen uden problemer. Skal selvfølgelig holde øje. Det kan jo være tandproblemer som han ikke kan se med det blotte øje.



  • #29   8. apr 2014 ok ... godt der er en plan .. håber ikke der kommer alt for mange notater i dagbogen ... pøj pøj med det

  • #30   8. apr 2014 Henrik..Cinda er multiallergiker. Hun bliver fodret med Hjort, hest og lam. Hvordan kan allergi hænge sammen med epilepsi? Undskyld for spørgsmål, jeg prøver bare på at forstå smiley

    Min storebror fik en voldsomt epileptisk anfald engang pga. fosfor forgiftning.
    Hmm...er der mons tro fosfor i kød...


  • #31   8. apr 2014 Mange tak, Malene... Åh nej, det er noget forfærdeligt noget med det borrelia;(
    Min kæreste har en hjerneskade pga borrelia.
    Det er en god ide at få taget en blodprøve hvis det fortsætter!


  • #32   8. apr 2014 MLA, det vil jeg have taget hvis det her fortsætte

  • #33   8. apr 2014 Tak, Hanne, nej jeg krydser også fingre for det er noget midlertidigt og at han ikke har ret

Kommentér på:
Kramper?

Annonce