{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.442 visninger | Oprettet:

Hanne V
Hanne V
Tilmeldt:
25. nov 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Pludselige kramper {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg sidder her med min lille chihuahua på snart 7 mrd. og er rigtig bekymret. Her til morgen begyndte han at slikke sig om munden og smaske, ligesom når han har en krumme eller noget andet i munden. Han blev bare ved og ved og det begyndte at skumme med spyt ud af munden og han får kramper og en meget svag vejrtrækning. Vi skyndte os til vagtdyrlæge med ham, som stod klar med ilt til ham. Han ¨var meget slap og ikke kontaktbar på vej derover, men livede en lille bitte smule op, da vi gik ind til dyrlægen med ham. kramperne var stoppet, men meget slap og sløv i blikket.
Dyrlægen gav ham binyrebarkhormon i en sprøjte og vi fik antibiotika med hjem. Han har et lille blødt sted oppe på hovedet, men har læst at mange chihuahuaer har det.
Har I nogen erfaringer med sådan noget? Jeg mener, har nogen af jer oplevet noget tilsvarende.
Mange tak, hvis I gider bruge tid på at svare


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselige kramper
  • #1   28. mar 2013 Han fik noget behandling ved dyrlægen .... men sagde de hvad de behandlede for.... stillede de en diagnose ??

    Det med den bløde plet kender jeg ikke til, men det lyder lidt som Epilepsi ...


  • #2   28. mar 2013 Det kan være mange ting, mit umiddelbare gæt ville være for lavt blodsukker, men når dyrlægen har valgt den behandling han har, så har han vel også taget prøver?

    Læs evt. dette: http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=39


  • #3   28. mar 2013 Det bløde sted er det ikke hans fontanel du mener?
    Mange små hunde har åben fontanel, den må dog ikke være alt for stor.


  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #4   28. mar 2013 Han fik binyre for at det kunne trække væske ud af kroppen, hvis der evt. var noget i hovedet. uha det håber jg godt nok ikke. Antibiotika hvis der er noget hjernebetændelse. Men hun sagde også, at det kunne være et enkeltstående tilfælde, som aldrig kommer igen. Er nervøs for det med vand i hovedet, for ved nogle chier har det. Lige nu er han meget træt, men har dog spist noget mad vi fik med fra dyrlægen. Ca to teskefulde.

  • #5   28. mar 2013 Jeg har lige læst dine andre tråde, og må sige der har været nogle ting med ham som godt kan bekymre mig en del, jeg vil foreslå dig at få ham undersøgt grundigt, for at sikre dig at han ikke fejler noget.

  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #6   28. mar 2013 Jo det er hans fontanel jeg mener. Han er begyndt at spise og drikke godt synes jeg. Han spiser ca tre gange om dagen og er ellers ret kvik.

  • #7   28. mar 2013 Her står der noget om en chihuahua der går sukkerkold:
    http://www.bonitoschihuahua.dk/13757919


  • #8   28. mar 2013 Min chihuahua på 4 år blev aflivet pga noget tilsvarende her i december måned, vi fandt hende på gulvet med skum i munden og voldsomme kramper, dyrelægen lagde hende i narkose og hun blev undersøgt i hoved og røv, men hver gang hun de vækkede hende gik hun direkte i kramper! De sagde de ikke kunne gøre noget og fandt ikke frem til hvad det var desværre smiley

  • #10   28. mar 2013 Binyrebarkhormon kan også gives som behandling ved (forskellige) allergiske reaktioner - symptomer som bla. kan vise ved: åndenød, bevidsthedssvækkelse, opkast, rysten og meget andet.
    Måske ikke lige kramper?

    Ingen hunde reagerer ens - håber det kommer til at gå godt med din hund smiley


  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #11   28. mar 2013 Nu fik han et begyndende anfald igen, med fråde om munden. Jeg skyndte mig at tage ham op, nu ligger han bare helt slap.


  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #12   28. mar 2013 Det er jeg glad for at høre. Tænker jo det værste lige nu.

  • #13   28. mar 2013 Det med fontanellen, er vel som med menneske børn, der er også et blødt område i kraniet, det er noget af det sidste der vokser sammen hos menneske børn ... sådan er det vel også ved hvalpe ...

    Tror intet fontanellen og det du oplever med din hund lige nu har med hinanden at gøre ...

    Hvis hunden har spist er det så ikke mærkeligt at den skulle gå sukker kold igen nu her ...

    Synes stadig det lyder mere som epilepsi ....

    Dvs at det er 2 anfald på i dag ??

    Hvordan går det nu ??


  • #14   28. mar 2013 Har du ringet til dyrlægen og fortalt at det er sket igen?

  • #15   28. mar 2013 Synes det er lidt tidligt at dyrlægen har sluppet jer....hmm.

    Burde indlægges til udredning/observation for epilepsi - som kan have forskellige årsager.

    Hvis det havde været en allergisk reaktion, ville binyrebarken have hjulpet. Det er yderst, yderst sjældent, at symptomerne her venter tilbage efter binyrebarkhormon. inj.




  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #16   28. mar 2013 Lige nu sover han igen, men har været lidt urolig indtil, hvor han bare løb lidt rundt og peb. men forud for det "lille" anfald, forsøgte jeg at gi ham lidt vand i en engangssprøjte, da han slet ikke har drukket i dag. Han rystede voldsomt på hovedet og blev bare ved og ved og der kom så igen lidt fråde ud af hans mund. Jeg tog ham helt tæt ind til mig, for at få ham til ro. Jeg tænker, at hvis set er epilepsi, kan han få noget for det. Det med vand i hovedet er værre.

  • #17   28. mar 2013 Du skulle måske prøve det med honning på en finger som en skriver til dig længere oppe hvis det er sukker-kold han går ....

    Ja man kan behandle epilepsi, men nogle får det i så svær grad at det alligevel ikke kan holdes ned med medicin, og derfor ikke er et godt liv ...

    men uanset så er det første jo da overhovedet at finde ud af hvad den stakkels lille fyr fejler. .... og synes godt nok du er slupper af dyrlægen på et usikkert grundlag ...

    Er der nogen aftaler om opfølgning med dyrlægen ??
    Sagde han/hun ikke noget om hvad du skulle holde øje med osv ?? og hvordan du skulle forholde dig hvis det blev ved ??


  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #18   28. mar 2013 Jeg har også fundet honning bøtten frem, og det bliver det næste. Jeg fik dyrlægens private tlf nr som jeg kan ringe på. Det var meget sød af hende synes jeg. Vi aftalte ellers at jeg skal ringe på tirsdag, for at klarlægge om der skal en blodprøve til. men har den det ik bedre i morgen, så ringer jeg igen.
    Jeg ved godt, at epilepsi også kan være rigtig slem, så håber selvfølgelig heller ik det er det. Forstår simpelthen ik, hvordan den ud af ingenting, får det sådan.


  • #19   28. mar 2013 Epilepsi kan man også få af vand i hovedet. (kaldet ødem, blødning eller hydrocephalus)
    Kan også skyldes noget helt tredje - godt du er i god kontakt med dyrlægen smiley



  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #20   28. mar 2013 Uha jeg er nervøs....

  • #21   28. mar 2013 Dyrlægen har set/vurderet din hund - hvorfor ikke ringe til hende? Måske hun kan berolige dig smiley
    Hun er jo eksperten.....


  • #22   28. mar 2013 jeg kan godt forstå du er bekymret ... det er aldrig rart at stå med en syg hund, og slet ikke når det ikke er noget man lige ved hvad er og hvorledes det behandles og forløber ....

    Hvis hunden er ok lige nu ville jeg nok ikke ringe i dag ... men kommer der flere anfald, og det fortsætter i morgen, så ville jeg nu nok ...


  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #23   28. mar 2013 Lige nu er han faktisk lidt frisk. I hvert fald "bider" han lige så hårdt som han plejer, når vi leger med ham. Men han drikker stadig intet, så har smurt lidt honning på snuden af ham. Jeg observerer ham hele tiden, og ringer til dyrlægen i morgen, hvis jeg synes han stadig er ved siden af sig selv eller får flere anfald.

    Mange mange tak for alle svarene. Er meget taknemmelig for, at I har delt jeres erfaringer med mig.


  • #24   28. mar 2013 velbekomme .... og lad os høre hvordan det går ... vi kan alle kun blive klogere

  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #25   28. mar 2013 Jeg skal nok lave en opdatering.....

  • Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #26   29. mar 2013 Så er jeg lige kommet hjem fra dyrlægen med min lille hund. Han fik yderligere to anfald i går aftes og et ret voldsomt anfald i nat. Så han har haft fem på under et døgn. Dyrlægen var ret sikker på, at det er epilepsi, så nu får han medicin for det. Jeg håååber sådan, at den får det bedre igen.

  • #27   29. mar 2013 Tak for up date håber medicinen virker og hunden får det godt

Kommentér på:
Pludselige kramper

Annonce