{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Kramper... {{forumTopicSubject}}

Har brug for hjælp.
Beskrivelse af situationen:
Kl 11 kører jeg til Rørbæk sø for at lade Alfred bade. Alfred er en sund og rask rottweiler på 4 år. Han er i ok form, men ikke topform. Vejret er 17-18 grader uden sol. Jeg har en boldkaster med, og kaster bolden i forskellige retninger, så Alfred både svømmer og tonser igennem det lave vand. Jeg lader ham holde mange pauser, hvor han snuser rundt i græsset og pjasker rundt på det lave vand. Alt er normalt. Efter 45 minutter tager jeg snoren på ham og vil gå en lille tur, så han kan tørre lidt og besørge. Vi går over en træbro på 50 meter, da vi nærmer os enden af broen, virker Alfred pludselig angst for at gå på broen. Vi kommer på fast grund og han er normal igen. Da han er færdig med at tisse, vender vi om og går igen på broen. Da vi er halvvejs tilbage, bliver han igen underlig, virker angst og går ned på græsset ved siden af broen. Her knækker benene sammen under ham, han vælter om på siden og går i voldsomme kramper. Han har kramper i ca 5 minutter, hvor han vender det hvide ud af øjnene og har åben mund. Kramperne aftager og Alfred ligger på siden og gisper imens der står skum om hans mund. Efter yderligere et par minutter, vågner han forvirret op og kan ikke kende os. Jeg lader ham ligge, til han endelig selv rejser sig og går hen til os. Vi går langsomt op mod bilen, hvor han virker træt men ellers normal. Efter ca 5 minutter begynder han igen at slingre og ser desorienteret ud. Min mand henter bilen og vi sætter ham ind i hundetraileren, for at køre hjem. 5 minutter efter er vi hjemme, Alfred er vågen, men desorienteret og med flakkende øjne. Jeg kører videre til dyrlægen (på den anden side af vejen) for at få ham undersøgt. Vi finder intet unormalt. Han har 39,1 i temperatur, hvilket er normalt forhøjet efter anstrengelse. Han er frisk, men bliver lidt svimmel når han går for meget, han spiser fint og er glad. Nu får han smertestillende, fenemal (for at undgå kramper), masser af mad og hvile. Mandag skal vi have taget blodprøver.
Alfred er brugshund og har tidligere præsteret max, uden problemer. Jeg har 2 gange set ham blive svimmel af udmattelse. Men hvorfor pokker gik han i voldsomme kramper???? Troede jeg mistede ham:-/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kramper...
Kommentér på:
Kramper...

Annonce