Gode ben og opkast {{forumTopicSubject}}
Nova har den her tendens til at får brækfornemmelse og gylpe sidst på natten (af og til)
Er så kommet til at tænke på at det da vist oftest er når hun har fået råt og ben...
Sidst mener jeg det var da hun fik et andelår, i går fik de et eller andet lilleokseben fra slagter, faktisk mest som snack...
Men i morges fra 5-8 kvalmede hun så rundt, og der kom lidt gult slim gylp... Igen ca kl 10, hvor jeg synes der var lidt ben i...
Så fik hun nogle asparges da jeg tænkte at er der benstumper så kunne de måske pakkes ind...
Hun har så daog gylpet en gang i gen...
Men typisk de der 10-11 timer efter der er givet benmåltid..
Andre der oplever dette... og ville i stoppe med at give ben..
Ipsen får jo det samme, hun er altfordøjende...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
For det lyder som om hendes mave er tom. Et ben giver vel ikke helt så meget for maven at arbejde med som fx tørkost, så derfor går maven måske tom hurtigere?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.352
det igår var snack om eftermiddagen og der fik hun aftensmad senere ved 18.30 tiden, dog stadig råt med grøntsager...
men hun er ikke et madøre, mener I jeg skal til at fodre midt på aftenen evt... hun virker ikke sulten, heller ikke om morgenen... hun spiser ofte mere for at Ipsen ikke skal få hendes mad end af sult og lyst,m fornemmer jeg
feb 2011
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Hun har det så også med at kaste op når maven bliver tom, så hun bliver fodret løbende om formiddagen og eftermiddagen (gennem træning) og så en gang om aftenen. Jeg er begyndt at give en lille smule foder straks om morgenen efter hun har fået ben om aftenen og det hjælper på det.
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
Hun elsker dem ellers, men har ikke behov for at se min hund kaste op og have det træls i maven fordi jeg har givet hende ben. Istedet for hun de der oksehudsruller. Dem kan hendes mave åbenbart bedre klare. Synes ellers ikke hun burde være sart, men sådan er det jo. Jeg ville finde andet alternativ end ben, hvis det var mig
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Det sker ikke ved andre ben, så vi er stoppet med at give ham dem.
feb 2011
@ Alfisten, ja hidtil har det været optøet, det i går havde jeg lige købt ved slagter... Det er også fint at hun kaster op som normaelt med ufordøjede ting.... men problemet er at det jo tit er til aften hun har fået det, dvs at hun tit starter med de der bræklyde/bevægelser kl 5 om morgenen, der er altså ikke i min tids favør.... jeg har hverken lyst til at give morgenmad, tørre gylp op eller stå op... jeg vil sove der, Ipsen bliver ogsp helt forvirret og er totalt groggy...
Nogen gange kommer det hurtigt, og kun en gang, det er så ok... men i morges stod det altså på 2½ time...fra kl 5.. ;((((
Måske jeg skal prøve at have et brød med op i soveværelset....frugt gider hun ikke..
@ Anita & det er som regel 10-2 timer efter benet er givet...
Gode ben og opkast