Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herpes??
  • #1   20. feb 2012 Tak for svar :-)...det er noget rigtig øv, for står og skal parre en anden tæve i min kennel og bliver sgu bange for at hun måske bære virussen(da hun tit gør den anden evt smittet hund ren) smiley
    Når må sgu nok lige afsted til dyrlægen og høre hvordan den gribes an.

• #2   20. feb 2012 Hej
    Du skal give en herpes vacc. inden for 8 dage før og til 8 dage efter parring.
    Og så skal du give en ny vacc. inden for de sidste 8 dage før forventet fødsel.
    Så er du dækket fornuftigt ind.

• #3   20. feb 2012 Kan huske da jeg ledte efter hvalp, der stødte jeg på flere historier om tomme tæver og hvalpe der var dødsfødte, nogle sagde at det skyldtes en Herpesvirus

• #4   20. feb 2012 Min dyrlæge fortalte at man giver en vaccine 3 uger efter parring og igen 3 uger før fødsel

• #5   20. feb 2012 Tak alle for svar...har læst lidt på Birgitte Sjøths hjemmeside om det, så snakker lige med hende om det, skal alligevel bruge hendes hjælp til parringen(hun har jo taget på de ting) smiley

• #6   20. feb 2012 Britta

Jeg har det fra Nina Diers i Ølby.
    Hun er udlært hos Birgitte og har så arbejdet videre med fertilitet.
    Hun har lavet speciale i Herpes og skal lave et foredrag om Herpes i KSS til efteråret.

Kennel - Nina er også en mulighed hvis du har brug for hjælp.
    Det er rart at have et par muligheder.

• #7   20. feb 2012 Tak Peter men jeg bruger Birgitte, da jeg er kunde i biksen i forvejen smiley

• #8   20. feb 2012 Birgitte vaccinerede min tæve på dagen hvor vi inseminerede og så skal hun vaccineres igen 14 dage inden forventet fødsel

• #9   20. feb 2012 Tina: tror du der er forskel på vac. Tidspunkt inserminering/ parring.... Fordi min tæve skal parres og kun insermineres hvis dette ikke lykkes.

• #10   20. feb 2012 Nej det mener jeg ikke der er. Fik også vaccineret ved mit første kuld og mener vi vaccinerede i forbindelse med parringen, et par dage før

• #11   20. feb 2012 Når ok, tak for svar smiley

• #12   21. feb 2012 Producenten for vaccinen siger 7 dage før eller efter parring samt 7 dage før forventet fødsel. Umiddelbart vil det være den, man retter sig efter (uanset om der er tale om parring inseminering), men man kan godt afvige lidt fra tidspunktet. Mig bekendt er der kun én og samme vaccine på markedet.

• #13   21. feb 2012 Jeg ville ikke være bange for, at parre, men ja, jeg ville (og gør det altid) vaccinere, selv om det er en merudgift på 500 + konsultationer.

Om det er herpes din hund har, kan jo være svært at vide, men uanset, så har 50-70% af hundepopulationen allerede virus i sig, så der er en stor sandsynlighed for, at den tæve, der skal parres, allerede bærer virus og derfor ikke vil reagere på infektionen hos den anden tæve.

Du skal selvfølgelig være obs på, at der er en risiko for, at din tæve går tom, men det er der jo altid..

• #14   21. feb 2012 Majbrit: tak for svar.. Det er ikke merudgiften jeg er nervøs for, det var mere konsekvenserne af en evt. Herpes virus i min kennel når en parring står for døren. Og om det udgjorde en fare for min drægtige tæve at omgås en der måske er smittet.

• #15   21. feb 2012 Der er en risiko, men jeg ville ikke vurdere, at den er større end alleres. Herpes er som bekendt i hundebestanden og man kan aldrig vide, om der er en nysmittet hund i omgivelserne. Oftest opdager man ikke en herpessmitte, da hundene sjældent udviser symptomer.

Kommentér på:
Herpes??

Annonce