{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

hunde snak - snak med hund {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med "ja jeg er tosset" så er det på plads...

Har jo Nova, 2½ år efter-løbetids deprimeret nu på ca. 8. uge... Hun er sååå småt de sidste dage begyndt at tø lidt op, små lege seancer, og i går virkede hun ved gud glad på gå turen helt til sidst også : )

Nå har af og til sådan lavet dyragtige lyde til hundene (lyder helt sikkert af H til), men her for et par dage siden reagerede Nova meget, begyndte at brumme, små snakke og hyle osv Ipsen bliver bare total forvirret og håber Se Mig ...

Men Nova virkede glad... her til morgen gjorde jeg det også og vi havde en længere seance, hun rejste halen, ørene, snakkede med og kom hen og mulede ind i mine ben og virkede så veltilpas, hun blev pjattet og det skam i en mindre trækkeleg med Ipsen...

Jeg tænker hvad sker der ??? Det er hyggeligt ?? Er det "snak" og kan jeg komme til at "sige" noget forkert ??

Dette foretages alt sammen KUN når jeg er sikker på der ikke er andre i miles omkreds, er ikke helt klar til indlæggelse endnu...

Erfaringer og fortolkningsbud modtages!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde snak - snak med hund
  • #1   21. feb 2012 hihihi det er skønt synes jeg ...

pølsen snakker hele tiden , det er ikke alle der opdager det , og næsten kun mig der kan "tyde" det ( altså ikke præcis hvad hun siger, men om det er positivt eller negativt ) - og fortæller tit andre at hendes brummen "der" var i ren hygge og glæde, eller "der" at det var fordi hun ikke gad at blive nusset mere smiley

jeg har altid lavet lyde af Zoe, og gentaget hendes når hun har "sagt" noget - Hun ragerede altid med stor undren også en stor glæde ( gentager kun de positive ) smiley

• #2   21. feb 2012 ( når man altså bare har sikret sig at man "ved" at hunden ikke snakker af utilfredshed *G* )

• #3   21. feb 2012 @ FZ, ja jeg er ikke ret trænet i det der snakkeri, og er helt bange for at sige noget forkert så hun bliver depri, jeg kan jo ikke sproget så aner ikke hvad jeg lukker ud.... men det er hyggeligt, og specielt fordi hun fra vi fik hende i maj 11 som voksen, bare har været alt for stille, synes vi, så det er rart ligesom at finde et hul igennem...

• #4   21. feb 2012 det kommer sikkert som i lære hinanden kende endnu mere :))
    Jeg lykkede meget efter imens vi trænede for der snakker hun ekstremt meget til mig .
    og lærte hurtigt at høre hvornår hun var træt af at lave det samme tricks igen og igen - så blev hendes bummen lidt langtrukket . også stoppede jeg og gav hende en godbid og afslapning smiley ( vil jo helst træne med en hund der gider *G* )

Og ja så ellers bare hvad hun sagde når vi lå og hyggede i sofaen eller når jeg kom hjem smiley

Nu svare hun mig bare igen højt og tydeligt hvis jeg giver hende en kommando hun ikke er enig i *G*

• #5   21. feb 2012 lyttede * skulle der selvfølgelig stå smiley

• #6   21. feb 2012 Hanne : da hun virker glad har du sikkert sagt noget godt smiley

• #7   21. feb 2012 Ja man kan tænker over hvad man egentlig siger. Jeg tror nu også kropssproget betyder meget, så hvis dit kropssprog er positivt så er dine lyde det også. Jeg snakker meget med dyr. Jeg har en rødkælk i haven som jeg forsøger at snakke med...er endnu ikke så god til det. Jeg startede med almindelig fløjten men nu har jeg fået fat på et par "tviit tviit" og den lille røde fætter kommer helt hen til mig med hovedet på skrå. Han sidder og venter på at jeg lægger mad til ham og jeg kan nu komme helt tæt på, dog uden at røre ved ham. Har nu heller ikke tænkt mig at forsøge...han er en vild fugl og skal forblive sådan. Men han hilser hver morgen når jeg fodrer kaninerne og tisser hvalpen af, så jeg ved han genkender mig.
    Min gamle hest snakkede jeg også med...vi kunne brumme til hinanden i flere minutter og det samme med mine katte som jeg også altid har snakket med. Så jeg hører helt klart med i tosse-klubben. Min mor havde en dyrlæge der kunne spinde nøjagtigt som en kat - en kæmpe fordel når katten var lidt nervøs for dyrlæger; der var ingen katte der var bange for ham her, jeg kaldte ham "katte-hviskeren"!

• #8   21. feb 2012 det er altså rigtig hyggeligt.

@ Helle W, ja bare jeg så havde styr på det så jeg kunne gentage..

@ Sigyn, det lyder dejligt, man bliver lidt glad i låget af de dyr...

• #9   21. feb 2012
    altså min hund reagerer også når jeg forsøger at hyle som en gammel ulvehund smiley har prøvet alle mulige gøen og bjæffe, men når jeg hyler op så synes hun det er sjovt. Der skal ikke mange hyl til før hun er klar på leg, trods hun er en ældre dame efterhånden smiley

Gør det heller aldrig når andre ser mig,,, snakker dog tit med hende mens min kæreste ser på.. (han gør det også selv)

• #10   21. feb 2012 Iøvrigt hvis man snakker dagligt med sit dyr (bare helt almindeligt menneske sprog) vil de med tiden lære at forstå en hel del. Naturligvis ikke abstrakte ting, men visse ord sammenholdt med tonefald og kropssprog kan med tiden give stor mening for vores kære dyr. Har haft en kat jeg førte lange samtaler med; jeg talte og hun miavede tilbage. Hun havde mange forskellige slags miav, brum og knurren som hun brugte flittigt. Jeg tror såmænd hun forstod mere af mit sprog end jeg gjorde af hendes. Vi "optrådte" altid når der var gæster til stor underholdning smiley

Kommentér på:
hunde snak - snak med hund

Annonce