498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hmm. hmm.

Igår indså jeg at jeg ikke kunne få hund!
Jeg blev såå ked af det.. især når man har prøvet at ''kæmpe'', hvis man kan sige det sådan - Jeg har bare kæmpet for at få en hund i så lang tid..
Jeg kan ikke få hund hos min mor, for der må man ikke holde hund. Og min far bor i et dejligt stort hus hvor en hund sagtens kunne være - hust ligger endda tæt på strand og natur, men jeg kommer kun ud til ham hver anden weekend, og jeg kan jo godt se at han ikke gider gå og passe 'min' hund, når jeg ikke er der ude så tit.
Jeg har boet hos min mor HELE mit liv, men samtidigt har jeg også et tæt forhold til min far.. men det er da pokkers svært at flytter fra min mor og ud til min far, selvom jeg så kunne få mit ønske om en hund opfyldt. Jeg er bare i sådan en vildrede. Jeg vil utrolig gerne have min egen hund og vil sådan set gøre alt fo at få en hund, men at flytte pga. af en hund.. jeg er så usikker?
Min far vil samtidligt ikke have hund, for den lever jo i mange år og nu er jeg 14 år, og om 4 år er jeg 18 år og så er det jo ikke lige den tid man har til hund, især ikke hvis man skal have uddannelse eller en form for arbejde.. det er bare så svært. Og jeg kan ikke vente til om mange år, til jeg flytter hjemmefra og sådan set først kan få en hund der.

Hjælp..!!!
Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Ida.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmm.
  • #1   7. jul 2006 Tror du bliver nødt til at vente til du flytter hjemmefra og har tid og råd til at have hund.
    Jeg kan godt forstå din far hvis du ikke kan tage hunden med når du en gang flytter hjemmefra *ss*

• #2   7. jul 2006 Der er jo ikke så meget andet at gøre, end at vente til du blir gammel nok, og får dit eget.

Jeg ventede også til det helt rigtige tidspunkt i mit liv, til jeg fik Bella. Og det er hele ventetiden værd.

• #3   7. jul 2006 Jeg synes du skal blive boende hos din mor. Hvad med at finde nogle hunde i nærheden som du må lufte - og måske enda tjene lidt ved det? Jeg ville da ønske der boede sådan en som dig der kunne lufte mine hunde engang imellem i nærheden af mig..

• #4   7. jul 2006 Jeg havde kæmpet i 9 år for at få hund :o)
    Da jeg var 10 år, begyndte jeg at interessere mig ekstremt meget for hunde, men min mor gad ikke at have hund, så jeg måtte vente til jeg flyttede hjemmefra og havde plads.

• #5   7. jul 2006 Du skriver at din far IKKE vil have hund - Men ville du så få lov at købe en hvis du flyttede derude ?

Jeg synes at du skal vente - at tage ansvaret for et dyr som 14 årig er en stor opgave - du kan jo ikke vide om du som 18 årig vil rejse jorden rundt - eller tage uddannelse i udlandet - eller skal bo på kollegie værelse hvor du ikke kan have hund - eller meget meget andet - ss -

Og dine forældre skal jo ikke h ænge på din hund til den tid - hvilket jo nok vil resultere i at den skal ud i et nyt hjem -

Vent til du er etableret, eget hjem med gode muligheder for hunden - stabilitet - og viden om at du kan give hunden et hjem så længe den lever - !! Hvilket pludselig godt kan være mange år... )

Kan du ikke få faste aftaler med hundeejere i kvarteret om at gå med ders hunde...
    Evt aftale med nogen at gå hver eftermiddag - deltage til træning etc etc -
    Ville også give dig nogle gode erfaringer...

Smil herfra...

• #6   7. jul 2006 Ja, jeg synes Lous forslag er godt.
    Prøv at se om du ikke kan lufte/passe nogle hunde hvor du bor, og så gør det, at du sparer alle pengene du tjener på det op, og det kan så være med til at financiere din egen hund når du engang har tid til og mulighed for at få en hund selv :o)

• #7   7. jul 2006 ja, det er en rigtig god ide, at blive hundelufter. Så lærer du også de forskellige hunderacwer bedre at kende, til den dag du selv kan have en. og du tjener lommepenge. og gør en masse hundeejere en god tjeneste. så lav en seddel og hæng den op i de forretninger der er omkring dig. bare kom i gang. god arbejdslyst.

• #8   7. jul 2006 da jeg var 14 - ønskede jeg mig også inderligt en hund.

nu er jeg 20 er flyttet hjemmefra og har mit eget sted hvor jeg nu har anskaffet mig Feike.

Jeg syntes også du skal vente, til den tid - deter ventetiden værd - jeg kan selv se at det var det klogeste jeg har gjort.

jeh holder også på det med luftningen af andres hunde - det ville da være perfekt. hvis du ville måtte du hellere end gerne komme og lege og lufte Feike. - så mon der ikke er nogle i nærheden der har det på samme måde smiley

• #9   7. jul 2006 Hej Feiyls Noa V : Du sætter fint tingene op og, tror jeg, er selv kommet til løsningen, du kan ikke lide den, men ved at det er det rigtige at gøre. Mit kompliment, du er en af de ansvarlige unge, folk tror ikke findes i vore dage.

• #10   7. jul 2006 Hvor i landet bor du, jeg har osse et par, der gerne vil ud en extra gang ; ))

• #11   7. jul 2006 Hej...

Jeg er 17 år gammel og har fået hvalp her for snart 2 mdr siden, og jeg vil råde dig til at vente med at få hund, til du har overstået din uddannelse, og til at du har et fast job smiley

for jeg kan love dig, du kan ikke de ting som du har kunne, f.eks. du kan ikke bare tage til fest hele natten, og sove brændert ud næste dag, for der har du altså en hund der skal ud og alt det andet.. det tager også meget på "krafterne" fordi du skal lære den at være renlig og meget mere smiley og hvis man så samtidig er igang med en uddannelse som jeg, er det meget hårdt!

Jeg elsker min hund over alt på jorden, men viste jeg hvor stort et ansvar det enlig var, havde jeg ventet til den rette tid!

m.v.h Charlotte og Tjalfe

• #12   7. jul 2006 jeg var 16 da jeg fik Tasha(min hund!). og jeg vil give Charlotte helt ret! Når man vil have en hund er der mange ting man ikke tænker på også skal gøres fx. tidlig op for at lufte hunde selvom man har tømmermænd.
    Så jeg vil også råde dig til at vente, indtil du ved hvad du vil og skal i fremtiden!
    Når du skal flytte hjemmefra er det heller ikke nemt at find en lejlighed til rimelig penge hvor man må have hund! tror mig jeg har selv stået med problemet!

Så tænk dig om en gang mere, om det overhovede er det du vil!!!!

• #13   7. jul 2006 tænkte på om der ikke var nogen i nærheden af der hvor din mor bor, der havde en hund du kune få lov til at gå ture og sådan med, det havde jeg mange år siden da vi boede i lejlighed, og det var et super alternativ.

Kommentér på:
hmm.

Annonce