{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

wee tror endelig jeg har fundet et tørfoder.. {{forumTopicSubject}}

min hund gider at spise smiley

Vi har prøvet en del forskellige mærker efterhånden, deribland Orijen, 2 forskellige slags Wolfsblut, happy dog, Precept.

Har i 2 dage nu prøvet at fodre ham med Kingsmoore (self blandet i hans normale tørfoder, så han får en langsom overgang.)

Men begge dage er skålen blevet tømt med det samme - han går endda hen og tjekker om der skulle være mere i den, efter han har spist op.

Håber virkelig han bliver ved med at kunne li dette foder, og ikke mister interessen for det. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wee tror endelig jeg har fundet et tørfoder..
  • #1   22. feb 2012 Har også været igennem en jungle af tørfoder, har nu 3-4 mdr været på hhv Kingsmoor Puppy og Kingsmoor Pure, synes det er super foder til prisen..... jeg blandingsfodrer dog fx med en del råt, så tørkost er morgen mad...

• #2   22. feb 2012 Hanne: det er også mit mål at han skal fodre med råt også - har fodre 100% med råt en overgang, men ville også gerne fodre med tørfoder, da jeg syntes at råt var for besværligt, også i forhold til når han skulle passes osv.

Men med de andre tørfoder varianter har det ikke været muligt at lave en kombination, da han så kun ville spise det rå. Da vi skulle lave en overgang fra rå til tørfoder blev jeg nødt til at opløse tørfoderet og blende det og blande det med det rå, ellers ville alle tørpillerne ligge tilbage i skålen - slikket helt fri for råt smiley

Så håbet er at han kan lide kingsmoore så meget så han kan få det om morgenen, og råt om aftenen, eller noget i den stil smiley

• #3   22. feb 2012 Beauceron: det var self også en mulighed smiley Må eksperimentere lidt frem og finde den måde der fungere bedst for mig og Buddy smiley

• #4   22. feb 2012 @ TS nu skriver du det med at tørkosten har ligget tilbage... Vil sige at jeg ikke blander det, giver 2 måltider og tørt til det ene og råt/vådt/kogt eller hvad det nu skal være til det andet...

Den store fordel er som du skriver at er der dage hvor det passer bedst jamen så kan man bare give tørt hele vejen igennem, og er der dage hvor man flader over fx gode tilbud på godt råt, jamen så får de lidt mere af det...
    Er meget glad for at have fundet en rytme og at de kan klare at der er stor variation i deres foder...
    Det eneste problem her er, at den ældste har det med at kaste ufordøjet ben op, ved godt det er naturligt, men det er lidt træls, så hun får mere bruskmad end ben mad i det rå...

Men ja Kingsmoor og blandingsfodring fungerer også her...

• #5   22. feb 2012 Det var også kun i overgangs fasen jeg har blandet det. smiley
    Ville ikke kunne lave en overgangs fase hvor det ikke var blandet, fordi så ville han ikke spise sit tørfoder, men vente på at han fik de rå smiley

Der gik 3 dage da vi var gået over til ren tørfoder, hvor han ikke spiste overhovedet - stædige lille dyr smiley

Men håber, at jeg lige som dig, kan finde en rytme, hvor han kan få både råt og tørkost

Kommentér på:
wee tror endelig jeg har fundet et tørfoder..

Annonce