960 visninger
|
Oprettet:
wee tror endelig jeg har fundet et tørfoder.. {{forumTopicSubject}}
min hund gider at spise
Vi har prøvet en del forskellige mærker efterhånden, deribland Orijen, 2 forskellige slags Wolfsblut, happy dog, Precept.
Har i 2 dage nu prøvet at fodre ham med Kingsmoore (self blandet i hans normale tørfoder, så han får en langsom overgang.)
Men begge dage er skålen blevet tømt med det samme - han går endda hen og tjekker om der skulle være mere i den, efter han har spist op.
Håber virkelig han bliver ved med at kunne li dette foder, og ikke mister interessen for det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.254
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
Men med de andre tørfoder varianter har det ikke været muligt at lave en kombination, da han så kun ville spise det rå. Da vi skulle lave en overgang fra rå til tørfoder blev jeg nødt til at opløse tørfoderet og blende det og blande det med det rå, ellers ville alle tørpillerne ligge tilbage i skålen - slikket helt fri for råt
Så håbet er at han kan lide kingsmoore så meget så han kan få det om morgenen, og råt om aftenen, eller noget i den stil
okt 2007
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.254
Den store fordel er som du skriver at er der dage hvor det passer bedst jamen så kan man bare give tørt hele vejen igennem, og er der dage hvor man flader over fx gode tilbud på godt råt, jamen så får de lidt mere af det...
Er meget glad for at have fundet en rytme og at de kan klare at der er stor variation i deres foder...
Det eneste problem her er, at den ældste har det med at kaste ufordøjet ben op, ved godt det er naturligt, men det er lidt træls, så hun får mere bruskmad end ben mad i det rå...
Men ja Kingsmoor og blandingsfodring fungerer også her...
okt 2007
Ville ikke kunne lave en overgangs fase hvor det ikke var blandet, fordi så ville han ikke spise sit tørfoder, men vente på at han fik de rå
Der gik 3 dage da vi var gået over til ren tørfoder, hvor han ikke spiste overhovedet - stædige lille dyr
Men håber, at jeg lige som dig, kan finde en rytme, hvor han kan få både råt og tørkost
wee tror endelig jeg har fundet et tørfoder..