{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Varmen / gåtur..... {{forumTopicSubject}}

Shorty kan jo slet slet ikke holde varmen ud, efter 5 - 10 minutters gåtur løber han rundt og lægger sig i skyggen af biler, træer og hvad han ellers kan finde.
Vi går derfor kun 5-10 minutters ture med ham 3-4 gange dagligt, alt afhængig af min vagtplan, men jeg synes det er så synd at han ikke kan komme mere ud :((

Når vi er hjemme om aftenen lader vi døren til vores fælles gård stå åben i ca. 1 time så han kan hygge sig derude, men han må jo ikke ( og har også lært at han ikke må ) tisse derude og han gider heller ikke rigtig lege med hans legetøj derude fordi han er vant til at der er ældre mennesker derude så han holder sig meget i ro...

Pylrer jeg for meget ??

Vi plejede jo at gå en tur over på engene 1 gang om ugen men det kan han heller ikke holde til nu selvom vi tager vand med.....

Skal jeg bare lade ham "slappe af" resten af sommeren eller er der nogle der har nogle gode ideér til hvad jeg kan gøre ?

evt. nogle der har nogle gode indendørs aktiviteter til ham, så han kan komme af med lidt af hans krudt ? ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmen / gåtur.....
  • #1   7. jul 2006 Bella holder nu lidt bedre til det varme vejr kan jeg høre... Men hun får ikke lov til at lave vildt aktive ting i løbet af dagen. Jeg venter gerne til det er blevet aften... tidligt på aftenen.
    Så tager vi på stranden, i hedeland eller går en laaang tur. Så får hun det input hun plejer.


  • #2   7. jul 2006 jeg ville nok lade ham styrer hans aktivitets nieveu ; ))

  • #3   7. jul 2006 hej!..vores vapser har frit adgang til udenfor hele dagen når vi er hjemme.. men det er det jo ikke alle der kan.

    Vi har jo to hunde der kan lege med hinanden hvis de føler for det her i heden ellers lufter vi hundene omkring halv otte eller deromkring når der er rigligt med skygge og ikke så varmt..ellers har vi "vandkamp".. det skal lige siges at menneskerne plejer at være mest våde bagefter *g*

    Men hvis han er så aktiv her i varmen havde jeg nok givet ham nogle lette lege som at finde mad, trille med boldt osv..

    knus fra os
    (vi er ved at gå til i varmen..glæder os til senere når vi skal til stranden)


  • #4   7. jul 2006 Jeg lader Diva svømme lidt i pølen inden vi går tur så "holder hun længere" ellers så sprøjter jeg hende med lidt vand så hun er våd... Ellers vil hun heller ikke gå så langt.

    Men ellers så bestemmer hun selv tempoet.


  • #5   7. jul 2006 Jeg har samme problem m watson idet vi plejer at tage en 1.5-2 timers tur når jeg kommer hjem fra arbejdet.. Problemet er så bare at hverken han eller jeg kan holde ud at være ude i mere end en halv time ad gangen i denne hede, og jeg synes at det er synd at han ellers er låst inde i lejligheden hele dagen.

  • #6   7. jul 2006 ^^ altså, ikke fordi det er den eneste tur vi går. Det er bare den vi begge får mest ud af

  • #7   7. jul 2006 Shorty kan heller ikke holde til det efter kl 20... hvis vi venter med vores nat tur til kl 12 ( 00.00 ) så kan vi godt gå en halvlang tur på ½ time eller lidt længere men så heller ikke mere.. men nu har vi heller ikke rigtig nogle skyggesteder i nærheden, vi har by på den ene side af gården og kæmpe åben plads på den anden side..

    Vinnie : han får også selv lov til at styre det, men det gør sku ondt at se ham bare ligge... hvis vi f.ek.s går på banegården ( 3 minutters gå gang herfra ) og tilbage på en varm dag, så går han næsten i panik for at lede efter en skygge på vej hjem....

    Tina : vandlege var en god ide.... men vi kan desværre ikke gøre det her... gården er af ren sten og mur og vores vicevært bliver skidegal bare der kommer en lille olie plet på en flise, så han vil da gå helt bananas hvis vi står og har vandkrig dernede :(((


  • #8   7. jul 2006 jeg gør det samme som maria&kim
    Tasha får faktisk samme mængde motion, men nu gør jeg hende bare våd først(ikke bare pelsen men også indtil huden!)
    så prøv det for at se om det virker!


  • #9   7. jul 2006 Maria og kim : pølen ?? ....hm.... måske skulle jeg gå ned og købe en lille pool i br til ham ( og så lige op og fedte lidt for formanden for andelsforeningen - for så kan hr. vicevært bare holde sin mund )
    Jeg plejer også at "vande" ham hvis jeg kan mærke at han er varm..


  • #10   7. jul 2006 Der er jo bare det problem med at "vande" hundene at Shorty er sort og vand tiltrækker solen så efter 5 minutter har han det utroligt varmt..... men overvejer kraftigt at købe en lille pool til ham, så han kan more sig lidt ude i gården uden at blive for ophedet...

  • #11   7. jul 2006 sabina: det var dog den latterligste vært længe vi har vores egen gårdhave i sten sten og mursten *ss*

    kan ikke huste om han var vild med isterningerne fra tidligere indlæg..men ellers kan de også bruges...eller en balje med koldt vand...stil den hvor der er nemt at tørre op og et afløb...f.eks i badeværelset...og husk lige at tørre ham når han er færdig *gg*


  • #12   7. jul 2006 Amme-Nie : det er også sådan jeg har det med Shorty, han er jo vant til lange gåture og sin ugentlige tur i engene og kan godt mærke på ham at han keder sig og nærmer man sig døren vil han med ud med det samme og er vildt frisk... lige indtil vi kommer ud i solen :((



  • #13   7. jul 2006 Tina : vores vicevært tror han ejer hele ejendommen ( vi bor i andelslejlighed så han er egentlig ikke mere end os andre pånær at han er vicecært og sidder i bestyrelsen ) Han har været imod Shorty fra dag 1 da jeg og hunden flyttede herned til kæresten, han har overfust mig flere gange da shorty var hvalp fordi han kom til at lave et uheld i gården eller ude på fortivet hvis vi ikke nåede over vejen inden han tissede.. han var også imod at Shorty skulle sidde i vinduet selvom han ALDRIG siger noget når han sidder / ligger der... Han stod og brokkede sig over en lille plet på ca. 5 x 5 cm olie i gården henne ved cyklerne og gav straks min kæreste skylden uden nogen som helst grund og der blev jeg altså gal og forklarede ham at det IKKE var min kæreste da vi jo ikke ligefrem kan få bilen igennem porten og at det lignede olie fra en utæt knallert så om han ikke kunne gå et andet sted hen med sit brokkeri fordi jeg gad ikke høre på ham og skulle altså til at på job!...

    ...suuuuuk... heldigvis er resten i ejendommen noget så glade for både os og Shorty, Formanden har ved flere lejligheder tilbudt at passe ham.. så ved godt hvem der får ret hvis han begynder på mere brok ;))


  • #14   7. jul 2006 jeg havde taget en plastik balje...eller baby badekar...og st bad ham da indenfor...så skal man jo heller ikke selv ud og svede her i heden...
    alt held og lykke herfra ihvertfald


  • #15   7. jul 2006 Kiki : vi har jo desværre ikke nogen have hvor vi lige kan lukke ham ud :(( og vi kan ikke have ham fri når vi går tur i varmen for han lukker alt andet ude for at finde skygge hvis han har det for varmt og vil ikke risikere at han løber ud på vejen.

Kommentér på:
Varmen / gåtur.....

Annonce